Fool Proof Meth Enantiomer Separation Guide?

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
201
Reaction score
66
Points
28
Heeft iemand dat hier al eens gepost? Zoals een gids die zo grondig en goed geschreven is dat zelfs debielen zoals ik het kunnen volgen en begrijpen?

Het is geen moeilijk proces, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden, meestal vage hoeveelheden wijnsteenzuur en geen details. Ik weet dat de enantiomeren verschillend oplosbaar zijn in alcoholen, maar welke alcohol moet er worden gebruikt?
 

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
27
Points
18
Heb je de video's al bekeken? Er is een specifieke video voor precies dat. Je kunt de destillatiestap overslaan en gewoon converteren naar freebase als je product al puur is.

 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
In een echt goed artikel zou helemaal geen wijnsteenzuur worden gebruikt. Dibenzoyl wijnsteenzuur heeft sterk de voorkeur.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Hier vertel ik het je zo eenvoudig dat je het niet kunt verknoeien.
Als het gaat om het scheiden van enantiomeren van een chemische stof met behulp van kristallisatie, zijn optisch actieve isomeren actiever. Wat betekent dat?
1. Optisch actief betekent dat het molecuul gepolariseerd licht buigt. Samenstellingen met moleculen waarvan de chiraliteit met de klok mee draait als je langs de koolstofatomen naar beneden kijkt, worden als R beschouwd.
Samenstellingen waarvan de zijketens tegen de klok in draaien zijn S. Dus even voor de duidelijkheid: ik stel me een verbinding voor terwijl ik langs de koolstofketen van c-1 naar beneden kijk; c-1 geen zijketen. 3-2, een methylmoity, hangend op ongeveer de 2 uur positie, 2R methyl. Punt. Volgende c-3. De derde koolstof op de keten heeft een hydroxylmoity die op 6 uur uitkomt. 3R hydroxy. Dit molecuul is optisch actief, het buigt licht met de klok mee.
Laten we nu één koolstof teruggaan. Terug naar c-3. Als ik zeg C-3:heeft een hydroxyl zijketen die van de koolstof afkomt op ongeveer 9 uur, 3Shydroxy. DIT MOLECULE IS NIET OPTICAAL ACTIEF. Het begint met de klok mee en gaat dan tegen de klok in, waardoor de netto chiraliteit 0 is omdat ze elkaar opheffen.
Dit is theoretisch voor demonstratiedoeleinden. Als C-2 een keten op 3 uur heeft en C-3 een hydroxy op 10 uur. Het molecuul is nog steeds 2R,3S, maar het heeft een beetje optische activiteit, want als je de hoeken in beschouwing neemt, heb je een nettowinst waardoor het molecuul met de klok mee naar ongeveer 1 uur draait. Iets met een hogere algemene spin zou actiever zijn en als eerste kristalliseren

S, S actief
S. R. niet actief
R, S niet actief
R, R actief
maar onthoud dat we het hier over DIASTEROISOMERS hebben, niet over isomeren en niet over enantiomeren.
R=D
S=l
Racemische meth= D, L voeg chiraal zuur toe. Laten we l-wijnsteenzuur gebruiken omdat het goedkoop en natuurlijk is

D-meth+l-wijnsteenzuur=
D, l-wijnsteenzuur

L-meth+l-wijnsteenzuur=
L,meth-wijnsteenzuur
L-methylamfetamine l-tartaat kristalliseert eerst. De goodies blijven in de soep.
Ik wil D.L. Desoxyephedrine bedanken voor de mogelijkheid om vandaag met jullie te spreken. Het is 6:39 uur
 
Top