- Reaction score
- 14
Hallo alle mooie zielen van bbgate
Ik heb wat informatie samen met vragen met betrekking tot de synthese van MDMB-4en-PINACA // Methyl 3,3-dimethyl-2-(1-(pent-4-en-1-yl)-1H-indazool-3-carboxamido)butanoaat // C20H27N3O3 // Cas no. 2504100-70-1 (ook in de volksmond en ten onrechte bekend als 5cl-adb-a of gewoon "5CL").
De beschrijving van de synthese die ik volg, laat ik aan het eind van dit bericht staan. Ik heb ook aangepaste schalen voor 50g, 100g en 500g die je me kunt PM'en als je geïnteresseerd bent.
Terzijde: we hebben met succes een groot aantal keren ADB-BUTINACA gesynthetiseerd volgens een bijna identieke procedure, waarbij we alleen het 5-broom-1-penteen hebben vervangen door 1-broom-butaan en een ander hoofdingrediënt waarvan ik de identiteit niet precies weet.
Er waren absoluut geen problemen met kristallisatie van de ADBB door de reactie-inhoud gewoon in ijswater te dumpen. Uit wat we horen over problemen bij anderen maken we ons zorgen dat dit meer een probleem kan zijn bij de synthese van MDMB-4en-PINACA.
Algemene informatie kan al dan niet correct zijn over:
Info over het mechanisme:
Mijn vragen:
Vóór mijn vragen over het variëren van reactieomstandigheden en reagenshoeveelheden, zou ik eventuele correcties of aanwijzingen met betrekking tot mijn begrip hierboven ^ zeer op prijs stellen van iedereen die enig idee heeft waar hij het over heeft (in tegenstelling tot mij, lol).
Ingrediënten:
Hoofdingrediënt is waarschijnlijk MDMB-INACA of N-methyl-1H-indazool-3-carboxamide
Let op: zowel DMF & 5-broom-1-penteen lossen veel kunststoffen op - dus blijf uit de buurt van kunststoffen.
①. Hoofdingrediënt, 1kg (3.456mol)
②. DMF, 2,5 liter
③. Kaliumcarbonaat, 720g (5.2mol)
④. 5-Broom-1-penteen, 515 g of 410 ml (3,455mol)
Stappen:
Voeg ①②③ toe aan de reactiekolf, zet het roeren aan en breng het vuur op 60-70°C.
Voeg in de loop van 1 uur langzaam ④ toe, laat nog 2-3 uur reageren, zet dan het roeren uit en laat afkoelen tot kamertemperatuur.
Hoe verkrijg je het eindproduct?
Als je uiteindelijk een olieachtig eindproduct overhoudt, kunnen we je helpen om er kristallen van te maken als dat nodig is, maar de olie werkt net zo goed voor c-liquids / het maken van sprays of dompelvloeistof voor papier. De tweede extractiemethode hieronder is geavanceerder, maar geeft je de meest zuivere specerijenkristallen.
Tweede extractiemethode (extractie met oplosmiddel, vacuümdestillatie, herkristallisatie):
Met deze tweede methode verkrijg je een product dat vrij is van de meeste onzuiverheden. De onzuiverheden die overblijven bij de eerste extractiemethode zijn meestal slechts een kleine hoeveelheid 2-gesubstitueerde onzuiverheden, en deze hebben geen invloed op de algehele kwaliteit of toxiciteit van het product.
