Beste manier om safrool uit sassafras etherische olie te isoleren

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
Ik heb eindelijk wat sassafrasolie en ik zie verschillende manieren om dit te doen...

De meest voorkomende lijken te zijn:
vrieskristallisatie van safrool
vacuümdestillatie
vloeistof/vloeistof extractie

( https://www.drugtimes.org/ecstasy-3/safrole.html bespreekt een aantal methoden als iemand nieuwsgierig is. Eeuwen geleden geschreven door strike)

Welke manieren hebben voor jullie gewerkt? Tips? Gedachten?

Ik heb de vacuümdestillatieopstelling en alles wat nodig is om zo ongeveer elke route te volgen... In de hoop om andere mensen gedachten en ervaringen te horen voordat ik committeren aan een methode wel ...
 

Loki12

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 18, 2022
Messages
52
Reaction score
25
Points
8
Vesp onderwerp:
"kan je geen safrol krijgen? VRIJ HET!"

Ga naar pagina 2 en begin vanaf daar te lezen, ik denk dat je het meeste van wat je nodig hebt zou moeten vinden door gewoon die tweede pagina van boven naar beneden door te nemen. Laat me weten of je er iets aan hebt of niet!
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Het lijkt erop dat invriezen een goed begin zou zijn, gevolgd door vacuümdestillatie om reagenskwaliteit te bereiken, wat nooit erg is, maar misschien onnodig, afhankelijk van wat je van plan bent om hierna te doen.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Dat is de beste manier, denk ik. Hallo.
 

Loki12

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 18, 2022
Messages
52
Reaction score
25
Points
8
@BrownRiceSyrup
@G.Patton
Ik heb veel succes gehad met de methode die ik hierboven heb gepost; sinds ik mijn antwoord op deze thread heb gepost, heb ik tijd gehad om te experimenteren.
Ik had echter niet het geluk om sassafrass olie in handen te krijgen, dus ik kan niet direct commentaar geven op het proces, maar toen ik onderzoek deed naar de procedure kwam ik erachter dat de essentiële olie die ik koos veel moeilijker te verwerken was en ik kreeg zelfs te horen dat ik het moest opgeven toen ik om hulp vroeg. De opbrengst van gefractioneerde vacuümdestillatie was slecht en de fracties lagen naar mijn gevoel te dicht bij elkaar.
Aan het eind verdeelde ik de olie in heldere glazen flessen van 1 liter en stopte die in de vriezer van een appartement. Ik geloof dat er in het begin niets gebeurde omdat er nauwelijks iets in de kleine koelkast stond, dus ik geloof dat de temperatuur niet laag genoeg was. Ik had ook geen zaadkristal.
Na ongeveer 2 weken vormde zich een wit neerslag uit de olie dat samengeklonterd en drijvend werd waargenomen, bovendien vormden zich kleine kristallen op de wanden van een van de flessen die horizontaal in de vriezer stond. De olie uit de horizontale fles werd snel in een andere fles gegoten, de fles werd afgesloten bij kamertemperatuur en de kristallen veranderden weer in een vloeistof. De andere flessen werden eruit gehaald en de olie werd heel langzaam overgegoten om de sperma-achtige substantie in de flessen te behouden. De flessen mochten weer op kamertemperatuur komen en de substantie binnenin smelten (om alle bevroren delen van het witte neerslag te verzamelen dat nu achterbleef, maar ook in kleine hoeveelheden op de wanden van de flessen werd waargenomen).
De veel lichtere, nu vloeibare olie werd samengevoegd in één kleinere glazen fles en nog eens 10 of meer dagen in de vriezer geplaatst... De olie werd opnieuw verdeeld in 1 liter en de flessen werden horizontaal geplaatst.
Stel je de verrassing voor, toen je na deze tijd de vriezer opende, vond je meer melkachtig neerslag drijvend in flessen olie en de kleine fles waarin de substantie was gecombineerd, was bijna volledig vast en kristalliseerde prachtige vormen over de hele binnenwand waarop het was gelegd.

Ik kan slechts één advies geven, dat onderwerp van discussie was in de thread waarnaar ik je verwees; de substantie die bij mij kristalliseerde, deed dat alleen effectief toen het werd gescheiden van de moederolie. De witte melkachtige substantie die uit de olie bevriest, plakt niet aan de bodem of de zijkanten, misschien in hogere concentraties wel, maar bij mij blijft het gewoon drijven en er moet veel zorg aan worden besteed om de olie te decanteren en de melk er niet bij te gieten. Ik heb bijna alles gescheiden en zal meer tests uitvoeren als ik tijd heb. Ik zou de olie zeker willen invriezen en proberen te scheiden met een centrifuge, maar ik heb gewoon niet de tijd om deze "kleine" hoeveelheid stof eruit te halen en ermee te spelen, omdat ik klanten heb die ik op grotere schaal tevreden moet stellen. Als ik wat tijd heb, zal ik dit verder onderzoeken, ik heb wat foto's, misschien maak ik een thread om terug te geven aan deze gemeenschap. Met betere apparatuur zal ik deze methode zeker opnieuw bekijken, want dan kan het misschien de moeite waard zijn op grotere schaal.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Ik denk dat je naast de vriesprocedure ook een lange krachtige kolom kunt gebruiken om deze destillatie zorgvuldiger uit te voeren.
Dat zou geweldig zijn!
 

oldkaw

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 16, 2022
Messages
6
Reaction score
6
Points
3
Gebruiken jullie een stoomketel om sassafrasolie van de wortels te scheiden?
 

zoom

Don't buy from me
New Member
Joined
May 23, 2023
Messages
0
Reaction score
0
Points
1

2-79-790125

Don't buy from me
Member
Joined
May 26, 2024
Messages
82
Reaction score
21
Points
8
H @BrownRiceSyrup - die link is dus van Strike's Total Synthesis II. Een OK boek volgens mij, maar ik begin er aan te twijfelen. Ik heb met mijn Sassafras geëxperimenteerd met de 30% azijnzuur en ethanol methode die Strike noemt. Gebaseerd op meerdere experimenten werkt die methode niet of ik heb geen echte Sassafras. Dus ben ik op zoek naar een professioneel lab om te testen of ik Sass heb of niet. Alle aanbevelingen worden op prijs gesteld. Ik ben benieuwd wat op dit moment jullie beste beproefde methode is om Safrole van Sass te isoleren.

Wat ik wel goed heb begrepen is dat Illicium Parviflorum Safrole bevat in de bladeren en takken. Op dit moment groeien er verschillende "Florida Sunshine" in mijn tuin. Over een paar jaar haal ik het kostbare essentiële uit ze en dan zal er geen twijfel over bestaan of ik Safrole heb of niet. In de tussentijd wil ik echter zien of ik de beste Sass-aansluiting in de VS heb gescoord of dat dit gewoon weer zo'n klote oplichterij is.

Er gaat niets boven urenlang moeizaam gefractioneerd destilleren, je PdCL een nacht laten roeren in Methanol, omgaan met een puinhoop van hydrochinon, urenlang vacuümdestilleren en dan nog jack diddly fucking squat krijgen.
 
Top