Poging tot herrijzenis van oud paddenstoelenmateriaal

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Ik heb in mijn huis een doos met oude... zie heel oude (tussen 8 en 13 jaar oud) apparatuur voor het kweken van paddenstoelen gevonden, en ik ga proberen er een paar dingen uit te halen.

Ik ga proberen een vloeibare kweek te doen om te zien of het weer tot leven komt, ik begin met de rest van een commerciële spuit PV (P. Cubensis "Pura Vida")

(Ik ga hier niet alle hygiëne- en milieumaatregelen opnoemen die hiervoor nodig zijn... dat is niet het doel en in dit topic heb ik slechts een minimum gerespecteerd, reiniging van handen, gereedschap en werkruimte met alcohol, het branden van een naald met een kaars, ik had niets anders...)

Begin van het werk op 21/05 rond 14.00 uur.

- 200ml H20
- 8,5gr honing
O1cvXYt6mh
PCrtqBPKgF
RoyYVX0Zb3

- Goed mengen 15min bij 15 psi onder druk (+- 30 min koken in totaal)
's
WxkUHu1Y0g
LyShpJzXYA
KrweagRGb9

- Laat afkoelen voor je de snelkookpan opent- Laat de vloeistof afkoelen als die nog een beetje heet is...
Opmerking: er drijven kleine neerslag, van honing neem ik aan... gekarameliseerd? Ik gaf destijds de voorkeur aan acaciahoning, maar die had ik deze keer niet bij de hand.

- Injectie van 2 ml waterstofperoxide 10 volume
TneAzDxwaG

- Mengsel goed Injecteren van sporen
Sn9zc0g2XP
AwlkT3O0Eb

Opmerking: ik hoop dat het voldoende was afgekoeld... ongeduldig dat ik ben.
- Bewaren in het donker bij 20/25°

Een paar uur later heb ik met veel plezier 2 sporenspuiten gemaakt met oude afdrukken (één van mij en één van een vriend) uit 2008 en ik heb nog een commerciële spuitachtergrond uit "Ecuador". Dit alles om andere tests te kunnen doen wanneer ik kan. Ik ben benieuwd of iets het overleefd heeft.
0cNyMFzfoh

dit is allemaal gedaan als amateur...
Ik was toen beter uitgerust...
We zullen zien of dat me motiveert om mezelf opnieuw uit te rusten

Wordt vervolgd (als dit onderwerp hier iets mee te maken heeft... ik weet het niet eens zeker)
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Uiteindelijk steriliseerde ik op de avond van de 21e een tweede vloeibare cultuur.
Op de ochtend van de 22e inoculeerde ik haar deze keer met mijn zelfgemaakte sporenspuit van P.C. Australian.
 
Top