Er is een thread hieraan gewijd in de amfetaminegedeelte.
In tegenstelling tot de geposte methode, vond ik het oplossen van je poeder in kokend heet water tot er GEEN vaste deeltjes zijn en dan zo snel als ik kan zwavelzuur conc. toevoegen (VOORZICHTIG in een geschikt groot vat) terwijl ik ook overmatig spatten vermijd. Ik blijf toevoegen tot er geen toename is van de organische laag die onmiddellijk naar de top zal drijven.Ik blijf toevoegen tot er geen toename meer is van de organische laag die direct boven komt drijven. Even roeren en dan laten bezinken, extraheren met wat voor niet polair materiaal dan ook en scheiden in een aparte trechter. De overgebleven waterlaag wordt weer geëxtraheerd met oplosmiddel, fracties worden samengevoegd, een paar keer gewassen met water en pekel en dan gedroogd boven MgSO4. Je kunt dit met stoom destilleren als je wilt of het oplosmiddel indampen voor opslag zoals het is.
De geposte methode is ook goed, je zult een hogere opbrengst hebben als je daarna een beetje refluxt. Ik raad echter zwavelzuur aan, in tegenstelling tot HCl.