Etomethazene precursorsynthese

plancklong

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jul 7, 2022
Messages
36
Reaction score
13
Points
8
Ahhh. Alleen al het geluid van die lettergrepen, zo magisch samengevoegd tot één harmonieus geheel. Alleen de naam al roept een wonderlijke en interessante reeks beelden op. Beelden .... ahh, eh., waar was ik?

Oh ja. Sorry daarvoor. Ik wil etomethazene synthetiseren. Dat is etonitazene met een methylgroep in plaats van de oorspronkelijke nitro:

Jyamqnt5fk


Er zijn 3 of meer verschillende syntheseroutes. Voor mij is deze het meest logisch, vooral omdat de precursoren het gemakkelijkst te verkrijgen of te synthetiseren lijken. Deze route begint met 3,4-diaminotolueen dat reageert met 4-ethoxyfenylacetonitril om het gesubstitueerde benzimidazool te krijgen (2-[(4-ethoxyfenyl)methyl]-5-methyl-2,3-dihydro-1H-benzimidazool):
JmGQ7ZtEze

De reactie van het reactieproduct benzimidazool met 2-chloorethyl-N,N-diethylaminegeeft de base etomethazeen:

ApEl1IRQt9

De precursor 4-ethoxyfenylacetonitril kan, geloof ik, worden gesynthetiseerd beginnend met het aminozuur tyrosine, dat wordt
gedecarboxyleerd wordt tot tyramine:
XaBFVhyHlc


De tryamine wordt vervolgens veresterd met EtOH om 2-(4-ethoxyfenyl)ethylamine te krijgen.
QkSoKrJtNW

Tenslotte wordt het primaire amine geoxideerd tot het nitril met het poolchemische trichloorisocyanuurzuur:
Wbu3W4gL6E

Ik ben er vrij zeker van dat deze precursorroute vanuit OTC-oogpunt het meest direct is.

Ik sta open voor kritiek en alle vragen die jullie hebben.

Ik ga mijn visie op de synthese van 2-chloorethyl-N,N-diethylamineposten, beginnend met diethylamine en dichloorethaan (of dibroom?).

plancklong
 

Attachments

  • WPHbE3Nyse.png
    WPHbE3Nyse.png
    10.7 KB · Views: 196

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Zes stappen.
Eerlijk gezegd, als je geen hoogbegaafde chemicus bent met een formele opleiding - nee.

'zen zijn toch niet zo geweldig dacht ik? Er was een grote hype en een slechte comedown IIRC?

Is het het waard? Ik denk dat er aangenamere opiaten bestaan die makkelijker te synthetiseren zijn en de hele "OTC"-cultus danst rond een houten afgodsbeeld dat met goudkleur is beschilderd. In werkelijkheid gaat het alleen om wat je kunt kopen zonder onnodige risico's te lopen, bijvoorbeeld een goede verkoper van een directe precursor van hoge kwaliteit en zuiverheid is beter dan twintig OTC-chemicaliën van consumentenkwaliteit kopen met een zeer laag risico.

Of het nu voor eigen gebruik is of voor de verkoop, een drug kiezen omdat het "makkelijk" te maken is met voornamelijk "OTC" spul is de verkeerde aanpak. Kies wat je wilt omdat het het beste voor je is of omdat het aantrekkelijk is voor kopers en ga dan uit van deze lijst met favorieten en beperk het tot de moeilijkheidsgraad van synthese en de herkomst van precursoren. Nu klinkt het als "Ik heb lage normen en ben slecht in het vinden van de juiste grondstoffen, maar ik denk dat ik wel een zesstaps synth kan gebruiken". Hallo? Serieus? Niet slecht bedoeld, maar bekijk het eens.
Mijn advies is: Probeer betere vragen te stellen en je zult haalbare oplossingen vinden.
Begrijp je wat ik bedoel?
 

plancklong

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jul 7, 2022
Messages
36
Reaction score
13
Points
8
Zes stappen.
Eerlijk gezegd, als je geen hoogbegaafde chemicus bent met een formele opleiding - nee.

Hoogbegaafd?
Zo ver zou ik niet willen gaan. Formele opleiding, ja. BS ChE.


zen zijn toch niet zo geweldig? Er was een grote hype en een slechte comedown IIRC?

