Delta 8-THC legaal in Zwitserland?

chost

Don't buy from me
Member
Language
🇩🇪
Joined
Apr 17, 2024
Messages
3
Reaction score
1
Points
3
Hallo allemaal,
Helaas is mijn kennis van chemie en wetgeving te beperkt om te beoordelen of delta 8-THC legaal is in Zwitserland.
Ik vond het volgende hier (vertaald in het Engels):

Synthetische cannabinoïden
Elke stof (anders dan de gereguleerde stoffen van Schedules a, b, d en f) waarvan de structuur is afgeleid van indool,
ongeacht de vervanging van een extra koolstofatoom van de indoolstructuur door een stikstofatoom, door substitutie:

image4.png

- aan het stikstofatoom (positie 1) met alkyl-, alkenyl-, aryl- of heterocyclische structuren met ten minste 3 koolstofatomen;

en bovendien

- op positie 3 van de indool door een carbonyl-, carbonylzure ester- of carbonylzure amidestructuur, die verder gesubstitueerd is in elke vorm en elke mate en kan versmolten zijn met de indoolstructuur.
Deze structuren kunnen op elke manier en in elke mate gesubstitueerd zijn op de posities 2, 4, 5, 6 en 7 van de indoolstructuur.

Synthetische cannabinoïden 2

Elke stof (met uitzondering van gereguleerde stoffen van de schema's a, b, d en f) waarvan de structuur is afgeleid van
6H-benzo(c)chromen-1-ol (6H-dibenzo(b,d)pyran-1-ol), onafhankelijk van de mate van hydrogenering van de niet-fenolische benzo-ring, door substitutie:
image7.png

- op de posities 3, 6 en 9 door willekeurige alkylgroepen.

Is delta 8-THC een synthetische cannabinoïde, volgens een van de bovenste twee criteria?
Kan iemand mij helpen? Bedankt
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Ik ben er bijna zeker van dat delta 8 geen synthetisch is. Heb ik het mis?
 

chost

Don't buy from me
Member
Language
🇩🇪
Joined
Apr 17, 2024
Messages
3
Reaction score
1
Points
3
Het komt van nature voor in wiet, maar alleen in het 0,1% bereik.
Alles wat je kunt kopen is gemaakt van CBD, zie hier https://bbgate.com/threads/cbd-delta-8-sop.7306/
Ik zou graag willen weten of het vanuit chemisch oogpunt onder een van de twee bovenstaande definities valt.
 
Top