De enige literatuur die ik kon vinden met substantiële informatie over de synthese van deze verbinding was het volgende artikel: https://sci-hub.ru/https://doi.org/10.1002/dta.3037 ||
"Onder voorbehoud van 1-(pent-4-en-1-yl)-1H-indazool-3-carbonzuur (43, 230 mg,1,00 mmol, 1,00 equiv.) en methyl(S)-2-amino-3,3-dimethylbutanoaathydrochloride (200 mg, 1..10 mmol, 1,10 equiv.) en methyl(S)-2-amino-3,3-dimethylbutanoaathydrochloride (200 mg, 1..10 mmol, 1,10 equiv.).10 mmol, 1,10 equiv.) volgens algemene procedure A gaf, na zuivering door flashchromatografie (hexaan:EtOAc 95:5 tot 85:15), 12 als een kleurloze laag smeltende vaste stof (246 mg, 57%). Rf 0,49 (hexaan:EtOAc 80:20);
De algemene procedure A is als volgt: Aan een oplossing van de juiste carbonzuur (0,50 mmol, 1,00 equiv.) in DMF (2 ml) werd toegevoegd het juiste amine of overeenkomstige hydrochloride zout (0,55 mmol, 1,10 equiv.), HOBtH2O
(84,2 mg, 0,55 mmol, 1,10 equiv.), EDCHCl (144 mg, 0,75 mmol, 1,50 equiv.) en triethylamine (0,28 ml, 2,00 mmol, 4,00 equiv.). De
resulterende suspensie werd gedurende 24 uur bij omgevingstemperatuur geroerd voordat H2O (18 ml) en EtOAc (20 ml) werden toegevoegd en de lagen werden gescheiden. De waterige fase werd geëxtraheerd met EtOAc (3 × 30 ml) en de gecombineerde organische stoffen werden gewassen met H2O (3 × 30 ml) en pekel (30 ml), gedroogd (MgSO4), gefiltreerd en het oplosmiddel verdampt onder verminderde druk. De ruwe producten werden gezuiverd door flash chromatografie."
Sorry voor zo'n lange post, ik wilde uitgebreid zijn met alle informatie die ik heb gegeven en met de vragen die ik heb. Ik hoop dat geïnteresseerden er geen problemen mee hadden om dit door te nemen! Als dat wel zo was, laat het me dan weten, dan maak ik wat aanpassingen
.Ik zal later nog wat posts maken over hoe je c-vloeistoffen, sprays, dompeloplossingen maakt, en hoe je sterke, schone papieren maakt die in faciliteiten terechtkomen. Ik heb uitgebreide informatie over hoe je boeken van amazon, barnes & noble, lokale boekwinkels etc. kunt verzenden. Als je deze info nu wilt, neem dan contact met me op via session messenger - ID: 057752929f128c5fc14fc80a527f7696a9b2b6f53cdcc933fad65a1746bbb0186a
Onthoud allemaal... HIJ DIE HET SPIJS CONTROLEERT CONTROLEERT HET UNIVERIE!
Ik heb wat informatie samen met vragen met betrekking tot de synthese van MDMB-4en-PINACA // Methyl 3,3-dimethyl-2-(1-(pent-4-en-1-yl)-1H-indazool-3-carboxamido)butanoaat // C20H27N3O3 // Cas no. 2504100-70-1 (ook in de volksmond en ten onrechte bekend als 5cl-adb-a of gewoon "5CL").
De beschrijving van de synthese die ik volg, laat ik aan het eind van dit bericht staan. Ik heb ook aangepaste schalen voor 50g, 100g en 500g die je me kunt PM'en als je geïnteresseerd bent.
Terzijde: we hebben met succes een groot aantal keren ADB-BUTINACA gesynthetiseerd volgens een bijna identieke procedure, waarbij we alleen het 5-broom-1-penteen hebben vervangen door 1-broom-butaan en een ander hoofdingrediënt waarvan ik de identiteit niet precies weet.
Er waren absoluut geen problemen met kristallisatie van de ADBB door de reactie-inhoud gewoon in ijswater te dumpen. Uit wat we horen over problemen bij anderen maken we ons zorgen dat dit meer een probleem kan zijn bij de synthese van MDMB-4en-PINACA.
Algemene informatie kan al dan niet correct zijn over:
- De 1-alkylketen wordt toegevoegd aan MDMB-INACA via nucleofiele substitutie
- MDMB-INACA (fungeert als het substraat, het nucleofiel dat het broomatoom zal vervangen) reageert met 5-broom-1-penteen (fungeert als het elektrofiel) in aanwezigheid van kaliumcarbonaat (fungeert als de base in deze reactie en levert hydroxide-ionen (OH-) die nodig zijn voor de substitutie).
- Deze reactie wordt uitgevoerd in het polaire aprotische oplosmiddel N,N-dimethylformamide (DMF)
- 5-broom-1-penteen: deze verbinding dient als elektrofiel - het koolstofatoom gebonden aan het broom is elektron-deficiënt en zoekt elektronenrijke reagentia om mee te reageren
- Een nucleofiele aanval van OH op het tussenproduct van het carbokation leidt tot de substitutie van het broom in MDMB-INACA.
