Pregabalin Cannabinoids Orange Discussie: Pregabaline & Cannabinoïden

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
Pregabaline & Cannabinoïden

Pregabaline, algemeen bekend onder de merknaam Lyrica, is een medicijn dat voornamelijk wordt gebruikt voor de behandeling van neuropathische pijn, gegeneraliseerde angststoornis en als aanvullende therapie voor partiële aanvallen.

Pregabaline bindt met hoge affiniteit aan de α2δ-subeenheid van spanningsgevoelige calciumkanalen in het centrale zenuwstelsel (CZS). Deze binding vermindert de instroom van calciumionen in neuronen. Door de instroom van calcium te verminderen, remt pregabaline het vrijkomen van verschillende exciterende neurotransmitters, zoals glutamaat, noradrenaline en substantie P. Deze werking is cruciaal voor de rol van pregabaline bij het verminderen van neuropathische pijn en het onder controle houden van aanvallen.

Hoewel pregabaline structureel lijkt op de neurotransmitter GABA (gamma-aminoboterzuur), bindt het zich niet rechtstreeks aan GABA-receptoren. Het kan echter wel de synthese en afgifte van GABA verhogen, waardoor de remmende effecten in het CZS worden versterkt. De versterking van de GABA-erge transmissie draagt bij aan de anxiolytische eigenschappen van pregabaline, waardoor het effectief is bij de behandeling van gegeneraliseerde angststoornis.


Cannabinoïden zijn een diverse groep chemische verbindingen die samenwerken met het endocannabinoïde systeem (ECS) van het lichaam om verschillende fysiologische en psychologische effecten te produceren. In dit geval zullen we het hebben over synthetische cannabinoïden.

Synthetische cannabinoïden zijn een klasse designer drugs die de effecten van natuurlijke cannabinoïden zoals THC nabootsen door interactie met het endocannabinoïde systeem (ECS). Deze stoffen worden vaak op plantaardig materiaal gespoten en gerookt, maar ze kunnen ook in vloeibare vorm worden geconsumeerd door ze te verdampen.

Net als THC binden synthetische cannabinoïden zich voornamelijk aan CB1-receptoren in de hersenen. Deze receptoren maken deel uit van het ECS en zijn betrokken bij het reguleren van stemming, geheugen, eetlust en pijnperceptie. Sommige synthetische cannabinoïden hebben ook affiniteit voor CB2 receptoren, die voornamelijk voorkomen in het immuunsysteem en perifere weefsels. Activering van deze receptoren kan de immuunrespons en ontstekingen moduleren.

Synthetische cannabinoïden hebben vaak een hogere potentie dan THC, wat betekent dat ze sterker binden aan cannabinoïde receptoren. Dit kan leiden tot intensere en onvoorspelbaardere effecten. In tegenstelling tot THC, dat een partiële agonist is op CB1-receptoren, gedragen veel synthetische cannabinoïden zich als volledige agonisten. Dit betekent dat ze maximale receptoractivatie kunnen veroorzaken, wat leidt tot sterkere effecten en een hoger risico op bijwerkingen.


Het combineren van pregabaline en synthetische cannabinoïden kan een scala aan effecten veroorzaken door hun interactie met het zenuwstelsel.
  • Cognitieve en motorische stoornissen: De combinatie kan leiden tot aanzienlijke cognitieve stoornissen, die het geheugen, de aandacht en de uitvoerende functie aantasten. Ook de motorische coördinatie kan ernstig worden beïnvloed, waardoor het risico op ongelukken toeneemt.
  • Verstoring van de slaaparchitectuur: Synthetische cannabinoïden kunnen de slaaparchitectuur veranderen door de REM-slaap en diepe slaapstadia te beïnvloeden. Pregabaline heeft ook invloed op slaappatronen, wat in combinatie met elkaar kan leiden tot meer uitgesproken verstoringen. De combinatie kan onderliggende slaapstoornissen verergeren, wat kan leiden tot aandoeningen zoals slapeloosheid, slaapapneu of narcolepsie-achtige symptomen.
  • Neurotoxiciteit: Synthetische cannabinoïden kunnen neurotoxiciteit veroorzaken door oxidatieve stress en apoptose in neuronen te induceren. Pregabaline kan deze effecten verergeren, wat leidt tot een verhoogd risico op neuronale schade.
  • Angst en psychose: Hoge doses of veelvuldig gebruik van deze combinatie kan leiden tot ernstige angst, paranoia en zelfs acute psychose. Synthetische cannabinoïden staan er vooral om bekend dat ze psychotische episodes kunnen uitlokken.
  • Cardiovasculaire problemen: Beide stoffen kunnen de hartslag en bloeddruk beïnvloeden. Een combinatie kan leiden tot verergering van cardiovasculaire effecten, zoals tachycardie en hypertensie, en in ernstige gevallen tot een hartaanval.
  • Afhankelijkheid en ontwenning: Zowel pregabaline als synthetische cannabinoïden kunnen misbruikt worden. Door ze samen te gebruiken, neemt het risico op afhankelijkheid en ontwenningsverschijnselen bij het stoppen toe.
Gezien de onvoorspelbaarheid en het gevaar van de effecten van cannabinoïden en de diversiteit van de werking van pregabaline, moet deze combinatie als risicovol worden beschouwd. Ook zijn de recreatieve voordelen van deze combinatie niet geheel duidelijk.

🟠 Gezien het bovenstaande raden we aan deze combinatie met grote voorzichtigheid te behandelen.
 
Last edited by a moderator:

gus.fring

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Oct 13, 2023
Messages
100
Reaction score
64
Points
28
Een hele week lang als ik dit mengsel probeer, val ik in slaap en heb ik het niet door, dit mengsel heeft onvoorspelbare bijwerkingen, ze proberen de hoeveelheid cannabinoïden te verminderen als ik pregabaline gebruik, dit mengsel veroorzaakt plotselinge en onvoorspelbare aanvallen van narcolepsie.
Gisteren werd ik wakker en zag ik mezelf op straat slapen omg
De noids die ik heb gerookt is mdmb butinica maar 1 sigaret met 1 pil pregabaline 300mg.
Stay safe be smart & when you wanna get hightry with small dosage
Vrede 🙏🏻✨🌹
 
Top