Voor zover ik weet, zelfs als je met een creditcard betaalt, kan je bank niet zien wat je precies hebt besteld en bij welke verkoper, op voorwaarde dat de marktplaats of betalingsprovider (de externe webportalen die sommige websites gebruiken om de betaling te verwerken, meestal word je doorgestuurd naar een aparte pagina waar je je creditcardgegevens invoert) deze vrijwillige extra informatie die niet nodig is om de betaling te laten doorgaan, niet verstrekken. Marktplaatsen zoals Ebay of andere Chinese marktplaatsen verstrekken deze informatie niet. Als je daar bestelt, wordt de betaling eerst naar een rekening gestuurd die eigendom is van de marktplaats en daarna sturen ze het door naar de verkoper, wat betekent dat als je iets "verdachts" bestelt, zoals chemicaliën, je bank niet kan zien dat je daadwerkelijk een chemische stof hebt besteld, alleen dat je iets van Ebay hebt besteld.
De verpakking is echter aan de verkoper! Illegaal spul bestellen is riskant, vooral als het pakket tijdens het verzenden jurisdicties overschrijdt (als het pakket van de EU naar de VS gaat of andersom) en in dat geval door de douane wordt gecontroleerd. Als op het etiket de naam van een illegale chemische stof staat, nemen ze het in beslag. Hetzelfde geldt als ze het herkennen of als de inhoud van het pakket er verdacht uitziet bij het scannen. Mijn ervaring is echter dat verkopers van chemicaliën vrij goed zijn in het labelen van de verpakkingen als iets anders om verdenking te voorkomen. Ze doen dit zelfs met legale chemicaliën. Als je ronduit verdachte verkopers en marktplaatsen vermijdt, zit je goed. Je kunt het op dit forum vragen, meestal kan iemand die daar al besteld heeft de legitimiteit verifiëren. Ik bestel zelf nooit chemicaliën van buiten mijn eigen rechtsgebied en heb daardoor nooit problemen gehad.
Ik wil niet muggenziften om zoiets kleins, maar de chemicaliën die je noemde zijn geen "precursors". Een precursor is een chemische stof die een fundamentele bouwsteen is in de uiteindelijke of voorlaatste synthese (van een samenstelling bestaande uit functionele groepen en atomen gerangschikt op een manier die direct toepasbaar is in de synthese van illegale verbindingen). Een precursor wordt over het algemeen veranderd (uitgebreid of gereduceerd) om een illegale verbinding te verkrijgen. Dingen als NaOH of IPA zijn oplosmiddelen die alleen de omstandigheden creëren die nodig zijn om de precursor te laten reageren. In tegenstelling tot precursors zijn deze meestal onderling verwisselbaar en leveren ze hetzelfde resultaat of een resultaat dat daar dicht bij in de buurt komt. Dergelijke oplosmiddelen met een extreem breed scala aan toepassingen zijn meestal legaal en volledig onverdacht. Uit ervaring raad ik aan om altijd een verklaring voor te bereiden voor een legitiem gebruik van elke chemische stof die je bestelt. Zelfs als je achteraf een verdachte bent, kun je vervolging voorkomen als je het laat lijken alsof je ze legitiem hebt gebruikt.
Blij om nog een clandestiene chemicus onder ons te zien. Veel plezier. Afgaande op je vragen denk ik dat je net aan deze reis begint, dus als vriendelijk advies: verwacht dat er dingen misgaan. Denk niet dat je alle fouten of gevolgen kunt vermijden. Als je geen onrealistische verwachtingen hebt, kun je niet teleurgesteld worden, zoals ik zeg.