Fentanyl Synthese

Needtolearn

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 27, 2022
Messages
47
Reaction score
26
Points
8

Fentanyl is dodelijk! Probeer het nooit te synthetiseren, laat staan te gebruiken!

Synthese van Fentanyl


Fentanyl en zijn analogen behoren tot de krachtigste opiaatagonisten, maar hun synthese is vaak moeilijk. Hier volgt een synthese van Fentanyl die gemakkelijk kan worden aangepast voor de andere analogen(para-fluor-fentanyl, alfa-methyl-fentanyl).

Deze procedure is niet theoretisch en is al vele malen getest en verbeterd. Deze synthese wordt uitgevoerd bij kamertemperatuur, dus je hebt geen speciale apparatuur nodig.

Fentanyl is een zeer interessant bestanddeel voor ondergrondse chemie omdat één gram pure fentanyl gelijk is aan 100 gram zeer goede straatheroïne.

Principe

De gebruikte precursor is N-fenethyl-piperidon (NPP) dat gemakkelijk kan worden gesynthetiseerd uit piperidon en fenethyl-tosylaat of fenethyl-bromide via een eenvoudig SN2-mechanisme. NPP reageert met aniline waardoor het iminederivaat wordt gereduceerd tot 4-Anilino-N-fenethyl-piperidine (4-ANPP). Het 4-ANPP wordt vervolgens gereageerd met propionylchloride waardoor fentanyl ontstaat dat vervolgens wordt gezuiverd.

Experimenteel





N-Fenethyl-4-piperidon (NPP)


N-alkylering van 4-piperidon kan worden gedaan onder PTC-omstandigheden - en het is niet nodig om je piperidon als vrije base te isoleren. Voeg aan een liter acetonitril 3 mol fijngemalen kaliumcarbonaat toe en voeg dan 10 g PTC-katalysator toe - TBAB of TEBA, of gewoon polyethyleenglycol-400. Roer deze suspensie 15 minuten bij 50-60°C en voeg dan in kleine porties je 4-piperidonhydrochloride toe, waarbij je erop let dat de CO2-evolutie niet te krachtig is. Roer nog een uur bij 50-60°C, voeg dan druppelsgewijs fenethylbromide toe en roer 15-20 uur bij milde reflux. Koel dan af en filtreer de anorganische zouten weg - als het filtreren te langzaam gaat, voeg dan aan de suspensie wat (30-40 ml) verzadigde natriumsulfaatoplossing toe, dit maakt het kleverige neerslag korrelig en filtreerbaar.

Opbrengst bijna kwantitatief (geloof me), en geen destillatie nodig - als resultaat heb je lichtgele vaste stof met mp 60°C.

a. Synthese van NPP N-Fenyl-Imine

10 mmol NPP wordt opgelost in een minimaal volume aniline (ongeveer 5-6 ml), dan wordt 1 gr 4A Molecular Sieves toegevoegd. Het mengsel wordt echt voorzichtig geroerd (zodat de Molecular Sieves niet worden vernietigd door het roeren) met een magneetroerder gedurende ongeveer 24 uur bij kamertemperatuur.

De conversie is herhaaldelijk berekend met MS en is meer dan 99%, zodat de volgende fase zonder enige zuivering kan worden uitgevoerd.

b. Synthese van ANPP

Het reactiemengsel uit de vorige stap wordt gefiltreerd van de moleculaire zeven die worden gespoeld met 2 × 2 ml THF, het filtraat en waswater worden in een kolf van 50 ml gegoten, waarna 20 ml droge Methanol wordt toegevoegd en het mengsel wordt geroerd.

Ongeveer 1-1,5 g natriumboorhydride wordt zeer langzaam toegevoegd aan het mengsel bij kamertemperatuur en het mengsel wordt geroerd gedurende ongeveer 2 uur. De omzetting in ANPP wordt gecontroleerd met een willekeurige methode en als het niet volledig gereduceerd is, voeg dan langzaam nog eens 0,5 g NaBH4 toe en roer nog een uur. Als de omzetting in ANPP volledig is (meer dan 95%), verdamp dan de Methanol en THF onder vacuüm.

