Reagentia voor medicijntesten

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Inleiding
Ik besloot deze tutorial te maken vanwege een interessant geval waarin een chemicus 72% a-PVP en 18,5% cafeïne identificeerde in plaats van amfetamine van topkwaliteit. De drugsdealer had zeker niet specifiek a-PVP in plaats van de aangegeven stof gedaan. Maar deze fout kan iemand het leven kosten, zo niet een ernstige overdosis en een intensieve therapie als gevolg. De werkzame dosering van a-PVP is meerdere malen lager dan die van amfetamine. Stel je het typische spoor van amfetamine voor, waarvoor a-PVP in de plaats komt.

Tegenwoordig zijn gevallen zoals ik hierboven heb genoemd helaas niet ongewoon. Er is een andere test bekend van het amfetaminemonster met de volgende samenstelling: 34% amfetamine, 36% cafeïne en 19% a-PVP. Twee gevallen met a-PVP bijmenging of totale a-PVP vervanging in plaats van amfetamine in één maand vonden plaats. En stel je voor hoeveel soortgelijke gevallen er nog steeds niet getest zijn. Stel je voor hoeveel incidenten van amfetamine (of mephedrone) substitutie door a-PVP (of methadon en dergelijke) hebben plaatsgevonden. Niemand is veilig voor de fatale fout van zo'n koerier. Het is mogelijk om winkels te kiezen die geen drugs als a-PVP en methadon verkopen, maar in dat geval is er geen garantie dat de koerier de monsters van een andere winkel die bovengenoemde drugs verkoopt, niet zal vervalsen.
1

Zoals je hebt gemerkt, zijn de problemen die ik aan de orde wil stellen en wil benadrukken ongewenste vervanging van stoffen en manieren om deze te onthullen. De gevallen die ik hierboven beschreef zijn extreme incidenten. Er zijn echter veel andere gewone gevallen van vervuiling van amfetaminemonsters door methamfetamine of cafeïne. Soms is het nodig om de samenstelling van een gestolen monster of een incidenteel gevonden monster vast te stellen. Voor deze doeleinden zal het BB forum rapporten publiceren over de bepaling van drugs en hun metabolieten in urine (link binnenkort). Ik stel voor dat je in de huid kruipt van een ontwikkelde drugsdealer en de reagentia voor het testen van PAS (psychoactieve stoffen) bespreekt.
PGKDtAjUEF
Wat zijn testreagentia?
Reagentia zijn chemische verbindingen die de kleur van een oplossing kunnen veranderen als ze reageren met een specifieke stof. De interactie van amfetamine met een specifiek reagens geeft bijvoorbeeld de oranje kleur van de uiteindelijke oplossing (de reactie duurt een minuut), maar de interactie van hetzelfde reagens met cafeïne verandert de kleur niet. Omdat een specifiek reagens bedoeld is voor de hele groep verbindingen, kunnen sommige medicijnen op dezelfde manier reageren met hetzelfde reagens. Daarom is het nodig om een paar verschillende reagentia tegelijk te gebruiken om te testen. Volgens de verkregen gegevens wordt 90% van de bekende stoffen geïdentificeerd met 3 reagentia en 95% van de bekende stoffen met 5 reagentia.

Kortom, de PAS testreagentia zijn absoluut legale oplossingen die je helpen te identificeren welke stof je precies hebt. Gewoonlijk zijn er 5 reagentia nodig om conventionele drugs te controleren: Mecke-reagens, Marquis-reagens, Mandelin-reagens, Simons-reagens en Ehrlich-reagens. In het algemeen worden er meer dan 10 verschillende reagentia gebruikt bij dergelijke analyses. Om de werking van de methode te verduidelijken, stel ik voor om het voorbeeld van de test te bekijken dat ik hierboven noemde. Als de drugsgebruiker het monster krijgt dat amfetamine zou moeten zijn, maar in feite a-PVP bevat in plaats van amfetamine, hoe kan hij dit dan achterhalen?

