Gallium in plaats van kwik?

RegulierTier

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 23, 2022
Messages
54
Reaction score
32
Points
18
Zou ik GaCl3 of Ga2Cl6 en aluminiumfolie kunnen gebruiken om p2np te reduceren in plaats van Hg/Al?
Heeft iemand dit getest? En zou dit werken op grotere schaal?
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Helaas niet mogelijk. Hoewel Ga/Al gemeenschappelijke eigenschappen heeft met Al/Hg amalgaam, speelt Hg meer dan één rol in deze reactie.

De fundamentele reden waarom dit niet werkt is omdat Hg (en zijn zouten) buitengewoon goed zijn in het overdragen van elektronen (gebruikt in diverse elektrische apparaten), wat veel samenhangt met de atmosferische druk waardoor het zich in vloeibare toestand bevindt bij kamertemperatuur. Het Al is de ultieme elektronendonor en het Hg bemiddelt deze elektronenoverdracht in de hele reactie vanwege het hoge geleidingsvermogen en het feit dat het is opgelost in de oplossing omdat Hg-zouten zeer goed oplosbaar zijn in water, zelfs een kleine hoeveelheid ervan verdeelt zich zeer goed over de hele reactie. Theoretisch is het mogelijk om het amalgaam te vormen met elementair Hg (dichter bij het werkelijke Ga) maar de reactie is zo langzaam en inefficiënt dat het niet de moeite waard is. Veel van het Al reageert gewoon niet op deze manier met elementair Hg of Ga.

Bijkomende redenen zijn onder andere het feit dat Ga vast is bij kamertemperatuur, dus je zou de reactie moeten verhitten om het vloeibaar te maken, zodat het zelfs op een vergelijkbare manier als Hg zou reageren.

Dat brengt me bij punt drie. In theorie wordt het Ga verwijderd voordat de hoofdoplossing P2NP wordt toegevoegd, maar weet je nog hoe je het amalgaam weer met water moet wassen nadat je het verontreinigde water dat aan het begin werd gebruikt, eruit hebt gegoten? (Waan je niet in de veronderstelling dat Ga op de een of andere manier veel minder giftig zou zijn dan Hg zodat je het er niet uit hoeft te wassen). Vanwege de oplosbaarheid van Hg-zouten is deze wasstap eigenlijk redelijk goed in het verwijderen van het meeste Hg uit het reactiemengsel. Stel je voor dat je dit probeert te doen met Ga. Zoek op wat er gebeurt als je het verwarmt tot het vloeibaar is en het dan begint af te koelen, al is het maar een beetje. Het stolt heel snel en dat is in dit geval zeker een probleem. Bovendien is de oppervlaktespanning van vloeibaar Ga vrij laag. Hierdoor is het erg kleverig en blijft het plakken aan werkelijk alles wat je maar kunt bedenken. Dit geldt ook voor je samengevoegde Al en de kolf zelf en laat ik maar niet beginnen over hoe klote het is om de kolf naderhand schoon te moeten maken, want zelfs als je doorgaat met de reactie is het tegen die tijd gestold in dunne laagjes die nu vastzitten aan de zijkanten van de kolf en je zult de kolf uitgebreid moeten verhitten om er maar een klein beetje uit te krijgen.

Ga is een fascinerend element en nog steeds erg gaaf om naar te kijken, vooral in zijn vloeibare vorm. Het kan nuttig zijn voor sommige toepassingen met Al amalgaam, maar in dit geval werkt het gewoon niet om amfetamine te maken.
 

BlueDex

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 5, 2022
Messages
65
Reaction score
26
Points
18
Je zou kunnen proberen galliumzouten te gebruiken, zoals galliumtrichloride. Maar galliummetaal zou waarschijnlijk beter werken. Het vervelende is dat het vast is bij kamertemperatuur. Dit kan verholpen worden door indium en tin toe te voegen. Probeer 69 g Gallium, 21 g Indium en 10 g Tin te mengen. Je kunt P2NP (Phenyl-2-Nitropropeen) reduceren tot P2NP2 (Phenyl-2-Nitropropaan) met natriumborohydride in ethanol, en dan proberen P2NP2 te reduceren tot Amfetamine met aluminium galinstan amalgaam.
Al/GaInSn zou waarschijnlijk een goed alternatief kunnen zijn voor Al/Hg
 

None

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 18, 2022
Messages
30
Reaction score
6
Points
8
Hallo, kunt u een manier voorstellen om kwiknitraat te maken? Wordt het rood van kwik?
 

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
45
Points
18
Murcury heeft niet de oxidatielaag op het zoals gallium doet, dat is waarom het nooit zal werken, maar als je een manier vinden om de oxidatie dekking te breken, je mugt heb een ding daar, ik dacht over het, veel door het invoeren van een soort van fotoflow, maar nooit aan toegekomen en het was gewoon een mindspin op zuur, maar niet zeker of het zal werken.im geen chemicus zoals de grote jongens hier, respect voor hun kennis, chemie is moeilijk te leren autodidact
 

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
45
Points
18
Maar alleen gallium is een no go, ongeacht hoeveel je in de reactie stopt. Ik ben er geweest en gefrustreerd als een hond met 7 lullen en slechts één teef.
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Galliumtrichloride en jodium werkt
 
Top