Ik heb hier gemengde meningen over gehoord of gezien, helemaal van het beste ooit, langdurig en opperste euforie tot wat jij zegt.
Dit is het soort hulp dat ik nodig heb. Dank u. Heb je daar een referentie voor?


Is het de moeite waard? Ik denk dat er aangenamere opiaten bestaan die makkelijker te synthetiseren zijn.

Wat heb je in gedachten?

en de hele "OTC"-cultus danst rond een houten afgodsbeeld dat met goud is beschilderd. In werkelijkheid gaat het alleen om wat je kunt kopen zonder onnodige risico's te lopen, bijvoorbeeld een goede verkoper van een directe precursor van hoge kwaliteit en zuiverheid is beter dan het kopen van twintig OTC-chemicaliën van consumentenkwaliteit met een zeer laag risico.

Zeg je dit uit ervaring? Heb je de OTC-route geprobeerd en vond je het veel moeilijker dan je op het forum zou denken?
Heb je een manier gevonden om aan goede directe precursors te komen? Ik zou graag willen weten hoe je dat hebt gedaan.


Of het nu voor eigen gebruik is of voor de verkoop, een drug kiezen omdat het "makkelijk" te maken is met voornamelijk "OTC" spul is de verkeerde aanpak. Kies een middel dat je wilt omdat het het beste voor je is of omdat het aantrekkelijk is voor kopers en ga dan uit van deze lijst van favorieten en beperk het tot de moeilijkheidsgraad van synthese en het vinden van precursoren. Nu klinkt het als "ik heb lage standaarden en ben slecht in het vinden van de juiste grondstoffen, maar ik denk dat ik een zesstaps synth wel aankan".

Ik snap niet helemaal waar die opmerking over die lage standaarden over gaat, maar het klinkt kleinzielig. Ik heb liever goede directe precursors, en ik ben waarschijnlijk slecht in sourcing.
Er zijn echter OTC-oplossingen, en niet weinig daarvan hebben waarde.


Hallo? Serieus? Niet kwaad bedoeld

Echt? Het klinkt alsof je vanaf het begin van mijn post beledigd was. Ik weet alleen niet waarom. Hopelijk begrijp ik het als je deze beantwoordt.

maar bekijk het eens.
Mijn advies is: Probeer betere vragen te stellen en je zult haalbare oplossingen vinden.

Heb je iets specifieks gevonden over de reacties waar je bezwaar tegen hebt?

Begrijp je wat ik bedoel?

Ja. Klinkt alsof je een chip op je schouder hebt!
 

thrillho

Don't buy from me
New Member
Joined
May 15, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Luister niet naar de haters @plancklong, dat is eigenlijk best een interessante route. Ik ken alle huidige routes, inclusief die met koperkatalyse en EEDQ, maar zoiets was nog niet bij me opgekomen. Ik heb voor de grap ook geprobeerd om een otc-route te bedenken en kwam eigenlijk in de buurt van Omeprazol, dat met UV-licht kan worden afgebroken tot interessante dingen, maar Tyrosine is een stuk goedkoper. Ik denk dat je iso zou willen gebruiken voor esterficatie en dan ofwel desethyl of pyrolidino in plaats van diethylamine voor verhoogde potentie. @OrgUnikum waarom praat je niet over de echte chemie en wees wat constructiever met je kritiek. Ik begrijp niet waarom je tegen iets bent alleen omdat het OTC is? Dit is echt niet eens zo'n stap.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Er is geen sprake van haat in wat ik schreef, alleen van terechte vragen over het grondwerk dat moet worden gedaan voordat serieus wordt overwogen om buiten een legitiem laboratorium een dergelijke verbinding te synthetiseren.
OTC is zeer aantrekkelijk totdat je er praktisch mee aan de slag gaat. Als vuistregel geldt ook: hoe hoger de potentie, hoe lager de minimale werkzame dosis van een medicijn, hoe minder het haalbaar is om iets OTC te gebruiken, alleen al om zuiverheidsredenen. Het is bijvoorbeeld geen probleem om kraanwater te gebruiken bij het maken van amfetamine, maar het is een heel slecht idee om LSD te gebruiken.
 
Top