- Reaction score
- 53
De eerste keer had ik 3,5 g, en de eerste keer had ik 5,5-6 g, mijn mogelijke fouten zijn dat mijn pH niet erg goed was denk ik, misschien te laag en mijn 4-MMC was niet erg wit na filtratie, ik denk dat het komt omdat ik aceton en HCl oplossing met 4mmc in de vriezer liet, want enkele uren later was de witte melkoplossing wit maar met wat rood/oranje, ik denk dat ik ook een fout heb gemaakt in de methylering, ik denk dat ik de oplossing meer dan 2 uur heb laten staan, ik weet niet of dit een fout is, oh en mijn oplossing was niet heet, ik maak het op mijn zolder en de temperatuur is koud dus.. Misschien is de reactie niet heet genoeg om een maximale opbrengst te hebben, ik kan de oplossing aan het begin verwarmen om de reactie te starten misschien?
De eerste keer dat ik de 4-MMC/aceton/HCl 8-10 uur in de vriezer deed, was de 4-MMC steen heel erg wit maar aceton/HCl was het onderste deel omdat ik niet had gemengd voor de vriesstap....
Kan iemand mij helpen om de opbrengst te verhogen?
De eerste keer dat ik de 4-MMC/aceton/HCl 8-10 uur in de vriezer deed, was de 4-MMC steen heel erg wit maar aceton/HCl was het onderste deel omdat ik niet had gemengd voor de vriesstap....
Kan iemand mij helpen om de opbrengst te verhogen?