Om dit doel te bereiken zijn twee reagentia nodig: Mecke-reagens en Marquis-reagens. Interactie van het Marquis-reagens met amfetamine of methamfetamine gaat gepaard met het veranderen van de gele kleur van de oplossing in een oranjebruine kleur. Er is echter geen kleurverandering als gevolg van interactie tussen het Marquis-reagens en 4-MMC (mephedrone) of a-PVP. Dat wil zeggen, er is slechts één druppel reagens nodig om te bepalen of je amfetaminemonster zo'n gevaarlijke onzuiverheid als a-PVP bevat. Om 4-MMC van a-PVP te onderscheiden, moet je het Mecke-reagens gebruiken. De interactie tussen Mecke reagens en a-PVP leidt tot een gele kleur van de oplossing als reactieresultaat, terwijl de interactie tussen Mecke reagens en mephedrone geen veranderingen zou geven. Hetzelfde reagens kun je gebruiken om onderscheid te maken tussen amfetamine en methamfetamine. Mecke reagens geeft gele kleur aan de oplossing tijdens interactie met methamfetamine en er zijn geen veranderingen tijdens interactie met amfetamine.

2

Er zijn veel kwalitatieve reacties die je kunnen helpen bij het bepalen van drugs. Je kunt 2C-B van 2C-I onderscheiden, MDA van MDMA, DOB van DOS, 25B-NBOMe van 25C-NBOMe (of LSD). Voor cocaïne is de onderzoeksmethode vergelijkbaar. Veelvoorkomende onzuiverheden zoals levamisol en benzocaïne kunnen worden onderscheiden met behulp van testreagentia. Er vond nog een interessant geval van onzuiverhedenonderzoek plaats. De resultaten toonden 44% benzocaïne-onzuiverheden in cocaïnemonsters. Kwalitatieve analyse met behulp van het testreagens zou een vergelijkbaar resultaat waarschijnlijker maken. Misschien zou het Mandelin-reagens de lichtoranje kleur van het onderzochte monster veranderen in een geelbruine kleur. Het Froehde-reagens wordt gebruikt als een eenvoudige spot-test om alkaloïden, vooral opioïden, en een reeks aromatische verbindingen vermoedelijk te identificeren.
Er is een lijst met tabellen met kleurreacties.
Kp2STjEoW5
OUk6TzZSbs
E1CrhNpwYB
38jlS15ohb
RKmwe8GVat
BfEvMuhJqW
RewPbKQsLl

IkS4lQUtFY
Soorten reagentia en valkuilen
Ik noemde zinnen als "waarschijnlijker" en "misschien" om de een of andere reden. De waarheid is dat testreagentia alleen wijzen op de aanwezigheid van een stof in het monster, d.w.z. dat ze de kwalitatieve analyse voortzetten, maar niet de kwantitatieve. Testreagentia kunnen niet de hoeveelheid en zuiverheid van de stof aangeven. Als de geanalyseerde stof 50% cafeïne en 50% amfetamine bevat, is het vrij ingewikkeld om een dergelijk kwantitatief resultaat te voorspellen op basis van testreagentia. Het is mogelijk om een deel van het monster te nemen waar de hoeveelheid amfetamine overheerst. In een dergelijke situatie zou de oranje kleur van de bestudeerde oplossing duidelijk zijn en zou je de aanwezigheid van onzuiverheid niet eens kunnen vermoeden. In het tegenovergestelde geval is het mogelijk dat cafeïne de overhand heeft, waardoor de kleur van de bestudeerde oplossing naar een andere kant verschuift. Een dergelijke situatie maakt het bespreken van de resultaten ook moeilijk. De databankvorming zou het bovengenoemde probleem kunnen oplossen. Het is wenselijk om de hoogwaardige chemische hoeveelheidsanalyse parallel uit te voeren met de kwalitatieve analyse met behulp van testreagentia. Het is gebruikelijk in Europese laboratoria om de geneesmiddelsamenstelling te controleren en te publiceren op DrugsData. Een dergelijk onderzoek zou bijdragen aan het verzamelen van gegevens. Op deze manier zou het mogelijk zijn om de analyse van de halve hoeveelheid uit te voeren om de samenstelling van het monster vast te stellen. We zouden bijvoorbeeld de kleur kennen van een amfetamineoplossing met verschillende percentages onzuiverheden zoals cafeïne of levomethamfetamine.
K9ywOVFA5s