- Het eindproduct wordt gevormd door het broom te vervangen door de pent-4-en-1-ylgroep uit 5-broom-1-penteen
Info over het mechanisme:
- het algemene mechanisme is een nucleofiel substitutieproces (SN1), ik heb de stappen die ik denk dat het zou volgen hieronder geschetst:
- Vorming van de carbokation: 5-broom-1-penteen ondergaat heterolytische splitsing van de C-Br-binding, waarbij het carbokation tussenproduct wordt gevormd
- Nucleofiele aanval: MDMB-INACA (het nucleofiel) valt de elektrofiele koolstof van het carbokation aan - het broom wordt vervangen door de pent-4-en-1-ylgroep van 5-broom-1-penteen
Mijn vragen:
Vóór mijn vragen over het variëren van reactieomstandigheden en reagenshoeveelheden, zou ik eventuele correcties of aanwijzingen met betrekking tot mijn begrip hierboven ^ zeer op prijs stellen van iedereen die enig idee heeft waar hij het over heeft (in tegenstelling tot mij, lol).
- Ik zie verschillende reactietemperaturen, variërend van 60-80°C, samen met verschillende reactietijden, variërend van 2-5 uur totaal roeren bij deze temperaturen.
- Weet iemand wat de ideale omstandigheden zijn voor deze reactie?
- Kaliumcarbonaat is zeer onoplosbaar in DMF, in ieder geval bij kamertemperatuur (lit zegt dat de oplosbaarheid 7,5 g K2CO3 per 1000 ml DMF bij 25 °C is), maar ik heb ook gemerkt bij het uitvoeren van veel ADB-BUTINACA-syntheses dat veel van de k2co3 onopgelost blijft tijdens de reactie, zelfs bij 80-90 °C.
- De adbb-synthesen lijken prima te werken zonder dat K2CO3 volledig is opgelost.
- Ik dacht dat de opbrengst kon worden verbeterd als K2CO3 volledig was opgelost in de oplossing, maar misschien is dat niet nodig.
- Zou het oplossen van k2co3 er niet alleen toe doen als het gewoon als aaseter zou fungeren, wat als ik me niet vergis niet de primaire functie van k2co3 in deze reactie is?
- Ik zie verschillende bereiken voor de hoeveelheden oplosmiddel (2-3L DMF), hoeveelheden 5-bromo (465g-515g) en hoeveelheden k2co3 (700g-856g).
- bij gebruik van equimolaire hoeveelheden MDMB-INACA en 5-broom-1-penteen moet ik ongeveer 515 g 5-broom per kg MDMB-INACA (ongeveer 3,5 mol) gebruiken - moet ik een molair overschot van 5-broom gebruiken, een overschot van MDMB-INACA, of is equimolair goed?
- Moet ik meer neigen naar 2 of 3 liter DMF?
- Zal een grote overmaat aan k2co3 de reactie beïnvloeden? 700g is al een aanzienlijke molaire overmaat (ongeveer 5,2mol), ik weet dat de overmaat de reactiesnelheid zal verhogen door meer hydroxide-ionen te leveren, maar hoe zit het met de mogelijkheid van concurrerende eliminatiereacties of het veranderen van de regioselectiviteit van de reactie?
- Zal water de reactie verstoren? Is het gebruik van watervrij k2co3 / DMF erg belangrijk?
- Ik heb gezien dat sommigen problemen hadden met de kristallisatie van het eindproduct, en alleen olieachtige residuen konden verkrijgen bij gebruik van ijswater voor de laatste kristallisatiestap rechtstreeks uit het reactiemengsel (methode 1, te zien in mijn beschrijving hieronder), in tegenstelling tot twee keer extraheren met DCM, concentreren tot droogte onder vacuüm, en herkristalliseren uit watervrije ethanol (methode 2) - heeft iemand hier een vast product kunnen verkrijgen met de eerste methode? (procedures beschreven in mijn beschrijving hieronder)
- Ik ben me ervan bewust dat veel Chinese laboratoria zijn gestopt met de productie van het hoofdbestanddeel MDMB-INACA, maar de verkoper met wie ik werk lijkt het wel te leveren, hoewel ze er geen IUPAC-naam of Cas-nr. voor willen geven. Is het waarschijnlijk dat ze me eigenlijk een heel andere precursor verkopen dan MDMB-INACA die nog steeds werkt om een noïde te produceren met deze procedure?
