- Reaction score
- 7
Ik zal het kort houden -- de gebruikelijke "was met aceton tot de rode kleur weg is" procedure lijkt NIET meer te werken met Sudafed (of tenminste generieke SudaGest) 30mg pillen. Het rode laagje is geen ijzeroxide, maar eerder Red #40 Aluminum Lake, waarvan ik je persoonlijk kan vertellen dat het niet bijzonder goed oplosbaar is in aceton. Het IS oplosbaar in zowel water als watervrije ethanol, hoewel dat niet de bedoeling is -- volgens mijn onderzoek zou het alleen oplosbaar moeten zijn in droge EtOH bij 0,001g/100ml. In de praktijk is het echter zo goed oplosbaar in droge EtOH dat mijn pseudo-efedrine hcl kristallen allemaal roodachtig roze zijn.
Hoe dan ook, het komt erop neer dat ik een heleboel PE hydrochloride kristallen heb die allemaal vervuild zijn met dit spul en ik heb moeite om ze te scheiden -- heeft iemand hier ervaring mee? Of anders, heeft iemand ervaring met Rode #40 verontreiniging en de Moskou-route (I2 + rode fosfor) reductie en zal het mijn eindproduct verknoeien?
Hoe dan ook, het komt erop neer dat ik een heleboel PE hydrochloride kristallen heb die allemaal vervuild zijn met dit spul en ik heb moeite om ze te scheiden -- heeft iemand hier ervaring mee? Of anders, heeft iemand ervaring met Rode #40 verontreiniging en de Moskou-route (I2 + rode fosfor) reductie en zal het mijn eindproduct verknoeien?