De overgebleven massa bestaat uit aniline, overtollig NaBH4 en ANPP gecomplexeerd met boraan. Giet 50 ml water in de erlenmeyer, vernietig dan het complex door de langzame toevoeging van een kleine hoeveelheid geconcentreerd HCl (35%) tot pH ~1, daarna wordt het mengsel nog een uur goed geroerd. Nu wordt 50 ml van een verzadigde NaCl-oplossing aan het mengsel toegevoegd en na ongeveer 10 minuten slaat een vaste massa neer.

Scheid de vaste stof van de vloeistof met een filtratie en bewaar de vaste stof (dit is ANPP-hydrochloride) na het wassen met een beetje verzadigde NaCl-oplossing. Voeg nog eens 50 ml verzadigde NaCl-oplossing toe en plaats het mengsel in de koelkast (bij ongeveer 2 °C) en wacht 2-3 uur. Als er meer neerslag is, filtreer dan de oplossing en voeg de vaste stof toe aan de eerste kweek. De vaste massa is ANPP dat behandeld moet worden.

Los de vaste stof op in ongeveer 60 ml water en 2N NaOH tot pH > 12,5 en extraheer met 3×15 ml CH2Cl2. Was de CH2Cl2-fase met 5 ml water en verdamp het oplosmiddel in vacuüm. Het residu is een olieachtige geeloranje vloeistof die spontaan kristalliseert, bestaande uit ANPP zuiver genoeg voor de volgende stap.

De totale opbrengst van ANPP is ongeveer 50-80%. Het grootste rendementsverlies treedt op tijdens het zuiveringsproces omdat het scheidingsproces tussen het teveel aan Aniline en ANPP niet geoptimaliseerd is. Hier zijn misschien oplossingen voor, die besproken zullen worden in het hoofdstuk over optimalisatie en discussie.

c. Omzetting van ANPP in Fentanyl

10 mmol ANPP wordt opgelost in ongeveer 8 ml droge, zuivere pyridine onder roeren, en vervolgens wordt 12 mmol propionylchloride druppelsgewijs toegevoegd aan het reactiemengsel bij kamertemperatuur. De reactie is exotherm en de temperatuur moet worden gecontroleerd door de toevoegingssnelheid zorgvuldig af te stellen en moet te allen tijde tussen 30-60 °C worden gehouden. Wanneer alle propionylchloride is toegevoegd, wordt het reactiemengsel ongeveer een uur bij kamertemperatuur geroerd.

Controleer de omzetting met een geschikte methode (TLC/GC) en voeg als deze niet volledig is nog 1 mmol propionylchloride toe. Normaal gesproken zou de omzetting na de eerste bewerking compleet moeten zijn, maar als er te veel aniline over is van stap A, heb je meer propionylchloride nodig.

Het reactiemengsel wordt dan al roerend in 80 ml water gegoten en geconcentreerd HCl (~35%) wordt druppelsgewijs toegevoegd tot pH < 1,5. Deze bewerking kan als volgt met een andere procedure worden uitgevoerd: Bereid 80 ml 2N HCl en giet het reactiemengsel eenvoudigweg in deze oplossing. Hierdoor veranderen de pyridine en de Fentanyl in hun respectievelijke hydrochloridezouten. De oplossing wordt vervolgens ongeveer 30 minuten geroerd. Pyridine-HCl is niet oplosbaar in CH2Cl2, terwijl het apolaire Fentanyl-HCl dat wel is. Extraheer de oplossing met 3 × 20 ml CH2Cl2 en was vervolgens de samengevoegde organische extracten met 2 × 10 ml verzadigde NaCl-oplossing.

Het oplosmiddel wordt verdampt onder vacuüm, en een gele massa wordt gevormd die bestaat uit Fentanyl-hydrochloride verontreinigd met een kleine hoeveelheid propionanilide, die werd gevormd door de werking van propionylchloride op residuele aniline uit stap A. 10-15 ml aceton wordt nu toegevoegd, en een wit poeder gevormd, dat is Fentanyl-HCl. Filtreer de vaste stof en was deze met een kleine hoeveelheid (2×3 mL) aceton.

Het Fentanyl-HCl is nu zuiver genoeg voor gebruik (>99,5%), de opbrengst van deze stap is meer dan 90%! Als het nog steeds onzuiver zou zijn (dit was bij mij nooit het geval) kun je het zuiveren door het opnieuw te kristalliseren uit hete aceton.

Verdunning van fentanylpoeder

De pure Fentanyl kan niet gebruikt worden zoals het is, omdat het veel, veel te sterk is en verdund MOET worden, anders zullen er veel overdoses zijn!

