- Reaction score
- 50
Ik heb de al/hg met Reynolds geleerd en normaal gesproken startte ik reacties rond 30 minuten-1 uur na het toevoegen van kwikchloride, nu ben ik overgestapt op plaatmetaal en nu enkele nieuwe alternatieve 99,99% aluminiumnagels, ik had wat succes met de platen, maar het duurt een eeuwigheid voordat het op gang komt in de kou, ik wist niet zeker of dit een belangrijke rol speelde, dus ik wil gewoon vragen wat jullie allemaal denken.
Methanol + aluminium + kwikchloride in te grote hoeveelheden, het duurde bijna 3 uur voordat het merkbaar dof werd en de methanol borrelde niet. Moet ik de methanol op zijn minst op kamertemperatuur brengen? Is methanol en kwikchloride alleen een goede keuze om de boel op gang te krijgen? Of zou het toevoegen van een ander oplosmiddel helpen?
al/hg zonder nitro
Methanol + aluminium + kwikchloride in te grote hoeveelheden, het duurde bijna 3 uur voordat het merkbaar dof werd en de methanol borrelde niet. Moet ik de methanol op zijn minst op kamertemperatuur brengen? Is methanol en kwikchloride alleen een goede keuze om de boel op gang te krijgen? Of zou het toevoegen van een ander oplosmiddel helpen?
al/hg zonder nitro