Waarom iets bestellen waar weinig legitiem gebruik van is en zo'n enorme wolk van verdenking omheen hangt?
Hoe dan ook, dit is zo gemakkelijk te maken, het is verbijsterend... Ponden van dit prachtige mooie ding is (met nadruk op gemakkelijk) te synthetiseren in slechts een paar uur (de afkoeltijd van het reactievat niet meegerekend).
Een beetje ijzerchloride als katalysator, MeOH, NH4Cl en dH2O onder hoge temperatuur en hoge druk.
Voor een kilo of minder per keer vond ik kleine ovens op het aanrecht perfect werken met een kleine aanpassing, de toevoeging van een SSR en digitale PID-regelaar (Rex-C100 's).
En voor degenen die mij willen ondervragen over de details van deze eenvoudige methylaminesynthese waar ik zojuist naar verwees en/of op zinspeelde...
Ik zou een stalen pijp van 2 inch gebruiken met schroefdraad aan elk uiteinde, een stuk pijp van 6-10 inch lang dat in een T-stuk van 2 inch wordt geschroefd. De andere twee openingen zijn afgedicht met schroefdraadpluggen en het uiteinde van de pijp met schroefdraad heeft ook een eindkap met schroefdraad. Bij het eerste gebruik moet je het buisje weken in HCL om alle coatings te verwijderen.
Niet erg technisch, maar wel erg effectief, ik zou het rxn-vat onder de band van het voertuig plaatsen en een zeer lange pijpsleutel gebruiken, de grootst mogelijke, om het vat te openen.
En dit is wanneer ik zou aanraden en verwijzen naar .......TFSE (Google of gelijkwaardig).
Wat betreft temperatuur en tijd, 2 uur bij 300C... en ik heb nooit gemerkt dat de reactie erg kieskeurig is wat betreft temperatuur of tijd.
En al die jaren, tientallen jaren later, verbaast het me nog steeds dat ik het gevoel heb de enige te zijn die verliefd is geworden op deze specifieke synthese.
Kon ik maar zo'n eenvoudige één-pot hoge temperatuur hoge druk fenylethylamine synthese als deze methylamine synthese ontdekken of produceren...