Question Indool-3-yldiethylglyoxylamide reX

Nicoino

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 21, 2022
Messages
21
Reaction score
3
Points
3
Hallo, ik hoop dat dit geen domme vraag is.
Is IPA geschikt voor de herkristallisatie van indool-3-yldiethylglyoxylamide?
Ik heb het kookpunt gecontroleerd en het lijkt ook geschikt voor het verwijderen van overtollige diethylamine.
Alvast bedankt voor je hulp.
 

Grandthumb123

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 23, 2022
Messages
36
Reaction score
37
Points
18
IPA (isopropylalcohol) kan geschikt zijn voor de herkristallisatie van indool-3-yldiethylglyoxylamide, maar de keuze van het oplosmiddel hangt af van verschillende factoren, zoals de oplosbaarheid van de verbinding, de gewenste zuiverheid en de beschikbaarheid van oplosmiddelen.
Indool-3-yldiethylglyoxylamide is slecht oplosbaar in water, maar wel in sommige organische oplosmiddelen zoals aceton, chloroform en methanol. IPA is een polair aprotisch oplosmiddel dat veel organische verbindingen kan oplossen, waaronder sommige amiden, maar de oplosbaarheidseigenschappen kunnen variëren afhankelijk van de specifieke verbinding en de kristalvorm.
Om te bepalen of IPA geschikt is voor herkristallisatie, wordt aanbevolen om een oplosbaarheidstest uit te voeren en de zuiverheid van de resulterende kristallen te controleren. Als de verbinding gemakkelijk oplost in IPA en bij afkoeling zuivere, goed gevormde kristallen oplevert, dan kan IPA een geschikt oplosmiddel zijn voor herkristallisatie. Andere oplosmiddelen kunnen echter effectiever zijn, afhankelijk van de specifieke eigenschappen van de verbinding.
 
Top