Doe-het-zelf batchreactorbouw, 200l

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Reaction score
46
Hoi allemaal,

ik heb net iets nuttigs gevonden om zelf een 200l batch reactor te bouwen. Het is een 200l roestvrijstalen ton die je kunt kopen bij landbouwwinkels. hij wordt gebruikt voor de opslag van melk. voor een betere isolatie heeft hij 2 wanden met vacuüm ertussen.

ZkI510KLcM

idee voor de tank zelf:
0z6d7YQFPa

en voor het deksel:

Z5qMw7PL1r

Je hoeft niet eens heel getalenteerd te zijn om dit zelf te bouwen.
Roestvrij staal is niet perfect, maar zou goed genoeg kunnen zijn voor de meeste of vele toepassingen en verdere verwarming zou extern kunnen worden toegepast met iets als een kachel.

Ik weet niet zeker of het lassen van roestvast staal makkelijk zal zijn, maar iemand vinden die die 3 connectors op de ton kan lassen zal niet moeilijk of duur zijn.

Ik heb verschillende tweedehands exemplaren gevonden voor 50-150€.

Wat vinden jullie ervan?

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599
Ik denk dat het hoofdconcept cool is, maar het toepassen van de productuitlaat aan de onderkant zou voor mij logischer zijn + iets toevoegen dat ervoor zorgt dat de reactiemassa volledig door de uitlaat stroomt zonder al te veel restjes zonder de roerder te compromitteren zou ook een geweldige toevoeging zijn!

Ik vraag me trouwens af hoe gewoon roestvrij staal zou werken voor sterke zuren? Ik hoorde van iemand hier die een roestvrijstalen roerder gebruikte die gewoon verdween in de zure oplossing die hij probeerde te roeren.

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
32
Ik zocht naar verf die bestand is tegen chemicaliën en vond dit... Geen idee of dit goed is voor die reactor van 200 liter.

Chemisch bestendige epoxy weerstaat een jaar in zwavelzuur en zoutzuur!

Voor toepassingen die een uitzonderlijke chemische weerstand vereisen, vooral tegen zuren, brandstoffen en oliën, heeft Master Bond EP21AR ontwikkeld. Of het nu gaat om coaten, bekleden, lijmen of afdichten, deze tweecomponenten epoxy is bestand tegen zware, zure omgevingen, waaronder langdurige onderdompeling in 96-98% zwavelzuur en 36% zoutzuur gedurende meer dan een jaar.

Met een diëlektrische sterkte van 400 volt/mil is EP21AR een duurzame en stabiele epoxy die ook een uitstekende elektrische isolator is. De thermische uitzettingscoëfficiënt is 45-55 ppm/°C en het is bruikbaar van -60°F tot +275°F. Het produceert zeer sterke, slijtvaste verbindingen met een treksterkte van meer dan 10.000 psi, een afschuifsterkte van meer dan 2.700 psi en een druksterkte van meer dan 14.000 psi bij 75°F.

EP21AR is gemakkelijk te gebruiken met een vergevingsgezinde mengverhouding van 2 tot 1 gewichtspercenten en een gemengde viscositeit van 10.000-15.000 cps. Het is 100% reactief zonder oplosmiddelen of verdunners en kan soepel worden aangebracht in elke dikte. Deze epoxy heeft een levensduur van 45 tot 55 minuten bij omgevingstemperatuur voor een batch van 200 gram en hardt uit bij kamertemperatuur of sneller bij hogere temperaturen. Het hecht goed op een grote verscheidenheid aan substraten, waaronder metalen, glas, keramiek, cement, gevulkaniseerde rubbers, hout en vele kunststoffen.

EP21AR is verpakt in pint-, kwart-, gallon- en 5 gallonverpakkingen. Het wordt op grote schaal gebruikt in een reeks industrieën, waaronder olie- en chemische verwerking, onderhoud en reparatie, optica, metaalbewerking, apparaten en elektrische/elektronische apparaten.

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇳🇱
Reaction score
46
Unclen venster pakt het probleem aan met het coaten van de binnenkant van een brandblusser, ik denk dat het zou doen de truc in dit vat.
Goed werk maat.
Adem out of the box denken!
Ik denk dat je veel mensen hebt geholpen om hun doel te bereiken👍
Slim denkwerk, ik hou van deze gemeenschap en hoe het improviseren en ideeën in de openbaarheid brengt om de gaten op te vullen door vrienden hier.helpen bij het mogelijk maken van shit voor het goede van het doen waar we van houden.fuck standers. En samen nieuwe deuren te openen
Echt deze voren werkt .trots om hier deel van uit te maken
Hou van de starter voor zijn lef en toewijding om vrijheid te bereiken voor elk lid.
Hou van jullie allemaal
Dit is de shit die helpt, het delen van ideeën.dont hold Back!!! Hou ervan🥰😄👍

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
32
En ik vond andere producten om de metalen reactievaten te beschermen in deze thread over APAAN omzetten naar P2P:

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Hallo, is het project klaar? Is het gelukt?

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Omdat ik een relatief goedkoop product heb gevonden.
Clearnet:

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599
Leuk man, het enige probleem dat ik hier zie is het roestvrij staal, omdat het niet bestand is tegen sommige chemicaliën die worden gebruikt bij de productie van de meeste gangbare medicijnen.

Eigenlijk zijn we gestopt met praten over deze draad.
Ik denk dat het laatste wat we hebben geprobeerd te bespreken was hoe we roestvrijstalen tanks kunnen bedekken om ze geschikt te maken voor de productie van medicijnen.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Ik dacht ook dat het moeilijk zou zijn met roestvrij staal, maar bedankt voor het snelle antwoord

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
303
Gigantische industriële tanks worden behandeld met HF (ja, het is paradoxaal grappig) om een fluoride binnenlaag te vormen die bestand zou zijn tegen conc. H2SO4... dit heb ik gehoord als een praktische maatregel, maar ik heb het nooit geprobeerd, ook al weet ik zeker dat er genoeg theorie achter zit, je moet gewoon je documentatie doen.