- Mijn laatste vraag heeft betrekking op een opmerking in de volgende thread: https://bbgate.com/threads/5cl-synthesis-kits-china.1247/
- gebruiker /u/BackstagePanther zegt het volgende: "Je hebt gelijk dat reageren met 5-broom-1-penteen 5cl oplevert, onmogelijk om te kristalliseren, en ik heb gemeld dat ik dezelfde precursor heb gereageerd met 1-broom-5-fluoropentaan en een sterker product heb verkregen, en ik neem aan dat het 1971007-89-2 is, het S-isomeer (of mogelijk racemisch mengsel)".
- mijn vraag is, zou vervanging van 5-broom-1-penteen door 1-broom-5-fluoropentaan geen 5F-MDMB-PICA opleveren? (dit is wat een Chinese verkoper me vertelde)
Syntheseprocedure opschrijven
Ingrediënten:
Hoofdingrediënt is waarschijnlijk MDMB-INACA of N-methyl-1H-indazool-3-carboxamide
Let op: zowel DMF & 5-broom-1-penteen lossen veel kunststoffen op - dus blijf uit de buurt van kunststoffen.
①. Hoofdingrediënt, 1kg (3.456mol)
②. DMF, 2,5 liter
③. Kaliumcarbonaat, 720g (5.2mol)
④. 5-Broom-1-penteen, 515 g of 410 ml (3,455mol)
Stappen:
Voeg ①②③ toe aan de reactiekolf, zet het roeren aan en breng het vuur op 60-70°C.
Voeg in de loop van 1 uur langzaam ④ toe, laat nog 2-3 uur reageren, zet dan het roeren uit en laat afkoelen tot kamertemperatuur.
Hoe verkrijg je het eindproduct?
- Giet het hele reactiemengsel al roerend in ijswater en voeg het langzaam toe (minstens de dubbele hoeveelheid ijs als water, bijv. voor 8kg ijs : 2kg water). Het verkregen poeder is het eindproduct.
- Vis de grote stukken gekristalliseerd eindproduct eruit en zet opzij, giet vervolgens het hele ijs-waterreactiemengsel in een filterzak (300 mesh werkt) om de rest van het product op te vangen.
- Doe het product dat je opzij hebt gelegd in de gaaszak samen met het product dat al in de zak zit van de filtratie die je net hebt gedaan, giet dan meer ijskoud water over al het eindproduct om overtollige verontreinigingen weg te spoelen.
- Je kunt het ijs-water reactiemengsel een paar uur of een nacht in de koelkast zetten, er kan dan meer product uitkristalliseren.
- Sommige mensen binden de gaaszak goed dicht en laten hem in een wasmachine/droger drogen zonder verwarming, anderen stoppen het product in een vacuümexsiccator om onder vacuüm te drogen en de meesten maken het product gewoon fijn en laten het aan de lucht drogen.
Als je uiteindelijk een olieachtig eindproduct overhoudt, kunnen we je helpen om er kristallen van te maken als dat nodig is, maar de olie werkt net zo goed voor c-liquids / het maken van sprays of dompelvloeistof voor papier. De tweede extractiemethode hieronder is geavanceerder, maar geeft je de meest zuivere specerijenkristallen.
Tweede extractiemethode (extractie met oplosmiddel, vacuümdestillatie, herkristallisatie):
- Als het reactiemengsel is afgekoeld tot kamertemperatuur, voeg dan 2x de hoeveelheid water toe aan de oplossing en voeg al roerend 1 liter dichloormethaan (DCM) toe gedurende 10-20 minuten.
- Zet het roeren af en laat het mengsel 15 minuten staan, er zal een olielaag en een waterlaag ontstaan. De volgende stap is het makkelijkst met een grote scheitrechter.
- Giet de waterlaag in een andere container, voeg hier 800 ml DCM aan toe, en roer 10-20 minuten (of schud de scheitrechter met regelmatige ontluchting als je een sep trechter gebruikt), zet dan het roeren uit of stop met schudden en laat 15 minuten staan, verwijder dan de waterlaag, zodat je nog een organische olielaag overhoudt.
- Voeg de 2 olielagen samen, voeg de helft van de hoeveelheid water toe (1:2 - water : olie) en roer 10 minuten, zet dan het roeren uit en laat 30 minuten staan. Verwijder ten slotte de waterlaag.
