Geneesmiddelen gebaseerde religies

Madre

PR manager
Joined
Sep 6, 2022
Messages
58
Reaction score
130
Points
33
Op drugs gebaseerde religies, ook bekend als entheogene religies, zijn geloofssystemen die het gebruik van psychoactieve stoffen, zoals LSD, psilocybine paddenstoelen, peyote en ayahuasca, gebruiken als onderdeel van hun spirituele praktijk. Men gelooft dat deze stoffen de macht hebben om veranderde bewustzijnstoestanden teweeg te brengen, wat leidt tot mystieke ervaringen en een dieper begrip van het goddelijke.

Een van de bekendste op drugs gebaseerde religies is de Indiaanse kerk, die peyote gebruikt als sacrament in haar religieuze ceremonies. Peyote is een cactus die mescaline bevat, een psychoactieve verbinding die al duizenden jaren door de inheemse bevolking wordt gebruikt vanwege zijn spirituele en helende eigenschappen. Het gebruik van peyote in religieuze ceremonies werd in 1994 in de Verenigde Staten wettelijk beschermd door de American Indian Religious Freedom Act.
I4p9wXRzjr
HvxkcaORp1
H2JACkloEj



Een ander voorbeeld is Santo Daime, een syncretische religie die oorspronkelijk uit Brazilië komt en ayahuasca in zijn ceremonies verwerkt.
Ayahuasca is een brouwsel gemaakt van de ayahuasca liaan en andere plantaardige ingrediënten, dat de psychoactieve verbinding DMT bevat. De Santo Daime geloven dat ayahuasca spirituele groei en communicatie met goddelijke entiteiten kan bevorderen.
DTfaEs9Wur
KR87P0SeNp
RYMByLDc6o


En de bekendste op drugs gebaseerde religie is natuurlijk het rastafarianisme, dat in de jaren 1930 in Jamaica ontstond. Rastafari's gebruiken marihuana als sacrament en geloven dat het hen dichter bij God brengt. Het gebruik van marihuana wordt gezien als een manier om een spirituele ervaring te stimuleren en is een integraal onderdeel van hun religieuze praktijken.
Bob Marley heeft veel gedaan om die religie populair te maken, totdat de CIA hem vermoordde.
NKmdjyACGP
9qg7ASVhjx
HaWx9Vei7J


Het gebruik van entheogenen in religieuze praktijken is niet beperkt tot inheemse of syncretische religies. Sommige individuen binnen reguliere religies, zoals het Christendom en het Jodendom, hebben ook het gebruik van psychoactieve stoffen in hun spirituele praktijk opgenomen. Het gebruik van dergelijke middelen binnen reguliere religies is echter vaak controversieel en wordt niet goedgekeurd door religieuze autoriteiten.

De legaliteit van op drugs gebaseerde religies verschilt van land tot land. In sommige landen, zoals de Verenigde Staten, is het gebruik van peyote in religieuze ceremonies wettelijk beschermd. In andere landen, zoals Brazilië, is het gebruik van ayahuasca in religieuze ceremonies legaal, maar gereguleerd. In weer andere landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, is het gebruik van psychoactieve stoffen in religieuze praktijken illegaal.
Hoewel op drugs gebaseerde religies de afgelopen jaren enige erkenning hebben gekregen, worden ze nog steeds geconfronteerd met stigma's en weerstand vanuit sommige sectoren van de samenleving. Voorstanders van deze religies beweren echter dat het gebruik van entheogenen in de religieuze praktijk een fundamenteel aspect is van hun spirituele overtuigingen en beschermd zou moeten worden als mensenrecht.

Kortom, op drugs gebaseerde religies zijn geloofssystemen die het gebruik van psychoactieve stoffen integreren als onderdeel van hun spirituele praktijk. Hoewel ze controversieel zijn, zijn deze religies in bepaalde landen wettelijk erkend en worden ze nog steeds gepraktiseerd door mensen over de hele wereld. Of je het nu wel of niet eens bent met het gebruik van psychoactieve middelen in religieuze praktijken, het is belangrijk om de diversiteit van spirituele overtuigingen en praktijken te erkennen die vandaag de dag in onze wereld bestaan.

Drugs zijn niet alleen schadelijk en zelfdestructief, maar ook een pad naar zelfkennis, spirituele ontdekking en een sleutel tot het begrijpen van veel dingen. Het belangrijkste is om je niet te laten meeslepen.



Al deze planten, zoals paddestoelen, ingrediënten van ayahuasca, peyote, cannabis en vele anderen,
zijn door de natuur gegeven. Ze zijn aan ons gegeven.

De mens heeft er het juiste gebruik voor gevonden.
UEbpJANI52
 

Attachments

  • XuG3rgQ6zJ.png
    XuG3rgQ6zJ.png
    116.4 KB · Views: 507

madmoney69

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 29, 2022
Messages
161
Reaction score
156
Points
43
Ik wil graag elke zondag wat peyote in de kerk
 
  • Like
Reactions: vis

roxyanne

Don't buy from me
New Member
Joined
May 30, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
BLESSING
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Interessant bericht :) Bedankt voor je bijdrage.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
De Stoned Ape Theorie, of "De Psychedelische Aap Theorie", is een controversiële hypothese die suggereert dat psychoactieve stoffen, in het bijzonder psychedelische paddenstoelen, het cognitieve ontwikkelingstraject van onze prehistorische voorouders hebben beïnvloed.

De theorie stelt dat vroege mensen geestverruimende planten consumeerden, wat leidde tot een groter creatief denkvermogen dat het ontstaan van taal, complexe sociale verbanden en de ontwikkeling van samenlevingen en culturen mogelijk maakte.
 
  • Love
Reactions: vis

zfhxI

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 30, 2024
Messages
12
Reaction score
12
Points
3
Grappig verhaal, de eerste keer dat ik marihuana gebruikte (dus lang geleden) was met kerkvrienden op een kerkelijk evenement. Het was geen religie gebaseerd op drugs of zo, maar de mensen in de gemeente waren gewoon heel chill.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Jij en de andere rebelse zondagsschoolers die dope roken in het gereedschapsschuurtje van de kerk? Haha JK :)
 
  • Haha
Reactions: vis
Top