BMK Glycidaat tot P2NP tot amfetaminesulfaat met Urushibara-katalysator

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
74
Hé mensen
Ik heb wat Threads bekeken en niets gevonden over amfetaminesynthese met behulp van urushibara (Nikkelchloride & zinkstof (bijvoorbeeld)
Ik heb gelezen hoe je Bmk-glycidaat omzet in bmk-olie, goede informatie die ik nog niet kende.
Maar ik wil graag een manier proberen zonder kwikchloride/nitraat.
NaBH4/CuCl2 is een optie, maar beter op grote schaal. Geldt dat ook voor NiCl₂?
Ik weet dat de opbrengst niet zo goed zou moeten zijn als Al/Hg, maar bmk is niet erg duur, ik kan het krijgen voor ongeveer 70$ per kilo, dus zelfs als de opbrengst maar 30% is, zou het niet zo slecht zijn als het klinkt.
Ik vond deze informatie over die Route:
(Misschien zijn er ideeën hoe het beter kan)

Los 4,0 g nikkelchloridehydraat (lichtgroene kristallen) op in 75 ml 95% ethanol onder magisch roeren en verwarm tot 50°C. Verwijder de roerstaaf nadat het zout is opgelost en voeg 1 ml water en 1 ml conc. HCl.1 toe terwijl de oplossing op 50°C staat en voeg langzaam 5 g Reynoldsfolie toe, gescheurd in stroken van 0,25 x 1,0 inch in porties van 1 g onder handmatig roeren. Het aluminium zal LANGZAAM reageren met het nikkelzout waarbij het metaal Ni(s) gevormd wordt door metathese als een donkergrijs klonterig poeder dat naar de bodem zakt. Een zacht bruisen van waterstof treedt op tijdens de reactie. Voeg aluminium toe met een snelheid die een gestage bruis in stand houdt en houd de temperatuur ruwweg in het 50°C-bereik. Merk op dat dit tot twee uur kan duren! Aan het einde van de toevoeging van Al moet alle groene kleur van nikkelzout verwijderd zijn. Als er nog kleur over is, voeg dan nog een gram aluminium toe en wacht tot de oplossing helder is. Nikkel neergeslagen poeder werd toegevoegd aan 100 ml 20% NaOH oplossing en handmatig geroerd bij 60 ° C gedurende 30 minuten. Overtollige NaOH wordt gedecanteerd en nikkel wordt gewassen met 5 x 100 ml aliquots gedestilleerd water om overtollige base te verwijderen. Op dit punt is Urishubara nikkel katalysator bereid en klaar voor reductie.

Los 5 g zuiver fenylnitropeen op in 50 ml Ethanol en voeg toe aan de nikkeloplossing.2 Voeg nu langzaam 3 ml conc. HCl3 en 1 gram versnipperd aluminium toe onder handmatig roeren. Aluminium zal langzaam oplossen met een krachtigere bruisen van waterstof dan de eerste stap. Goed roeren met een glazen roerstaaf is essentieel in het begin. Pogingen om magnetisch te roeren zullen tot frustratie leiden, omdat nikkel ferromagnetisch is en aan het roerstaafje blijft plakken, waardoor het oppervlak niet wordt blootgesteld, wat nodig is voor reductie. Voeg nadat aluminium is opgelost nog drie milliliter HCl en een gram Al toe. Herhaal het toevoegen van zuur en Al tot 10 gram Al en ongeveer 30 ml HCl is toegevoegd. Aluminium reageert langzaam. Verwacht dat de toevoeging ongeveer zes uur duurt, langer als de temperatuur onder 50°C zakt. Constant roeren tegen het einde is niet nodig, gewoon af en toe goed roeren.

Nadat al het aluminium is toegevoegd en grotendeels is afgebroken, giet er langzaam en voorzichtig roerend een oplossing van 30 g NaOH in 100 ml H2O bij. Draag een veiligheidsbril en wees voorzichtig! Neutralisatie van de base is zeer exotherm! In 30 minuten zal al het aluminiumslib oplossen in de onderste waterige laag en een mooie oranje alcohollaag die stinkt naar amine zal bovenop neerslaan. Nikkel wordt niet opgelost door de NaOH dus het blijft rondzweven tussen de twee lagen, maar dit vormt geen groot probleem. Het is tenslotte niet giftig zoals kwik of iets dergelijks! Giet nu de bovenste oranje organische laag af en destilleer de alcohol af tot een oranje stinkende siroop die heel anders ruikt dan de P2NP. Los deze lekkernijen op in aceton en voeg langzaam zwavelzuur toe om het aminesulfaat neer te slaan. Voila!!!!!! ongeveer 3 gram lichtgeel amfetaminesulfaat.

Dit is een zeer kleine schaal en ik wil dit graag proberen, maar ik ben nog steeds geïnteresseerd in de meningen van andere mensen die ervaring hebben met dit soort dingen.
Ik ben een groentje en begin net alles te begrijpen wat ik de afgelopen twee maanden heb gelezen. Ik ben er klaar voor, heb alle apparatuur die nodig is, maar voordat ik begin wil ik graag de beste kennis krijgen.
Dus welkom in mijn eerste thread.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
Hallo, voor de eerste keer raad ik je aan om de syntheses te volgen die al in ons forum zijn beschreven. Er is een samenvatting over amfetaminesynthese. Je kunt beginnen met Al/Hg. Naar mijn mening is dit de beste optie voor beginners.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599
Interessant :) Is er een kans dat je de originele bron van die route kunt posten?

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599
Bedankt, ik heb daar ook veel aanvullende nuttige links gevonden.