Heeft iemand ervaring met het destilleren van saf uit kamfer?

LoneStarHopeful

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 13, 2022
Messages
2
Reaction score
1
Points
1
Heeft iemand ervaring met het destilleren van safrool uit bruine kamferolie? Ik heb een monsterbestelling uit China die 27% safrool zou moeten bevatten. Ik ben momenteel bezig met het verzamelen van de onderdelen voor het bouwen van een heavy duty aspirator als mijn vacuümbron. Een pomp voor continu gebruik met een nominale snelheid van 16 GPM, ik denk dat dat in combinatie met ijswater makkelijk 20 mmHg oplevert, en tot 10 mmHg moet ook te doen zijn. Ziet iemand problemen met mijn plan? Ik ben van plan om een vacuümmeter op de vacuümleiding aan te sluiten en de tabel in Chromic's "Distillation of safrole" gids te gebruiken zodat ik niet blindelings te werk ga, maar uit de paar gesprekken die ik online heb gevonden lijkt het erop dat sommige mensen veel problemen hebben om het uit de kamferolie te halen? Advies of waarschuwingen over mogelijke valkuilen worden op prijs gesteld.

Vanaf daar is mijn plan om te refluxen met KOH om het om te zetten in isosafrol, en ik ben nog steeds onderzoek aan het doen en de beste methode aan het uitzoeken om van isosafrol naar MDP2P te gaan. Elk advies op dat gebied zou ook gewaardeerd worden. Op dit moment neig ik naar de oxonmethode, simpelweg omdat het zo makkelijk is om de benodigde chemicaliën te verkrijgen, maar ik sta zeker open voor suggesties voor een hogere opbrengst.
 
Top