Je bent uitgenodigd om te praten over Matrix. Als je nog geen client hebt, helpt deze link je om er een te kiezen en deel te nemen aan het gesprek. Als je er al een hebt, kun je via deze koppeling deelnemen aan het gesprek
Dit is een interessant idee, maar ik heb wel een vraag over op-sec. Wat is de functionaliteit van de pushmeldingen? Ik weet dat Session een zwak punt heeft in de zin dat LE de gebruikers-ID kan coroleren naar een specifiek apparaat door een bericht te sturen naar die ID en de pushmelding te timen via de servers van Google.
Session omzeilt dit door je de mogelijkheid te geven om Google meldingen uit te schakelen en volledig te vertrouwen op hun gedecentraliseerde communicatienetwerk ten koste van de snelheid en betrouwbaarheid (meldingen kunnen uren duren en soms zelfs gewoon niet aankomen).
Er bestaan geen absoluut veilige systemen. Elk hulpmiddel dat zichzelf veilig noemt, is nog steeds een compromis tussen veiligheid en gemak. Je moet echter redelijk zijn en niet iets verzinnen dat LE nooit zal doen, aangezien de oplossing die je beschreef niet effectief is.
Als je zo bang bent voor Google diensten, gebruik dan speciale besturingssystemen zonder.
Dat is volkomen begrijpelijk. Ik zeg absoluut niet dat dit niet geïmplementeerd zou moeten worden. Een vertraagd en onbetrouwbaar systeem zou haaks staan op wat u doet. De mogelijkheid om onmiddellijk meldingen te krijgen van belangrijke forumactiviteiten zou een grote zegen zijn voor degenen die hier zaken doen.
Ik vroeg het alleen maar omdat het een onderwerp is dat ik al eerder besproken heb gezien (en ik kon niet snel een geschikt antwoord vinden [misschien ligt het wel begraven in de documentatie] op de Matrix- of SchildiChat-pagina's). Ik denk dat het uiteindelijk een betwistbaar punt is, want als de BB privéserver wordt gecompromitteerd, hebben we waarschijnlijk allemaal grotere problemen dan pushmeldingen.