Rekening houdend met bovenstaande informatie is de beste manier om testreagentia te gebruiken een kwalitatieve analyse met duidelijk bewijs van de aanwezigheid van de stof in het onderzochte monster. Er is echter een bepaalde manier om kwantitatieve problemen op te lossen. Testreagentia zijn verdeeld in twee groepen. Een ervan wijst op de aanwezigheid van een stof. Een andere groep toont het percentage van de geïnteresseerde stof in je monster. Testreagentia van de tweede groep veranderen ook de kleur van de bestudeerde oplossing, maar op een heel andere manier. Hoe hoger de concentratie van de werkzame stof, hoe helderder de kleur van de uiteindelijke oplossing zal zijn. Terug naar het testvoorbeeld hierboven, zou de kleur van de uiteindelijke oplossing lichtblauw zijn en het pure monster donkerblauw. Deze methode heeft twee nadelen. Een daarvan is de relatieve benadering van een dergelijke analyse, die de zuiverheid van het monster alleen in bepaalde bereiken (0-20%, 20-40%) kan aantonen. Het tweede nadeel is de beperkte lijst met geschikte stoffen. Ik kon de testreagentia alleen vinden voor de bepaling van heroïne, MDMA en cocaïne. De links naar winkels waar je deze reagentia kunt kopen vind je onderaan dit artikel.

Hoe kom je aan testreagentia?
Ik heb al gezegd dat PAS testreagentia volledig legaal zijn. Sommige reagentia kunnen worden gekwalificeerd als gevaarlijke stoffen vanwege de zwavelzuur in de inhoud (het is verboden om deze te verzenden met koeriersdiensten). Daarom verwijderen sommige verkopers alle aanduidingen en andere tekens die ten eerste de samenstelling van de getransporteerde stoffen kunnen onthullen, en ten tweede hun essentie, doel en afzender. Ook bieden sommige verkopers de optie van de veiligste levering: ze verwijderen alle flyers die zouden kunnen wijzen op de aanwezigheid van psychoactieve stoffen. Bovendien bieden bijna alle verkopers van dergelijke goederen betaling in cryptocurrency aan (en heel vaak niet alleen in bitcoin).
De kosten van de aankoop van een reagens bedragen 7 tot 14 usd; dit hangt af van de gekozen verkopers en de gekozen opties (d.w.z., 5 milliliter is genoeg om ongeveer 100 tests uit te voeren en 10 milliliter is genoeg om ongeveer 200 tests uit te voeren). De kosten van kant-en-klare kits met PAS-testreagentia en andere noodzakelijke spullen liggen tussen 27 en 41 usd.
Voor degenen die niet voor de makkelijke weg kiezen, is het mogelijk om zelf testreagentia te synthetiseren. Hoewel het woord "synthetiseren" een sterk woord is. Meestal betekent het het combineren van twee of drie oorspronkelijke stoffen. Deze eerste stoffen zijn echter meestal gevaarlijke zuren, dus het mengproces moet worden uitgevoerd met strikte inachtneming van de veiligheidsmaatregelen. Ik heb een artikel geschreven over de principes van het verkrijgen van reagentia dat je kunt vinden via deze link: Synthese van materialen voor het testen van PAS.

Nuttige links
In het algemeen heb ik alles geschreven over PAS testreagentia om een basiskennis van het onderwerp te krijgen. Natuurlijk is de informatie hierboven niet compleet en allesomvattend. Ik heb het niet gehad over de analyse van LSD met behulp van Ehrlich's reagens en andere verschillende reacties, dus als je het interessant vindt kun je het zelf onderzoeken. Om je daarbij te helpen, geef ik je een lijst met nuttige links, waarin ik ook de volgens mij beste winkels voor het kopen van reagentia noem.
  • Winkels met reagentia van het tweede type voor de bepaling van de zuiverheid (vermeld het woord "zuiverheid" in de productbeschrijving) -.
  • Een van de toonaangevende leveranciers van testreagentia in Europa met een enorme kennis over reacties, eigen toepassingen en uitstekende boekjes.
  • YouTube-kanaal van Bunk Police met een enorme database aan video's die interacties van testreagentia met verschillende PAS uitvoeren, parallel aan chromatografie-analyse van pure monsters.
    https://www.youtube.com/channel/UCakDIzm9uhs8KspKSK3zMOQ
  • Een andere bewezen Europese leverancier van reagentia met uitstekende eigenschappen en kant-en-klare kits voor het testen van stoffen zoals mephedrone- https://www.protestkit.eu/
  • Subreddit over het gebruik van PAS testreagentia, er is veel nuttige informatie te vinden- https://www.reddit.com/r/ReagentTesting/
  • Een complete lijst van alle reacties met verschillende reagentia volgens de versie van de subreddit (vertrouw er niet te veel op, in geval van fouten kun je je beter richten op de video's en brochures van Bunk Police en Protestkit) - 1 en 2.
 

Attachments

  • 3.jpg
    3.jpg
    49.3 KB · Views: 927
Last edited:
Top