Dimethylkwik

Status
Not open for further replies.

fallenangel

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 19, 2023
Messages
1
Reaction score
1
Points
1
Kan iemand me helpen met de bereiding van dimethylkwik?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Ben je van plan om je laatste synthetische procedure ooit uit te voeren?
 

plancklong

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jul 7, 2022
Messages
36
Reaction score
13
Points
8
Ik zou het niet doen. Dimethylkwik is extreem giftig. Er zijn verschillende verbindingen, lang niet zo giftig, die in plaats daarvan gebruikt kunnen worden.
Het volgende komt van Wikipedia:

"Dimethylkwik heeft momenteel weinig toepassingen vanwege de risico's die ermee gepaard gaan. Net als veel methyl-organometalen is het een methyleringsmiddel dat zijn methylgroepen kan afstaan aan een organisch molecuul; de ontwikkeling van minder giftige nucleofielen zoals dimethylzink, trimethylaluminium en Grignard-reagentia (organomagnesiumhalogeniden) heeft deze verbinding echter overbodig gemaakt in de organische chemie. Het werd ook bestudeerd voor reacties waarbij methylkwik kationen werden gebonden aan doelmoleculen, waardoor krachtige bactericiden werden gevormd, maar de bioaccumulatie en uiteindelijke toxiciteit van methylkwik heeft ertoe geleid dat het grotendeels werd verlaten ten gunste van de minder toxische ethylkwik- en diethylkwikverbindingen, die een vergelijkbare functie vervullen zonder het gevaar van bioaccumulatie.

In de toxicologie wordt het nog steeds beperkt gebruikt als referentietoxine. Het wordt ook gebruikt om NMR-instrumenten te kalibreren voor de detectie van kwik (δ 0 ppm voor 199Hg NMR), hoewel diethylkwik en minder toxische kwikzouten nu de voorkeur genieten.[8][9][10]".
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
We leveren geen informatie over giftige stoffen. Lees de forumregels van BB. Onderwerp is gesloten.
 
Status
Not open for further replies.
Top