Bmk poeder heeft de hydrolyse gedaan met zoutzuur en het mengsel wordt melkachtig als het afkoelt, ik weet niet waarom.

marky123

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Ik heb hydrolyse uitgevoerd op bmk-poeder met zoutzuur en de olie wordt melkachtig bij het afkoelen, wat kan de reden zijn?

EdwardMatthew

Don't buy from me
Member
Reaction score
2
Het melkachtige uiterlijk van de olie bij afkoeling na hydrolyse van BMK-poeder met zoutzuur kan te wijten zijn aan de vorming van onoplosbare bijproducten of emulsificatie. Heb je de mogelijkheid overwogen van onzuiverheden in het BMK-poeder of het gebruikte zuur, die tot dergelijke reacties kunnen leiden?

mark82green

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Ik heb deze methode verschillende keren gedaan en het heeft goed gewerkt. We moeten twee liter gedestilleerd water nemen 2 liter zoutzuur een kilo bmk poeder zet het op een verwarmde magneetroerder op 95 graden gedurende twee uur in plaats daarvan zie je het wiel splijten het zal de mooie goudgele kleur eruit komen.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Het is een emulsie (h2o). Die is heel moeilijk te breken, na ongeveer 2 weken zonder beweging verdween deze verkleuring. Het probleem doet zich niet meer voor omdat het nu zonder h2o wordt omgezet.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Of beter gezegd, de h2o is na 2 weken gezakt

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
280
Hete filtratie door een stop gemaakt van half katoen en half fijne glaswol breekt vrijwel elke emulsie. Of destilleer het water af onder vacuüm, het vacuüm breekt de azeotroop die bij atmosferische druk zou leiden tot stoomdestillatie. Pekel toevoegen, een verzadigde NaCl-oplossing werkt in de meeste gevallen. Genoeg opties.