De volgende procedure geeft een witte heroïne die even sterk is als zeer goede (30%) straatheroïne.

100mg Fentanyl-HCl wordt opgelost in 2ml methanol. Weeg 10g lactose af en verwarm dit tot ongeveer 60-70°C in een grote schaal met een kookplaat. Voeg de methanoloplossing van Fentanyl druppelsgewijs en met regelmatige tussenpozen toe aan de warme lactose voor een goed voormengsel. Wacht tot alle methanol verdampt is en meng grondig. Dit is cruciaal, want als dit niet goed gemengd wordt, zal er een deel van de lactose zonder Fentanyl zijn en een deel van de lactose met te veel Fentanyl, wat dramatische overdoses kan veroorzaken!

Dit type Heroïne werd een jaar lang gebruikt en verkocht en de feedback van de consumenten was erg goed. De consumenten waren erg blij en wilden niet meer de gebruikelijke bruine Heroïne. Wees dus voorzichtig, sommige mensen (de maffia en andere dealers) zullen misschien erg jaloers worden!

GEBRUIK en VERKOOP geen pure Fentanyl HCl, dit is een zeer giftige stof die veel overdoses zal veroorzaken als het niet wordt verdund!

Optimalisatie en discussie

De totale opbrengst van deze synthese is ongeveer 50-80% en het grootste materiaalverlies treedt op tijdens de zuivering van ANPP in stap B. Er zijn misschien andere alternatieven voor de scheiding van Aniline en ANPP (herkristallisatie, destillatie). Ik denk dat een goede oplossing is om de aniline en ANPP samen te extraheren en ze te scheiden door de aniline onder vacuüm te verdampen en vervolgens ANPP te herkristalliseren in een geschikt oplosmiddel.

Parafluor-fentanyl kan met deze procedure worden gesynthetiseerd met p-fluoraniline in plaats van gewone aniline, maar het zuiveringsproces moet worden aangepast.

Het zeer krachtige alfa-methyl-Fentanyl kan ook met deze methode worden gesynthetiseerd met behulp van N-(2-fenylpropyl)-Piperidinon dat kan worden gesynthetiseerd uit 1-fenyl-2-broompropaan en piperidinon of andere methoden. Het 1-fenyl-2-broompropaan wordt gebruikt bij de clandestiene productie van amfetamine en de syntheseprocedure van deze verbinding kan gemakkelijk worden aangepast voor het maken van N-(2-fenylpropyl)-Piperidinon of NPP (N-fenethyl-piperidinon).

Fentanyl is een zeer goed en krachtig opiaat, maar er zijn enkele kanttekeningen:

  • Fentanyl is zeer verslavend, veel meer dan eenvoudige Heroïne, de regelmatige gebruikers van deze synthetische witte Heroïne die ik beschreef waren zwaar verslaafd.
  • Het risico op overdosis is echt hoog, zelfs met de verdunning die ik eerder beschreef, dus test je spul voordat je het verkoopt!
  • De duur van de effecten is iets korter dan bij normale Heroïne.
 

Attachments

  • aw43rBUhXL.jpg
    aw43rBUhXL.jpg
    27.2 KB · Views: 891
Last edited by a moderator:

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Hmm. Ik denk dat deze synth hier uiteindelijk moest opduiken. Maar dit is puur vergif. Voer deze synthese nooit uit zonder strikte PBM's, een collega en toegang tot naloxon.
 

Needtolearn

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 27, 2022
Messages
47
Reaction score
26
Points
8
Ik ben het er absoluut mee eens dat je er zelfs niet aan moet denken om dit te doen tenzij je 100% weet wat je doet. als je dit correct doet, is het zo krachtig dat de deeltjesvervuiling en elk oppervlak waarmee het in contact is geweest, je kunnen doden als je het met blote handen aanraakt. onthoud altijd dat een paar korrels genoeg kunnen zijn om je te doden !!!!!!!
 