- Neem de olielaag (bevat product) en destilleer deze onder vacuüm (verminderde druk zodat je niet oververhit raakt). Hierdoor concentreer je de olie (product) in de kookkolf en vang je de DCM uit deze olie op als de eerste kookfractie.
- Weeg het gewicht van de olie uit de destillatie en voeg al roerend 1,5x dat gewicht aan watervrije ethanol toe (moet ongeveer 1,5kg ethanol zijn). Als roeren moeilijk gaat, verwarm het mengsel dan een beetje.
- Zet de bovenstaande oplossing 2 dagen in de vriezer - roer deze oplossing op de eerste vriesdag. De ethanol zal niet bevriezen omdat de vriestemperatuur onder de -100°C ligt, ver onder die van een conventionele vriezer.
- Haal je oplossing uit de vriezer, er zal een hoop gekristalliseerd eindproduct overblijven. Gebruik een filterdoek met een maaswijdte van 300 om de vaste stof eruit te filteren en droog het op natuurlijke wijze of onder vacuüm om het uiteindelijke kristal te verkrijgen.
Met deze tweede methode verkrijg je een product dat vrij is van de meeste onzuiverheden. De onzuiverheden die overblijven bij de eerste extractiemethode zijn meestal slechts een kleine hoeveelheid 2-gesubstitueerde onzuiverheden, en deze hebben geen invloed op de algehele kwaliteit of toxiciteit van het product.
De enige literatuur die ik kon vinden met substantiële informatie over de synthese van deze verbinding was het volgende artikel: https://sci-hub.ru/https://doi.org/10.1002/dta.3037 ||
"Onder voorbehoud van 1-(pent-4-en-1-yl)-1H-indazool-3-carbonzuur (43, 230 mg,1,00 mmol, 1,00 equiv.) en methyl(S)-2-amino-3,3-dimethylbutanoaathydrochloride (200 mg, 1..10 mmol, 1,10 equiv.) en methyl(S)-2-amino-3,3-dimethylbutanoaathydrochloride (200 mg, 1..10 mmol, 1,10 equiv.).10 mmol, 1,10 equiv.) volgens algemene procedure A gaf, na zuivering door flashchromatografie (hexaan:EtOAc 95:5 tot 85:15), 12 als een kleurloze laag smeltende vaste stof (246 mg, 57%). Rf 0,49 (hexaan:EtOAc 80:20);
De algemene procedure A is als volgt: Aan een oplossing van de juiste carbonzuur (0,50 mmol, 1,00 equiv.) in DMF (2 ml) werd toegevoegd het juiste amine of overeenkomstige hydrochloride zout (0,55 mmol, 1,10 equiv.), HOBtH2O
(84,2 mg, 0,55 mmol, 1,10 equiv.), EDCHCl (144 mg, 0,75 mmol, 1,50 equiv.) en triethylamine (0,28 ml, 2,00 mmol, 4,00 equiv.). De
resulterende suspensie werd gedurende 24 uur bij omgevingstemperatuur geroerd voordat H2O (18 ml) en EtOAc (20 ml) werden toegevoegd en de lagen werden gescheiden. De waterige fase werd geëxtraheerd met EtOAc (3 × 30 ml) en de gecombineerde organische stoffen werden gewassen met H2O (3 × 30 ml) en pekel (30 ml), gedroogd (MgSO4), gefiltreerd en het oplosmiddel verdampt onder verminderde druk. De ruwe producten werden gezuiverd door flash chromatografie."
Sorry voor zo'n lange post, ik wilde uitgebreid zijn met alle informatie die ik heb gegeven en met de vragen die ik heb. Ik hoop dat geïnteresseerden er geen problemen mee hadden om dit door te nemen! Als dat wel zo was, laat het me dan weten, dan maak ik wat aanpassingen
.Ik zal later nog wat posts maken over hoe je c-vloeistoffen, sprays, dompeloplossingen maakt, en hoe je sterke, schone papieren maakt die in faciliteiten terechtkomen. Ik heb uitgebreide informatie over hoe je boeken van amazon, barnes & noble, lokale boekwinkels etc. kunt verzenden. Als je deze info nu wilt, neem dan contact met me op via session messenger - ID: 057752929f128c5fc14fc80a527f7696a9b2b6f53cdcc933fad65a1746bbb0186a
Onthoud allemaal... HIJ DIE HET SPIJS CONTROLEERT CONTROLEERT HET UNIVERIE!