Ik zou btcboss2022 geen oplichter willen noemen, tenminste niet met opzet. Ik geloof echt dat hij oprecht probeert, maar er is een probleem. De methodes die hier op het forum beschreven worden zijn eigenlijk arbitrair, zeg maar dat het een kwestie van toeval is welk stereoisomeer als eerste uitkristalliseert en dat dit in overmaat zal zijn in het gevormde zout. Het kan de ene keer d- zijn en de volgende keer l- en ja 70-30 dat is precies wat je op deze manier krijgt. Als je nu geen polarimeter hebt om de optische rotatie zelf te controleren (makkelijk) dan krijg je mooie kristallen en omdat de video's en posts hier altijd beweren dat het alleen d- zal zijn denk je "Geweldig! Kristallen! Moet d-Meth zijn!".
Daarom denk ik dat het verkeerd is om btcboss2022 een oplichter te noemen, als hij je niet terugbetaalt of nuttig materiaal levert, nou dat zou iets anders zijn.
En natuurlijk is het een duidelijk feit dat je geen d-eth van goede kwaliteit, zeg 85% of meer d-, kunt kopen voor minder dan 30 €/g en dat voor kg. De moeite en de productiekosten zijn gewoon erg hoog en minder heeft economisch gezien geen enkele zin.
Hetzelfde geldt voor elke drug die in clandestiene laboratoria wordt gesynthetiseerd. Als je een chemische fabriek bezit, dan kun je dit alles voor bijna niets maken, in uitstekende kwaliteit. Dit werd bewezen met de Imhausen XTC in de jaren 80, de beste MDMA-pillen ooit op de markt.
Als iemand geïnteresseerd is in het maken van een video of foto tutorial over hoe je (ruwweg) optische rotatie kunt controleren met zeer eenvoudige middelen die voor iedereen beschikbaar zijn, PM me en ik zal hem voorzien van wat hij moet weten, ik heb hier alleen geen tijd voor en ook geen zenuwen.
Ik vind het ook niet leuk dat het lijkt alsof Chinezen vaker oplichters zijn dan anderen, dat is niet waar. Ik vond Chinezen vrij eerlijke zakenmensen met als enige nadeel dat je nooit geld terug kunt krijgen omdat ze liever doodgaan dan dat ze ontvangen geld teruggeven. Maar ze zijn best bereid om te compenseren in goederen als dat nodig is. Oplichters of regelrechte dieven en rovers zijn te vinden in Nigeria (natuurlijk) in Zuid-Afrika (niet de zwarte), alle Arabische landen (niet-moslims zijn altijd wild) en bovenaan staat Australië (elke misdaad denkt dat hij Ned Kelly herboren is).
De lijst is absoluut subjectief, maar omdat hij van mij is, wordt hij hierbij tot evangelie verklaard.