[HELP] Mijn eerste batchreactor kiezen - Chinese reactor of niet?

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Hé mensen,

het is tijd om mijn eerste batchreactor te kiezen.

Om te voorkomen dat ik meer dan één reactor moet kopen tijdens het opschalen van de reactie en ook om kosten te besparen, wil ik graag een 100L glasreactor aanschaffen.
Het kopen van een reactor van 2-10 liter inclusief koeler + vacuümpomp om deze later weer door te verkopen bij de aanschaf van mijn 100 liter reactor lijkt me te riskant.

Wat is jullie ervaring met Chinese batch reactoren?

Ik neem aan dat bedrijven zoals USA LABS ook in China produceren en alleen op Amazon verkopen, dus kan ik beter rechtstreeks bij de Chinese fabrikant kopen?

CLEARNET WAARSCHUWING - DEZE POST BEVAT CLEARWEB LINKS

Ik heb meerdere aanbiedingen ontvangen die ik hier wil vermelden:

Lab1st

Ik heb een offerte aangevraagd en wacht er nu op, maar ze zijn erg prijzig vergeleken met anderen. De 200L batch reactor zonder vacuümpomp & koeler kost 17.500€.

USA LABS

- 100L glazen reactor met mantel inclusief koeler + vacuümpomp: 28.049€
Link: https://www.amazon.com/USA-Jacketed...ards/dp/B09T3QLWQT?ref_=ast_sto_dp&th=1&psc=1


YUANHAI:

- 100L glazen reactor met mantel: 3.350€
- Circulerende koeler: 1.000€
- Circulerend verwarmingsbad: 1.260€
- Vacuümpomp watercyclus: 450€

- 20L Rotavap: 3.150€
- Circulerende koelmachine: 2.000
- Vacuümpomp watercyclus: 450€

- 50L Rotavap: 4.200€
- Circulerende koelmachine: 2.250
- Vacuümpomp watercyclus: 450€

Koppeling: https://yuanhuai.en.alibaba.com/

Winkelen,

Koko
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43
Je hoeft alleen maar te beginnen met een 20-liter rondbodemkolf, met 2 of 3 hals. Je kunt van een 2 hals een 3 hals maken als je dat wilt. Het is een stuk goedkoper
verwarm het met gas en gebruik een mixer langs de bovenkant met staaf tot diameter 20 je moet dit apart kopen omdat de mixers alleen diameter 6 ondersteunen
koop ook een aquariumpomp van 10 watt en een goede condensor
ook een goede thermometer en pH papier of digitaal

het is ook aan te raden om een goede startersset te bestellen want connectoren zitten in klemmen kolven en nog veel meer
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43
Als je buiten europa koopt, moet je ook 21% invoerbelasting betalen.
dus voor 10.000€ is dit 2100€ extra
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93

Bedankt maat, je hebt gelijk - om te beginnen is dat waarschijnlijk een goede oplossing, om vertrouwd te raken met het proces en de reactie!

Ik heb goede opties gevonden en zal ze bestellen, bedankt!
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93

Zou een verwarmingsmantel of hete plaat niet net zo goed werken?
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43
niet voor een 20-liter erlenmeyer
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93

Ik heb een verwarmingsmantel van 2100 W gevonden die geschikt is voor kolven van 20 liter.

Dat lijkt me handiger dan gas of een kookplaat gebruiken.

WAARSCHUWING


Een andere met 3000W


De eerste is vrij goedkoop en verwarmt tot 350 °C, terwijl de tweede tot 450 °C kan verwarmen.

Via de NaBH4/CuCL2-route wordt 80 °C niet overschreden en deze zou perfect passen, voor de P2P-route die jij kiest zouden ze ook werken omdat een temperatuur van 165 °C vereist is.

Wat denkt u?
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43

je doet wat je denkt dat goed voor je is.

Ik gebruik dat nooit omdat ik zoveel meer van gas hou en het belangrijkste is dat ik overhead meng met 1500 t/min.
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93

Ik zal beide opties proberen, aangezien ik ze allebei online heb gezien in laboratoriumfoto's, en dan beslissen wat het beste bij me past :)


Bedankt voor het advies!
 

adroitsynth

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 23, 2022
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
In welk land werk je?

Toen ik begon, was het bestellen van reactoren pure waanzin, nu ik bijna tien jaar lang advies geef in de cannabisindustrie in CA, VS. Ik kan zonder blikken of blozen 10 reactoren van 100 liter bestellen.

Dus misschien kan ik je op het juiste spoor zetten of zelfs de bestelling vergemakkelijken via mijn adviesbureau. Ik wil het meteen over de "Chinese" kwestie hebben. Er zijn talloze fabrikanten en veel van hun producten zien er identiek uit. Uit ervaring kan ik zeggen dat sommige een goede kwaliteitscontrole hebben en dat andere gewoon de plank misslaan. Het probleem wordt groter als je klantenservice of vervanging/oplossing van problemen nodig hebt.

Maar met dat gezegd hebbende, om heel eerlijk te zijn, vooral voor de cannabisindustrie, maakt het allemaal niets uit, zolang het glas is en vloeistof vasthoudt, ben je meestal goed bezig. Aanvullende apparatuur is een andere kwestie.

Dus om je zo goed mogelijk te helpen, in welk land ben je en wat wil je met je reactor doen? Geloof me, ik heb het allemaal gezien en gedaan, veel laboratoria gebouwd die miljoenen dollars kosten en veel minder dure laboratoria die rondjes draaien om de duurdere met PhD's die aan kranen en draaiknoppen draaien.

Als je alleen milde verwarming en koeling met roeren nodig hebt, dan kun je niet de fout in gaan, maar als je een precisielaboratorium nodig hebt voor lucht- en watergevoelige processen of nauwkeurig temperatuurbeheer, dan heb je wat aanwijzingen nodig.

Reactoren zijn ook geschikt voor reflux, maar niet voor terugwinning, en als je aan kristallisatie denkt, dan wil je een filterreactor met een filterplaat en een bodem die eruit valt voor eenvoudig verzamelen.

Chinese fabrikanten blinken uit in verwarmen en koelen, zeker voor de prijs, vacuüm - niet zozeer.

Laat het me weten, ik help je graag!
 
Last edited:

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Hey man,

bedankt voor je feedback.

Dat gezegd hebbende, ik woon momenteel in Centraal-Europa en heb geen zakelijke achtergrond in welke industrie dan ook die nuttig zou kunnen zijn om grote hoeveelheden batchreactoren uit China te bestellen. Dat is ook een taak voor over enkele weken/maanden, maar ik wil alles klaar hebben staan voor als de tijd rijp is.

Het doel zal alleen de productie van amfetaminevrije base zijn.

Sta je open voor een privéchat?

Ik heb meerdere Chinese bedrijven gecontroleerd en kies altijd degenen (naast kwaliteitsuitstraling en prijs) die een geweldige klantenservice bieden gedurende het hele proces.

Ik heb nog geen bestellingen geplaatst, dus de tijd om een gesprek aan te gaan zou wel erg goed zijn.

PS - Ik had ongeveer 2 weken geen toegang tot mijn account, dus vanaf morgen ben ik weer volledig terug.

Oprecht,

Koko
 
Top