In de hoop dat dit de juiste plaats is om vragen te stellen over TLC?

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Hallo, jongens,
Ik weet dat ik de laatste tijd veel vragen heb gesteld. Ik ben een nieuweling... ik heb duidelijk veel geld geïnvesteerd in deze hobbit en ik heb me verdiept in TLC.
Ik heb ALTIJD gezegd dat ik geen chemie en-mass doe, om te verkopen - in tegenstelling tot de meeste mensen hier en dus is het afwachten wanneer ik iets nodig heb voor het lab, maar ik heb eindelijk het stadium bereikt waarin ik kan beginnen met het onderzoeken van enkele tertiaire aminen uit de 500g tryptamine die ik heb.
Ik denk dat TLC een grote factor zal zijn om uit te zoeken of de RXN voltooid is.

Mijn vraag is nu - heb ik 100%, onbetwistbaar een 0,25% NaCIO oplossende spray nodig?

Ik heb natuurlijk bleekwater als reiniger, maar er zitten duidelijk andere dingen in en het zou gedestilleerd moeten worden en ik denk dat dat een eitje wordt omdat ik al het water meeneem en de concentratie niet weet. Ik kan natuurlijk geen kant-en-klare spray vinden.
Kan iemand uitleggen wat de spray eigenlijk doet? Ik heb deze ECHT nuttige info bekeken en hij zegt dat ik een 0,25% natriumhypochlorietoplossing moet gebruiken.
Nog een vraag - wat gebruik ik als lont? Is aquarelpapier voldoende? Of moet het een specifiek materiaal zijn - dat staat er niet echt bij en dat is zo'n beetje het enige wat hij je niet vertelt.
Ik heb natuurlijk geen referenties omdat ik gewoon een kerel ben zonder officieel lab en dus zijn hun bevindingen een nuttige vergelijkende foto, maar ik zal het voornamelijk gebruiken om vast te stellen of de rxn is voltooid...
Bedankt jongens!
 
Last edited by a moderator:

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
Ten eerste, hoe ga je NaClO destilleren? Je destilleert gewoon het water eruit en ontleedt het dan, waardoor je NaCl en Clorate krijgt. Koop gewoon een redelijk geconcentreerde NaClO-oplossing en verdun het.
Het wordt vast gebruikt als spotter, zodat u de spots echt kunt zien.

Wat bedoelt u met de lont? Ik neem aan dat u de silicaplaten bedoelt. Nee, die kunt u absoluut niet vervangen door aquarelpapier of iets dergelijks.
Doe tenminste een beetje onderzoek naar hoe het werkt.

ook een kleine tip: zorg ervoor dat u geen eluenten gebruikt waarin de verbindingen te oplosbaar zijn, anders gaan de vlekken te ver omhoog.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Nee, ik bedoel niet de platen met betrekking tot de 'lont' - op het diagram dat ik heb bekeken hadden ze de stationaire fase (de silica platen) en de mobiele fase (het oplosmiddel of een mengsel daarvan) die ze vervolgens in een bak deden en een 'lont' gebruikten achter de plaat maar niet aanrakend zodat het oplosmiddel omhoog kon reizen en in een gas kon veranderen...Misschien haal ik het diagram door elkaar - dus je hoeft alleen de voorgevlekte silica-platen in het oplosmiddel te leggen - ervoor zorgend dat de vlekken het oplosmiddel niet raken en het dan afdekken zodat de oplosmiddelen langs het silica op het glas omhoog gaan?
Als ik de platen onder UV bekijk (fotografeer), betekent dat dan dat ik de NaClO niet nodig heb? Het is gewoon nog iets om te kopen en als ik de resultaten niet onder normaal licht hoef te zien, betekent dat dan dat ik het niet nodig heb? Ik moet het waarschijnlijk gewoon proberen en kijken...
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
531
Reaction score
287
Points
63
OK, de lont is eigenlijk niets anders dan een stukje filterpapier aan de wand van het potje waarin je de TLC uitvoert en het moet het oplosmiddel raken en de atmosfeer binnenin verzadigen met oplosmiddeldampen. dit is eenvoudig te doen. Spots moeten altijd worden aangebracht met een capillaire buis. Een nagelhardende UV-lamp is de beste vervanging voor chemicaliën die gespoten kunnen worden en als je er een aanschaft, weet ik zeker dat je me dankbaar zult zijn, en het is niet zo duur. Ik kan me bijvoorbeeld geen pak platen veroorloven en op dit moment heb ik iets aan de hand en ik weet niet eens wat de juiste timing zou moeten zijn omdat ik geen referentie heb. NaOCl is makkelijk te vinden zonder parfum en andere toevoegingen, maar in waterige oplossing.
 
Top