Teck Tonik

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 18, 2021
Messages
13
Reaction score
14
Points
3
Ik begrijp waarom er op dit spul wordt neergekeken, maar als het verantwoord wordt gebruikt, kan het ook een levensgenieter zijn! Ik ben nu 11 jaar afhankelijk van opioden en sinds ik fentanil gebruik, kan ik eindelijk goed genoeg blijven om mijn shit op orde te krijgen. Ik knik niet veel en ik heb tot nu toe nog nooit een overdosis gehad. Het lijkt me dat dit middel gevaarlijk kan zijn, maar het kan ook de remedie zijn tegen opiaatafhankelijkheid in de toekomst in een meer liberale zin! Door fentanyl te gebruiken is het bijna alsof ik mijn leven in veel opzichten terug heb. Ik gebruik ook geen naald meer omdat roken prima gaat! Eerlijk gezegd kon ik de lange lijst met voordelen die er voor deze drug bestaan niet in deze comment thread kwijt, tegelijkertijd staat de lijst met nadelen er qua lengte vlak achter dus het is allemaal perspectief veronderstel ik.......
 

Teck Tonik

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 18, 2021
Messages
13
Reaction score
14
Points
3
Bedankt voor de informatie brotha!
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43
Dit spul is des duivels! Ik vind het niet leuk dat dit wordt toegestaan om te delen op remmen slecht . dit is breken dood
 
  • Like
Reactions: vis

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Nou, dit is een forum voor de productie van medicijnen, tenminste dit deel van het forum. En als je fentanyl, carfentanyl of een andere fentanyl-analoog produceert, breng je jezelf in gevaar. Als je niet 100% zeker bent van wat je doet, breng je nog veel meer mensen in gevaar. Dit gaat niet over je persoonlijke ervaring, die is eigenlijk niet zo interessant in deze context.
Als je aan de lopende band met pure fentanyl knoeit, is het alsof je met een ratelslang aan het jongleren bent. De transdermale route wordt alom overschat, maar het product per ongeluk inademen kan leiden tot een relatief snelle en dodelijke vergiftiging. Als je niet 100% zeker weet hoe je het spul moet verdunnen voor eindgebruikers, loop je het risico dat je hen ook doodt.
 

Teck Tonik

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 18, 2021
Messages
13
Reaction score
14
Points
3
Ik ga niet doen alsof ik weet wat ik doe om het zelf te maken, maar mijn vriend is chemicus en ik ben benieuwd wat hij hiervan vindt. Als het mogelijk is om dit veilig te maken en hij is ervan overtuigd dat hij dat kan, dan zou dat mijn verslaving helpen, want uiteindelijk probeer ik gewoon te functioneren in een maatschappij die me bij elke stap tegenwerkt. Ik snap dat het gevaarlijk is en ik snap dat het anderen schaadt, maar daarom zijn veiligheidsmaatregelen belangrijk.
 

summer_child

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 5, 2022
Messages
29
Reaction score
29
Points
13
Je kunt ook NPP synthetiseren door fenethylamine te laten reageren met 2 mol methylacrylaat.
 

Bill Cosby

Don't buy from me
New Member
Joined
May 26, 2022
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
Kan iemand een lijst posten van labapparatuur die hiervoor nodig is?
 

eduardo salamanca

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 13, 2022
Messages
5
Reaction score
4
Points
3
Als je van een verslaving af wilt komen, moet je echt proberen ketamine te gebruiken. Er zijn verschillende onderzoeken die bewijzen dat ketamine mensen helpt om te stoppen met drinken en andere gewoonten. Er is zelfs een synthese op dit forum, als je het zelf wilt maken.
 

BongMan

Don't buy from me
Resident
Joined
May 31, 2022
Messages
34
Reaction score
3
Points
8

Eerst moet je PPE Kit met een hoog niveau GAS masker met de juiste cartridge, en cant uit te voeren in de keuken als clandestiene lab, het is zeer gevaarlijk, zelfs nevel van deze stof kan doden je beter niet proberen uit te voeren, als je niet goed in het laboratorium de praktijk....
 

