ADVIES VOOR BASIS- EN BESTE LABWARE VOOR 4MMC- EN AMFETAMINESYNTHESE

magnesium_sulphate

Moderator in Lithuania section
Resident
Joined
Apr 11, 2024
Messages
19
Solutions
1
Reaction score
21
Points
3
Hallo,

Ik zou het op prijs stellen als degenen met jarenlange ervaring en gulle hand een paar minuten kunnen besteden aan het opnoemen van de basis of het meest noodzakelijke laboratoriumgerei voor de eerste pogingen om 4MMC en amfetamine te synthetiseren. De apparatuur zou geleidelijk aan steeds complexer en gevarieerder worden - het is niet omdat ik bij elke stap elke cent wil besparen - mijn punt is om te proberen op kleinere schaal met deze twee stoffen te werken, zodat ik het kan proberen, waarschijnlijk falen, dan opnieuw proberen, enzovoort totdat het logisch is om de laboratoriumapparatuur te verbeteren.
Is er waarschijnlijk een magnetisch verwarmingselement/roerder nodig?
Wat voor soort bekers en hoeveel voor het begin zou genoeg zijn? Hoeveel en hoe groot zijn er nodig voor kleine batches 4MMC en amfetamine? Zijn er specifieke eisen aan het glastype?
Condensor? Dit is waarschijnlijk iets wat je het beste meteen kunt aanschaffen? Zijn er bijzonderheden over wat voor soort condensor een beginner moet aanschaffen voor de synthese van deze twee drugs?
Kolven met drie halzen? Waarschijnlijk het beste om er een van 1l grootte te nemen? Zijn er bijzonderheden? Is één genoeg?
Thermometers?
Kunnen koffiefilters worden gebruikt voor scheikunde?
Vacuümfilter is iets dat ik kan maken van compressor door de stroom om te keren en er een beetje mee te manipuleren. Maar kan voor de eerste batches eenvoudige zwaartekrachtfiltering (ik bedoel met koffiefilters, doek, druk en verdamping) worden gebruikt in plaats van een vacuümfilter?

Heb ik iets cruciaals gemist? Hoeveel kolven, bekers en welke maten heb ik nodig om te beginnen? Kan iets worden vervangen door iets clandestien? Moet ik nog iets toevoegen?
Ik stel advies van experts zeer op prijs. Ik waardeer het bestaan van dit forum en alle informatie die wordt gedeeld. Advies over laboratoriumgerei zou erg op prijs worden gesteld, zodat ik er niet op de moeilijke manier achter hoef te komen dat ik halverwege het proces iets mis, enzovoort.

Groeten
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Dit gedeelte is speciaal voor u geschreven:
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/b/the-simplest-recipes.191/
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/b/set-up-your-first-lab.192/
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Er zijn heel wat mensen onder ons die bekwaam genoeg zijn om te proeflezen wat je hebt begrepen en berekend via de links van meester G.Patton, inclusief hijzelf. Begin klein en begrijp veel, apparatuurimprovisaties en -vervangers zijn beperkt toepasbaar, vraag daarom iemand die je betrouwbaar acht voordat je ermee aan de slag gaat. Vind de middenweg tussen getto en academische workshop/lab en je kunt bereiken wat je wenst. Proost!

P.S. 1L reactor is het centrale onderdeel voor een beginnend lab, refluxcondensor is absoluut noodzakelijk voor Al/Hg-reductie van P2NP tot amfetamine maar vrij nutteloos voor methcathinonsynthese, zorg voor een scheitrechter van minstens 500 ml bij de 1L reactor (ik vertrouw erop dat je me dankbaar zult zijn voor dit detail uit mijn advies).
 

magnesium_sulphate

Moderator in Lithuania section
Resident
Joined
Apr 11, 2024
Messages
19
Solutions
1
Reaction score
21
Points
3
Bedankt! Dit is zo'n beetje wat ik me voorstelde als wat je nodig hebt. 1l reactor zou een koude zijn met vlakke (of niet-noodzakelijke?) bodem, en met drie halzen? Om een condensor in te plaatsen, om reagentia in te gieten via een andere en de derde voor andere acties? Of bedoel je een reactor gewoon een grote colb die met één hals kan?
Want voor mijn persoonlijke interesse zou ik mijn pogingen alleen op amfetamine willen concentreren, maar de realiteit op het terrein dicteert tegenwoordig anders - cathinonen hadden amfetamine (helaas) effectief naar een achterbank verdrongen.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Voor amfetamine heb je iets meer apparatuur nodig dan voor cathinonen en de complexiteit is ook anders. De beste optie is om bij een leverancier als Vevor een eenvoudige destillatiekit te kopen (opgemerkt moet worden dat de fittingen een andere maat hebben, 24/40 in plaats van 29/32), maar die heb je sowieso nodig voor algemene bewerkingen. Hetzelfde geldt voor de hotplate-roerder die ze verkopen, die is redelijk betaalbaar, maar neem niet de goedkoopste, want die is waardeloos (hij ging kapot in de eerste 12 uur gebruik).
 

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
Ja, in het begin kun je prima chinees glas gebruiken, maar naarmate je verder komt moet je de apparatuur ermee upgraden. Iets waar veel mensen ook niet aan denken is het doen van niet-susische chemie ernaast, omdat het het bezit van reagentia als methylamine benzaldehyde etc etc veel minder verdacht maakt. Ook zou ik nooit meer dan 2 liter glas kopen bij het clearweb, omdat meer dan dat FBI aantrekt als vliegen op stront.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Ik werk nu al meer dan zes maanden met een vevor-kit zonder iets te breken behalve de thermometer (het kan zijn dat ik ervaren en voorzichtig ben, maar alle glas breekt op dezelfde manier). Ik ben geen voorstander van Chinees glaswerk, maar het is beter om te beginnen met alle benodigde stukken dan ze stuk voor stuk te verzamelen en ze tegen hoge kosten te kopen.
 
Top