Amfetamine uit P2NP via Borohydride+Kopercomplex 2022 - vragen

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ik vond dit op dread en blijkbaar heeft de op van dread het hier vandaan. Maar ik kon deze exacte methode niet vinden op deze forums. (Er zijn wel vergelijkbare, zoals William Dampiers' 'one pot 1kg synth', die praktisch hetzelfde lijkt).

Zijn er ervaren chemici die me kunnen vertellen of deze methode giftige dampen of ernstige veiligheidsrisico's met zich meebrengt?


Origineel extract:

Amfetamine uit P2NP via Borohydride+Kopercomplex 2022 Bijgewerkte procedure

Deze enigszins nieuw ontdekte methode is een van de grootste successen van de clandestiene scheikundige onderwereld. Het is ook een van de eenvoudigste en relatief beginnersvriendelijke reacties om drugs te maken. Er zijn geen zeer giftige chemicaliën voor nodig, zoals kwikzouten. Het is vrij vergevingsgezind, levert veel op en werkt heel goed, zelfs op <1 gram schaal.

Ik heb hier op het darknet een paar vermeldingen van deze methode gezien, maar ik heb GEEN credits of referenties van auteurs gezien. Als je geen referenties geeft, doe je niet echt aan wetenschap. Continuïteit in samenwerking is essentieel.

De verbazingwekkende toepassingen van Borohydride en complexen van overgangsmetalen verschenen al in 1990 in een Koreaanse publicatie. Op sommige forums werd melding gemaakt van het gebruik van kopermetaal in plaats van kwik, maar uiteindelijk ontstond er een zeer lange, colloboratieve thread op een bekend Engelstalig forum over medicijnchemie en op een bekend Russisch forum. Als je de voetstappen terug wilt volgen naar de oorspronkelijke inhoud, kun je daar heel gemakkelijk achter komen door de welkomstpost van dit subforum te lezen.

Een chemicus die bekend staat als Testex begon met deze methode voor amfetamine. Er is veel eer te danken aan een chemicus die op verschillende sites gewoon Carl wordt genoemd voor het tot bloei brengen van deze methode. De geciteerde procedure wordt toegeschreven aan Fastbreak, een andere tijdgenoot.

Vereiste achtergrond:


Hoewel dit een zeer beginnersvriendelijke procedure is, kun je deze beschrijving niet lezen en de resultaten reproduceren zonder enige basiskennis van scheikundige procedures. Het artikel gaat ervan uit dat je vertrouwd bent met:

* Basis chemie lab technieken en terminologie. Je moet metrische maten en gewichten kennen. Je moet nu molaire gewichten en molaire verhoudingen kennen en begrijpen, en weten hoe je je eigen berekeningen moet maken bij het lezen van gepubliceerde procedures die alleen molaire hoeveelheden geven.

* De basisvaardigheden en kennis van het lab, zoals het wassen van oplosmiddelen, vloeistof-vloeistof extractie, zuur-base extractie, eenvoudige destillatie, herkristallisatie, reagens- en smeltpuntanalyse.

* De middelen om de benodigde precursor P2NP te verkrijgen, de benodigde reagentia, natriumboorhydride aka NaBH4 en kopersulfaat aka CuSO4.

* De middelen om de benodigde oplosmiddelen en zuur/base reagentia te verkrijgen, waaronder ethanol of isopropanol, gedestilleerd water, zwavelzuur van levensmiddelenkwaliteit, ook bekend als H2SO4, loog van levensmiddelen/laboratoriumkwaliteit, ook bekend als natriumhydroxide, ook bekend als NaOH.

*De minimale laboratoriumuitrusting. Je hebt een kookplaat + magneetroerder nodig, een reactievat, geschikt laboratoriumglaswerk voor bereiding en zuivering, thermometers van wetenschappelijke kwaliteit, en het wordt ten zeerste aanbevolen om een destillatiekit te hebben voor reflux tijdens de reactie en eenvoudige stoomdestillatie voor het terugwinnen van de gezuiverde amfetamine als deze klaar is.

*Het is mogelijk om dit zonder destillatieapparatuur te doen, maar alleen op kleine schaal en je riskeert de gezondheid van iedereen die het eindproduct consumeert. Ook is de kans veel groter dat de reactie mislukt of uit de hand loopt. Zorg voor een destillatieopstelling.

Procedure:

(citaat uit het origineel)


P2NP cas nummer nodig: 705-60-2



80g EtOH 96% (1%MEK) dat is ~100ml
40g H2O
5,2g NaBH4
werd gecombineerd.

Vervolgens werd onder krachtig roeren 10 g P2NP (fijngemalen) in kleine porties toegevoegd.

