codeïne-extractie

nulltheunknown23

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 11, 2022
Messages
22
Reaction score
6
Points
3
Het idee achter de volgende extractie is dat acetaminofen en aspirine (ik zal vanaf nu A/A gebruiken) zeer onoplosbaar zijn in koud water. Codeïnefosfaat (het meest voorkomende zout van codeïne) is zeer goed oplosbaar in water, ook in koud water. De volgende tabel legt dit uit:



Oplosbaarheid (31C water) Oplosbaarheid (21C water)



Aspirine 1g / 100 ml 1g / 300ml



Acetaminofen 1g / 70 ml 1g / 150 ml



Codeïne 1g / 2.3 ml 1g / 0.7 ml Fosfaat



Dus zoals je kunt zien, zijn beide A/A niet erg oplosbaar in water van 21C, dus als je het water afkoelt tot ongeveer 10C, zal de oplosbaarheid nog verder dalen. Op die manier kun je 20 tabletten oplossen in 50 ml heet water, het water afkoelen tot 10C, de oplossing filteren en uiteindelijk dezelfde hoeveelheid codeïne overhouden als de tabletten, maar slechts een fractie van de oorspronkelijke hoeveelheid A/A.



1. Neem een hoeveelheid tabletten met codeïne, controleer of ze iets anders bevatten dan codeïne, cafeïne, acetaminofen of aspirine. Als dat zo is, en je weet niet of dat een probleem is of niet, kun je ze beter niet gebruiken. Meet de gewenste hoeveelheid codeïne af (bijv. 64 mg = 8 tabletten * 8mg/tablet). Misschien wil je 2 extra tabletten toevoegen, omdat de kans groot is dat je tijdens de procedure wat codeïne verliest. Naarmate je meer ervaring krijgt met de procedure zul je ongeveer 95% van de codeïne eruit kunnen halen.



2. Meet wat lekker heet water af, gebruik ongeveer 40ml / 20 tabletten of meer indien nodig. Ik stel voor dat je niet meer dan 50 ml gebruikt voor 20 tabletten. Ik weet niet of het gebruik van kokend water iets van de codeïne zou vernietigen, maar je beste gok is om het niet te gebruiken. Gebruik heet water, maar niet kokend. Zorg ervoor dat de tabletten volledig oplossen. Sommige lossen op bij contact met water, terwijl andere wat hulp nodig hebben bij het oplossen door ze fijn te maken. Let op: niet de hele tablet zal oplossen, er zitten in water onoplosbare vulstoffen in de tablet en ook niet alle A/A zal oplossen (wat we willen).



3. Plaats de oplossing in een koud bad, ik gebruik gewoon wat ijsblokjes in een bak met water. Roer het mengsel af en toe totdat de oplossing daalt tot ongeveer 15C of lager. Je hebt geen thermometer nodig om de temperatuur te meten, zorg er gewoon voor dat het "koud" is. Dit duurt ongeveer 30 minuten. Als je dit wilt versnellen, kun je minder water gebruiken om de tabletten op te lossen en ijsblokjes toevoegen om het mengsel sneller te laten afkoelen. Zorg er alleen voor dat je niet zoveel ijs toevoegt dat het volume van het mengsel drastisch toeneemt.



4. Filter de oplossing met wat je hebt. Koffiefilters werken goed, maar laboratoriumfilters werken het beste. Zorg ervoor dat je geen duidelijke vaste deeltjes in de gefilterde oplossing krijgt. Dit duurt ongeveer 1 uur. Je kunt de vaste deeltjes die in het filter achterblijven ook spoelen met wat ijswater om de overgebleven codeïne eruit te halen.
 
Top