Bill Cosby

Don't buy from me
New Member
Joined
May 26, 2022
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
Ik heb een 3M volgelaatsmasker, 2091 filters, een AAMI niveau 4 PBM-pak, schoenovertrekken en handschoenen. Ik denk dat dit voldoende is, maar ik wil het natuurlijk zeker weten.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Het is niet alleen een kwestie van apparatuur, maar ook van werkstroom. Veilige omgang met reagentia en bijproducten, goede ventilatie enzovoort. Maar handschoenen, een jas, een ademhalingstoestel en een zuurkast zijn een minimum. Dan moet je nadenken over zaken als hoe je de handschoenen en het ademhalingstoestel uitdoet als je klaar bent, wat je ermee doet, hoe je je apparatuur schoonmaakt enzovoort. Je werkt met een extreem giftige chemische stof als je erin slaagt om het eindproduct goed te krijgen, en er zijn duizenden manieren waarop het op je vingers of in je luchtwegen terecht kan komen. Daarom moet je ook naloxone neusspray of injecties bij de hand hebben. Als je je duizelig of slaperig begint te voelen, is het slechts een kwestie van minuten voordat je mogelijk het bewustzijn verliest. Het is net als jongleren met een ratelslang.

Als het je lukt om te synthetiseren en je hebt het pure product, dan moet je het op de juiste manier verdunnen om hotspots in je mengsel of ongewenste hoge concentraties te voorkomen, anders dood je de eindgebruiker.

Of doe de synthese gewoon niet.
 

Bill Cosby

Don't buy from me
New Member
Joined
May 26, 2022
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
Op het gevaar af naïef te klinken, als ik een universitair diploma scheikunde heb, veel laboratoriumervaring, toegang tot de nodige laboratoriumapparatuur, iemand die naloxon bij de hand heeft en goed zal nadenken over veilig gebruik tijdens het verdunnen. Dus als je nog steeds denkt dat er een groot risico is dat ik per ongeluk zelfmoord pleeg, hoe kunnen mensen in de Baltimore projecten pure fentanyl succesvol verdunnen? De synth is één ding, maar wat betreft het omgaan met het product, mensen in de projecten zijn veel minder voorbereid en veel minder uitgerust, en er zijn talloze mensen daar die pure fentanyl verdunnen. En ik waardeer het antwoord en je bezorgdheid. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de laatste vraag.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Hoe weet je dat er niet veel incidenten zijn in clandestiene labs? Als iemand in een gettolab oplicht, zou ik denken dat hij gewoon in een steegje wordt gesleurd en uiteindelijk wordt gerapporteerd als een van die extreem veel voorkomende fentanyl-overdoses (*knipoog) die de steegjes van de meeste grote steden bezaaien.

Ik denk ook dat de beste veiligheidsmaatregel bij het werken met een stof als deze is om in teamverband te werken en naloxon bij de hand te hebben. Daar kom je een heel eind mee. Een overdosis fentanyl is eigenlijk vrij gemakkelijk te behandelen, dankzij het bijna magische effect van naloxon. Maar niet als je alleen en bewusteloos bent.

Maar als je veel labervaring hebt, is dat goed voor je en kom je een heel eind! Fentanyl wordt niet bijzonder snel transdermaal opgenomen, dus de gevaren daarvan worden sterk overschat. Het inademen van verneveld poeder zou echter wel direct levensbedreigend zijn.
 

darkmatter7

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 3, 2022
Messages
26
Reaction score
12
Points
3
Vroeger gaf ik intraveneuze fent-analogen, en ik was er vrij goed in om niet dood te gaan, maar op een dag deed ik te veel, en er is gewoon geen tijd voor naloxone - zodra de naald wordt ingedrukt, is dat mijn laatste herinnering (voordat ik wakker word van een naloxone-injectie met <20% zuurstofsaturatie in mijn bloed).
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Ja, en dit is de belangrijkste reden om geen fentanyl of zijn analogen te synthetiseren voor ongecontroleerde consumptie. Mensen zullen eraan sterven. Mensen gaan dood aan opiaten, niet aan andere drugs, en fentanyl is een absolute moordenaar. Door het te synthetiseren, ben je medeplichtig aan het feit. Punt uit.
 
  • Like
Reactions: vis

Bill Cosby

Don't buy from me
New Member
Joined
May 26, 2022
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
Ik moet zeggen dat de meerderheid van het spul op straat in het verleden zeer slecht gehomogeniseerd is, wat nog moeilijker is met een nog krachtiger analoog. Ik denk wel dat ik iets zou kunnen leveren dat vrij is van hotspots, en als mensen mijn spul in handen zouden krijgen in plaats van het spul dat darkmatter7 noemde, denk ik dat ik wel wat levens zou kunnen redden.
 

Bill Cosby

Don't buy from me
New Member
Joined
May 26, 2022
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze de fentanyl op straat versnijden met benzo's nu....
 
Top