Daarna werd het mengsel 40 min. geroerd.

Daarna werd het mengsel verwarmd tot 65°C en werd nog eens 5 g NaBH4 toegevoegd, gevolgd door 1,5 g CuSO4*5H2O (tot fijn poeder gemalen).
resulteerde in borrelen, bevestigde refluxcondensor en liet het 15 min. roeren tot het borrelen ophield, waarna het mengsel 30 min. refluxte.

Na afkoelen werd 47 g HCl (31%) toegevoegd samen met kraanwater om de erlenmeyer te vullen.

EtOH eruit gedestilleerd.

Afgekoeld, basisch gemaakt met 20g NaOH in ~50ml H2O.

Stoomdestilleerde de amine eruit. Geneutraliseerd met H2SO4 en geëvoporeerd.

Het product was zo wit dat ik besloot het poeder niet te wassen.

Opbrengst: precies 10 g amfetaminesulfaat 88,56%.



Belangrijke opmerkingen:



Speciale opmerking: Hoewel de auteur specifiek 'kraanwater' vermeldt in de procedure, is dit een semi-sarcastische meta-jab verpakt in lagen en lagen van binnenpretjes. Gebruik gewoon gedestilleerd water, alsjeblieft. Bedankt /u/socat2me


Het belangrijkste probleem bij deze methode is de zuiverheid van je P2NP. Of je het nu hebt gekocht of zelf hebt gemaakt, er zijn in de loop der jaren talloze mislukkingen gemeld en in bijna alle gevallen was de oorzaak onvoldoende zuivere P2NP-kristallen. 2 of 3 herkristallisaties van de gele kristallen worden sterk aanbevolen.

De reden voor de ethanol+MEK die de auteur noemde, was dat dit bij de meeste drogisterijen wordt verkocht als niet-isopropyl wrijfalcohol. Isopropylalcohol is echter ook een uitstekend co-solvent.

De ~ 6X molaire overmaat borohydride is essentieel voor deze unieke reactie.

Het niet-aanbevolen alternatief voor een watergekoelde condensor in het lab voor zowel de reflux tijdens de eigenlijke reactie als de stoomdestillatie tijdens de A/B-extractie achteraf kan worden vervangen door een reactievat met een hoge hals, misschien met een ventilator die op de hals blaast voor een 'poor man's reflux', en dan een eenvoudige A/B-extractie van oplosmiddelen in plaats van stoomdestillatie van de amfetaminebasis. LET OP het is heel erg belangrijk om alle sporen van het kopercomplex volledig te verwijderen van alles dat door mensen wordt ingenomen. Destillatie is hiervoor de perfecte oplossing, maar een grondige oplosmiddelextractie met veel kennis van en ervaring met vloeistof-vloeistof extractie is een mogelijk alternatief. Je bent gewaarschuwd.

Geavanceerd:


Ditzelfde systeem kan ook worden gebruikt voor vergelijkbare of analoge precursoren. Er zijn meldingen van fluoramfetamine, MDA/MDP2P, 2C-X, pseudo-efedrine, TMA en andere drugs en precursoren die met succes via dit reagenssysteem zijn gemaakt.

Laten we de geschiedenisboeken voor kwikzoutreducties voor eens en altijd sluiten!
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Kan een van de profs, zoals Patton of Dampier, deze methode toelichten en ons informeren over eventuele gezondheidsrisico's van de synthese?
@G.Patton
@William Dampier
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Wees voorzichtig met NaBH4 en water. Een reactie tussen hen produceert veel warmte en gas, houd daar rekening mee. Je moet de reactiekolf open houden met een terugvloeikoeler. Gebruik ook een goed geventileerde werkplek en gebruik geen open vuur naast deze reactie omdat er dan H2 vrijkomt.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28

Bedankt, Patton.

Denk je dat een ballon van 30 inch aan de bovenkant van de terugvloeikoeler genoeg is om het gas te bevatten voor een synthese die zo klein is als degene die in deze methode wordt beschreven? En hoe giftig is dit gas?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Niet te veel, je ademt door een mengsel van gassen met waterstof =) Gebruik geen ballonnen. Het is gevaarlijk omdat je met een hoge H2-concentratie en een vonkenregen kunt opblazen.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28

wat kan ik doen om de h2 die uit de condensor komt te beheren in een omgeving zoals een badkamer? als ik een afzuigventilator en een kanaal aanschaf om het af te zuigen, kan de h2 misschien vonken in de ventilator veroorzaken omdat deze elektrisch is en warmte produceert. ik heb op dit moment ook niet de mogelijkheid om het buiten te doen.
 

