Hoe popcultuur je leven heeft beïnvloed

Madre

PR manager
Joined
Sep 6, 2022
Messages
58
Reaction score
130
Points
33

Hé jongens. Hier wil ik het hebben over de opmerkelijke tv-programma's en films die je persoonlijk hebben beïnvloed.
Momenten die je hebben geholpen om succes te hebben of die je hebben geholpen om ernstige problemen te vermijden.




Zelfs na twintig jaar herinner ik me nog de verhaallijn van het tv-programma "The Wire" waarin de politie de telefoons van drugsdealers kon aftappen, waardoor ze uiteindelijk op piepers overstapten. In die tijd maakte het zoveel indruk op me dat mijn vriend en ik besloten om zelf pagers aan te schaffen, die niet gemakkelijk te gebruiken waren. Ik denk dat de mensen om ons heen ons als idioten zagen. Nu realiseer ik me dat het gebruik van pagers in 2005 veel meer aandacht trok van de mensen om ons heen dan wanneer we gewoon wegwerptelefoons hadden gebruikt. Maar in die tijd dachten we dat we heel slim waren.
Tegenwoordig herinneren mensen zich geen pagers meer en de meeste mensen hebben er zelfs nog nooit van gehoord. Shiiiiiit

Het is lang geleden, maar ik herinner me nog steeds hoe de politie negers afluisterde,
en ik hou die kennis altijd in mijn hoofd.

GShYeINZvy
WxJ5RZagLt
HfFke02cu4





Ik was ook erg onder de indruk van het verhaal van de film Scarface, waar Tony Montana van een onverschrokken crimineel veranderde in een gestoorde, zieke klootzak en de belangrijkste reden daarvoor was zijn eigen product - cocaïne. Cocaïne maakte hem niet gek, maar onthulde en accentueerde zijn ware aard. Velen van ons hebben iets in zich dat we niet naar buiten moeten laten komen en het is in ons eigen belang om het in toom te houden. Cocaïne ruïneerde Tony en ik zal het me altijd herinneren: Gebruik je product niet, het zal je van binnenuit vernietigen.
Een goede dealer gebruikt zijn spul nooit.
QyrJzTpq6b


Herinner je je nog afleveringen die je serieus aan het denken hebben gezet?

 

soprano82

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 26, 2023
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Ja, the wire was een van mijn favorieten, ik vond het leuk hoe gedetailleerd de personages van beide kanten van de wet waren, er zijn niet veel shows die ik kan bedenken die dat niveau van karakterontwikkeling hebben en het is niet gewoon een generieke weergave van goed vs slecht. Het laat zien dat beide kanten soms nobel handelen, maar ook slechte dingen doen. Het laat ook zien dat zelfs drugsdeals op laag niveau een hoge mate van organisatie nodig hebben en niet wegkomen met overhaaste impulsieve beslissingen die de hele bende in gevaar brengen, wat de manier is waarop niet maffia-types op straat over het algemeen worden afgeschilderd.

En Scarface is ook geweldig. Ik had eigenlijk een beetje medelijden met Tony Montana. Het leek erop dat elk goed ding dat hij probeerde te doen in zijn gezicht ontplofte. Zoals zijn moeder dat geld geven en zij wees het af en gooide het in zijn gezicht. Elvira gebruikte hem alleen voor de snoepjes en praatte tegen hem als oud vuil. Hij werd verraden door zijn beste vriend en zus, die hij juist probeerde te beschermen en die hij uiteindelijk neerschiet. Hij wordt verraden door bijna elk personage in de film en weigerde om de auto met vrouw en kind op te blazen, wat nobel was maar uiteindelijk zijn doodvonnis tekende!

Een film die ik zou aanraden met een vergelijkbare gangsterstijl is "The Irishman", die pas een paar jaar geleden uitkwam, met De Niro, Pacino, Pesci en de regisseur van "Goodfellas". Deze film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Jimmy Hoffa en draait om de maffia. Als je hem nog niet gezien hebt. Ik zou hem zeker aanraden.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Ik vind het erg leuk om te zien hoe ondergrondse bedrijven werken en hoe ingewikkeld ze zijn, dus ik vind Trafficked With Mariana van Zeller erg leuk.
 
Top