Alternatieve Ketamine Synthese

daedalus

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 3, 2022
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Oké, ik heb dus een alternatieve K-synthese nodig waarbij ik de Oxo op de 4 positie kan vastmaken in plaats van op de 2. De enige synthese die in de verste verte lijkt te werken, is een K-synthese.

De enige synthese die in de verste verte in staat lijkt om dit te doen is de nieuwe Iraanse synthese, maar waarbij de oxofenyl wordt vervangen door een 1,4-dioxofenylring en de oxo vervolgens wordt gesplitst met een desoxidatiemiddel nadat de 4-oxo is beschermd met ..... (Wat zou hier het beste werken en hoe bescherm ik selectief alleen de 4-oxo in plaats van de 1?)?

Als iemand me tips kan geven, zou ik erg dankbaar zijn. Ik neem aan dat ik na de deoxidatie gewoon de rest van de synthese naar de letter volg, toch?
 

Fenster

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 26, 2022
Messages
92
Reaction score
31
Points
8
Ik weet niet of je hier een antwoord op krijgt. Ketamine lijkt extreem wispelturig te zijn om levensvatbare opbrengsten te krijgen, zelfs met ervaring en goede apparatuur. Ik hoop dat je de antwoorden vindt die je zoekt.
 

daedalus

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 3, 2022
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Ik heb in tijdschriften gekeken en hoewel ik een amateurchemicus ben met veel ervaring op dit gebied... wat als de cyclohexylring gestabiliseerd was door de twee dubbele bindingen voordat hij behandeld werd tot 2-Cl-fenyl. Je moet ze dan wel binden en de methylbrug in de hoofdsynths moet dan worden vastgehouden door de fenyl, klopt dat?
Dat wil zeggen, als je niet wilt knoeien met de Oxo-bindingen op het cyclohexyl.

Dus (zie onderstaande afbeelding)

Hoe dan ook, dat is het ruwe idee, als je alle reagentia weghaalt die nodig zijn voor de reactie.

Zou dit net zo werken als met Ketamine of is die methylbinding een integraal onderdeel van het maken van de dubbele binding op 2? Zou het er niet uitgefilterd kunnen worden als het nergens heen kan? Of zou dat de dingen nog ingewikkelder maken door een willekeurige koolstof ergens op het hoofdlichaam van ketamine toe te voegen?

Maar zelfs dan zou die methylbinding, waar die ook blijft hangen, vrij gemakkelijk kunnen worden gedemethyleerd zonder de rest van de verbinding te veranderen, toch?

Ik realiseer me de broosheid van Ketamine in de eerste plaats, maar laten we zeggen dat het rotsvast is, dan zou die reactie toch werken?

Is er een manier om het molecuul te versterken? Ik heb het hier over grote schaal, dus atomair alle bindingen versterken met een ander middel voordat het de reactie ondergaat en het daarna gewoon verwijderen.
Zou fluormethaanzuur werken? (Gewoon om het een beetje op te vullen zodat het meel niets verpest in de reactie, zoals het vervangen van chloor enz.)

Zoals ik al zei ben ik meer van de neurologische kant van psychoactieve stoffen, dus wees alsjeblieft voorzichtig!

PS; De MethyltriIodide is bedoeld als een pijl; sorry als het verwarrend is!
 

Attachments

  • ahO9wZpLR0.jpg
    ahO9wZpLR0.jpg
    33.5 KB · Views: 142
Last edited:

Fenster

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 26, 2022
Messages
92
Reaction score
31
Points
8
Ik zal je vragen doorsturen naar een vriend, maar misschien helpt dit, ik zal je DM'en.
 

daedalus

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 3, 2022
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Of...
Wat als het uitgangsmateriaal Ketamine was? De dubbele binding verbreken zou lastig zijn, maar de twee cyclische groepen van tevoren scheiden zou de chloor besparen (mogelijk ook de amine), dus je verbreekt de dubbele binding, demethyleert, dehydroxyleert en voegt de twee daarna samen... misschien hoef je het eigenlijk niet eens te dehydroxyleren, de hydroxy zou afschuiven bij het samenvoegen van de twee groepen en... nou ja, afhankelijk van de oplossing die je gebruikt, voeg je het zuur/base samen in de oplossing die dan gewoon moet worden overgeheveld.

Is dit logisch? Of ben ik nu helemaal van het padje af!
 
Top