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 22, 2022
Messages
74
Solutions
1
Reaction score
32
Points
18
Plaats misschien een slang van de condensor naar de luchtuitlaat met een sterke ventilator. Dus als er een explosie is omdat er zo weinig waterstof in de lucht zit, zal de explosie geen schade veroorzaken.
Ik ben zelf aan het nadenken, weet niet zeker of wat ik zeg correct is of niet.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Kan iemand zeggen of deze methode levoamfetamine of dextroamfetamine oplevert?
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Dit is in wezen dezelfde methode als in de oorspronkelijke post met CuCl2. Kan iemand van de profs zeggen of CuSO4 inferieur of identiek (even effectief) is in deze reductie? bedankt
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28

Bedankt. Nadat ik de vraag had gepost, realiseerde ik me dat het racemisch moet zijn. Dan zou ik het dextroamfetamine-isomeer moeten isoleren om alleen pure D-amf te krijgen.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ja, houd er rekening mee dat het mogelijk is om andere zuren te gebruiken dan D-wijnsteenzuur. Ik heb dit onderzocht en kan je er meer over vertellen als je hulp nodig hebt.cheers
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28

ja graag. pm me als je wilt.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Kan iemand mij vertellen of het goed is om 35-36% HCL te gebruiken in plaats van 31% HCL?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ik bereid me voor op deze synthese, maar ik maak me nog steeds zorgen over het natriumboorhydride.

Alle hulp wordt op prijs gesteld:
is het niet gevaarlijk om het toe te voegen aan de erlenmeyer met 40g H2O?

en wat kan ik doen om het risico te verkleinen dat het natriumboorhydride wordt blootgesteld aan vocht in de lucht terwijl ik een verpakking open en aan de oplossing toevoeg?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Maat, je maakt je zorgen over restvocht in de lucht als je op het punt staat om de verbinding bloot te stellen aan zuiver vocht 🤯
Natriumborohydride is niet pyrofoor en wordt veel gebruikt in de industrie, vooral in Europa en de VS, terwijl andere verbindingen de voorkeur hebben in Azië.In ieder geval in dit boek las ik een bepaalde persoon werkte in een fabriek waar hij persoonlijk zag operatoren dumpen 25kg zakken van het spul in de bunker van een 12 ton reactor gevolgd door een toevoeging van de gehele inhoud van de bunker over een paar minuten in alcoholische aq. sol, dit is routine, je hoeft je nergens zorgen over te maken, let alleen op de ogen en tere delen.Huidcontact is ook geen groot probleem als je de giftigheid buiten beschouwing laat, in hetzelfde boek dat ik heb gelezen werden operators besmet met hun handen en het enige wat er gebeurde was het tijdelijk lichter worden van de huid en een beetje een brandwond die wegging met wassen.
Als je superveilig wilt zijn, kun je het borohydride al roerend toevoegen met de kolf in een koelbad, het eruit halen om propeen toe te voegen en dan alleen koelen als dat nodig is. Je kunt deze toevoeging doen over 30s-1m of zo met een trechter voor vaste stoffen, waarbij je het langzaam en met een constante snelheid erbij giet.
Er zal geen explosie plaatsvinden als je met opzet een aansteker boven in je condensor steekt. Met de juiste ventilatie loop je niet veel gevaar.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ha, ik denk dat ik te paranoïde ben.

Wat voor soort ventilatie zou voldoende zijn? Is de h2 die uit een open raam wordt geleid met een ptfe-pijp voldoende?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
het is overkill, maar hangt af van de schaal
ventilatoren en open ramen of misschien een diy damphaak is genoeg voor kleine tot middelgrote schaal
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ik heb eindelijk de tijd genomen om deze synthese te maken en ik ben bij de voorlaatste stap van stoomdestillatie, maar ik heb een probleem:
Hoe weet ik wanneer alle amine klaar is met stoomdestillatie van de kolf met de moederoplossing naar de opvangkolf?

Opmerkingen:
-oplossing was erg donker oranje voordat de destillatie begon. (oplossing neemt ongeveer 3/4 van de kolf in beslag).
-in het begin heeft de oplossing in de opvangkolf een heldere, dofgouden kleur.
-na ongeveer 1 1/2 uur is de oplossing dezelfde kleur, maar ik denk dat er 2 lagen leken te zijn (de goudkleurige laag bovenop, en ik denk een transparante met een troebele bijna substantie consistentie erin op de onderste laag). - (misschien is dit mijn antwoord)
-Ik moest deze oplossing decanteren in de opvangkolf omdat deze kolf te klein was, en het viel me op dat in de tweede destillatieronde de oplossing troebel wit was, niet oranje. (zoals troebele limonade kleur)
 
Top