zuur-base dextromethorphan (dxm) extractie

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
358
Points
63
overgenomen van psychonautwiki o3o

controleer de originele link voor schadebeperkende dingen die ik voor de beknoptheid heb verwijderd. merk ook op dat het resulterende mengsel nogal zuur kan zijn, maar dit kan geneutraliseerd worden met zuiveringszout. aanwijzingen staan in de link onderaan de pagina ^_^


Theorie:

In moderne DXM-bevattende hoestsiropen (meestal aangegeven met DM op fles of doos), wordt DXM gemengd met een grote hoeveelheid suikers en vulstoffen, die het drinken van de siroop ellendig maken en ongewenste effecten aan de trip toevoegen. Maar omdat de DXM in hoestsiroop gebonden is aan een HBr-molecuul, kunnen we de zuur-basemethode gebruiken om de DXM te scheiden van de ongewenste deeltjes. Eerst gebruiken we ammoniak om de DXM om te zetten in vrije base. We schudden het mengsel, voegen dan onmiddellijk ons apolaire oplosmiddel nafta toe aan het mengsel en schudden. Laten bezinken. Omdat de DXM nu in de apolaire nafta zit, titreren we de onderste rode laag weg en houden we de heldere nafta over. Vervolgens voegen we ons citroensap toe aan de nafta, schudden en laten scheiden. Deze keer houden we echter de onderste laag - dat is het citroensap dat zojuist onze DXM uit de nafta heeft gehaald door het in een zout te veranderen. Ziezo, Agent Citroen. Gemiddeld zal 10% van je DXM-input verloren gaan na het beëindigen van alle extractie, dus het kan zijn dat je de hoeveelheid input die je gebruikt wilt aanpassen. Merk op dat dit proces geen Tylenol of andere drugs verwijdert, dus die zullen in je eindproduct terechtkomen. Het verwijdert guaifenesine en inactieve ingrediënten.

Materialen:
DXM-houdende hoestsiroop. Ideaal is hoestsiroop die ALLEEN Dextromethorphan HBr bevat. Siropen die ook guaifensine bevatten zijn aanvaardbaar. Gebruik GEEN siropen die andere actieve ingrediënten bevatten, zoals acetaminofen. Producten die op de markt worden gebracht als "verlichting van droge hoest" zijn de beste keuze, maar CONTROLEER ALTIJD de INGREDIENTEN.
Ammoniak (helder, ongeparfumeerd, niet smerig). Meestal te vinden bij grote supermarktketens in de keuken/badkamerafdeling.
Nafta of aanmaakvloeistof (vloeistof moet verdampen en geen resten achterlaten als je het op een spiegel aanbrengt). Bouwmarkt, rookwinkels
Citroenzuur of citroensap
Grote diepvrieszakken (We hangen deze op met onze siroop/nafta- en nafta/citroensapmengsels erin, zodat ze kunnen worden gescheiden.
Container van 2 liter met schroefdop, zoals een frisdrankfles. Afhankelijk van het totale volume van je ammoniak/nafta/siroopmengsel kun je ook kiezen voor een grote mason jar met deksel.
Glazen pot om Agent Lemon in te koken op het fornuis, of pyrex bakje/maatbeker voor in de magnetron. (De zuurgraad van citroensap zal metaal/teflon oplossen in je mengsel!)

Voorbereiding:
Bereken je vereiste dosis met een DXM-doseringscalculator en bepaal de hoeveelheden van de benodigde materialen. Als je citroenzuur gebruikt, bereid dan van tevoren een oplossing in water. Gebruik voor elke fles tussin 1,5 eetlepel citroenzuur in 4 ounce water. Als je aanstekervloeistof gebruikt, zorg er dan voor dat deze zonder resten verdampt. Probeer indien mogelijk het gebruik van nafta met plastic te vermijden. Nafta kan veel plastic chemisch aantasten en afbreken. Het is ook extreem ontvlambaar. Het is irriterend voor de ogen en de huid. Dampen kunnen irriterend zijn voor de luchtwegen en in hoge concentraties het CZS onderdrukken.

Procedure:
1.
Doe de hoestsiroop in de grote glazen fles of afsluitbare houder.
2. Voeg hetzelfde volume ammoniak toe (wat teveel is geen probleem) en roer.
3. Sluit de pot goed af en schud krachtig gedurende ongeveer 3 minuten.
4. Voeg nafta of aanstekervloeistof toe, ongeveer 10% van het volume van het mengsel (een laag van 1/2-1 inch) en schud nog eens 5 minuten.
5. Giet de vloeistof in een grote gallon ziplock container.
6. Laat het mengsel 5-15 minuten scheiden. Het resulterende product moet twee lagen hebben: de nafta-laag (waar de DXM nu aan gebonden is) bovenop en de ammoniak-sirooplaag op de bodem.
7. Knip een klein gaatje in een hoek van de zip-lock zak om uit te lekken. Gooi de ammoniak-sirooplaag weg en vang de nafta/organische laag op in een glazen pot.
8. Optioneel: Door 8 ounce water toe te voegen aan de organische nafta-oplossing en het te laten scheiden, minimaliseer je de hoeveelheid inactieve ingrediënten (ammoniak, hoestsiroop). Herhaal deze stap 1-3 keer.
9. Meng nu de oplossing met de vooraf bereide citroenzuuroplossing of citroensap. Als je citroensap gebruikt, voeg dan een gelijke hoeveelheid toe aan de oplosmiddellaag.
10. Schud krachtig gedurende minstens 5 minuten.
11. Giet de oplossing in de grote zak en laat het scheiden. Wacht minstens 45 minuten voor de scheiding.
12. Nu ligt de citroenzuur/citroensaplaag op de bodem en de nafta bovenop. Giet de onderste laag af, vang deze op en gooi de bovenste laag veilig weg.
13. Kook het citroensap enkele minuten (5-10 minuten) om de achtergebleven organische oplosmiddelen te verwijderen.
14. Laat afkoelen, dit is je eindproduct.
15. Drink en geniet!

Gebruiker McBludgeon notes:
Ik raad aan om alle hoestsiroop, ammoniak en nafta-oplossing te combineren in een glazen blender. Ik gebruik een oude glazen blender van Osterizer en daar passen 4-4 oz flessen, ammoniak en nafta in, zodat hij helemaal tot bovenaan gevuld is. Dan gewoon mengen voor ongeveer 2-3 minuten. Werkt prima. En ik laat het maar ongeveer 1 minuut bezinken voordat ik de zak doorsnijd, waarbij ik een kleine snede maak om ervoor te zorgen dat de scheiding de tijd heeft om zichzelf door de zak te volgen (ik heb het gevoel dat als het te snel gaat, een deel van de ammoniaklaag tegen de zijkanten van de zak omhoog komt en zich opnieuw mengt in de nafta-laag, maar dat is nauwelijks het vermelden waard). Bovendien zorgt een kleinere snede voor minder verlies van de naftaoplossing als ik een glazen pot onder de stroom vervang.
 
  • Like
Reactions: vis
Top