Morfinesulfaat uit "Substitol Capsules" halen en omzetten in Morfine Basis

Mr_Morphine

Don't buy from me
New Member
Joined
May 3, 2024
Messages
5
Reaction score
1
Points
3
Hallo,

Ik dacht dat dit algemeen bekend was, maar omdat het me een paar keer is gevraagd, volgt hier hoe het moet:

1) Open de capsule die kleine bolletjes morfinesulfaat bevat, bedekt met een wasachtige substantie.
2) Doe de balletjes in heet water (75°C is perfect)
3) Roer tot ze opgelost zijn

4) Laat het water afkoelen tot er een harde waslaag ontstaat.
5) Verwijder de laag of doe dat niet, afhankelijk van je smaak
6) Proost

voor het omzetten in rookbare morfinebasis:


na stap 4: verwijder de "Wax" laag
5) Voeg druppelsgewijs ammonia toe tot de pH ongeveer 10-12 is. Je zult zien dat de vlokken eruit vallen.
optioneel: koel de oplossing in de koelkast
6) verwijder het water laver
7) laat de "Snowflakes" drogen en geniet ;-)

blijf veilig,
Mr.M.
 

InterestedJimmy

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2023
Messages
5
Reaction score
3
Points
3
Kunt u of iemand anders een diepgaande beschrijving geven van het reinigen van de morfine (basis) van deze formulering op de meest perfecte manier om productverlies zo goed mogelijk te voorkomen? Ik heb veel instructies gelezen op de verschillende forums over morfine-extractie, maar kon geen stap-voor-stap procedure vinden. Voor de ervaren (hobby)chemicus klinkt dit misschien triviaal. Ik weet dat dit soort extracties tot de meest basale procedures behoren, maar ik wil graag mijn best doen en zo ijverig mogelijk te werk gaan. Daarom kan ik wel wat hulp gebruiken en zo de aanzet geven tot verdere projecten.

De inhoud van de Substitol (200mg) capsules bevat de volgende ingrediënten:

-200 mg morfinesulfaat
-gehydrateerde plantenolie
-Macrogol 6000
-talcum
-magnesiumstearaat


Mijn aanpak voor leken zou zijn:

Los de inhoud op in voldoende heet gedestilleerd water en verwijder na afkoeling de waslaag die bovenop drijft. De was moet voornamelijk bestaan uit gehydrateerde plantenolie. De oplossing moet bestaan uit morfinesulfaat + Macrogol 6000 en het magnesiumstearaat + talk moeten onopgelost rondzweven. Als je de oplossing filtert om talk en magnesiumstearaat te verwijderen, blijft er een oplossing van morfinesulfaat en Macrogol 6000 over.

Ik neem aan dat de volgende stap is om de oplossing te baseren tot een bepaalde pH-waarde, de neergeslagen morfine base eruit te filteren en zo een oplossing van Macrogol 6000 achter te laten.

Ik zou graag de exacte cijfers, apparatuur en chemicaliën willen weten die nodig zijn om een optimale extractie uit te voeren.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Bekers, trechter, filtreerpapier, gedestilleerd water, kookplaat, glazen staaf, plastic spuit, handschoenen, nauwkeurig laboratoriumgewicht, exsiccator (optioneel).

De procedure die @Mr_Morphine beschrijft is heel eenvoudig. Er is geen knowhow voor nodig. Ik heb het benodigde glaswerk en de benodigde apparatuur voor je opgeschreven.
 

InterestedJimmy

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2023
Messages
5
Reaction score
3
Points
3
Bedankt voor het antwoord. Is er een aanbeveling hoe ik de hoogste opbrengst kan bereiken of op welke stap ik het meest moet letten?

Krijg ik pure morfinebase met deze procedure of zitten er nog ingrediënten in het eindproduct? Voordat ik ammoniak toevoeg moet ik de oplossing filteren om niet-oplosbare resten zoals talk en magnesiumstearaat te verwijderen, toch?

En na het baseren moet de Macrogol in de gefilterde oplossing blijven of reageert het met ammoniak?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Ja. Je krijgt morfinevrije basis. Er zullen zeker andere stoffen in zitten, maar in verwaarloosbare hoeveelheden. Ja, je kunt het filteren. Macrogol is oplosbaar in water.
 

Mr_Morphine

Don't buy from me
New Member
Joined
May 3, 2024
Messages
5
Reaction score
1
Points
3
Ik schrijf een gedetileerde zodra ik tijd heb.
 

InterestedJimmy

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2023
Messages
5
Reaction score
3
Points
3
Mag ik vragen welke opbrengst van morfinebase u hebt bereikt en welke opbrengst mogelijk zou zijn als u zo precies mogelijk werkt?
 
Top