Bedankt voor uw reactie. Het eindproduct waar ik naar streef is een klein beetje morfine hcl voor oraal of nasaal gebruik.
Dus de oude traditionele manier met calciumhydroxide en ammoniumchloride is waarschijnlijk de meest effectieve en gebruiksvriendelijke manier om die morfine te verkrijgen...
Met het 'recept' dat je schetste, zou het bijvoorbeeld zo op te schalen zijn:
1g kalk in 10g/ml water en 4g opium?
Wordt dit mengsel verwarmd of gewoon geroerd tot alles is opgelost? Filter dit mengsel dan...
Dit is waar ik in de war ben...dus je neemt de gefilterde oplossing, brengt het aan de kook (hoe lang?) en behandelt het met ammoniumchloride....
Ik begrijp 3 delen water op 1 deel opiumfilter niet. Voeg je meer water toe aan de originele gefilterde vloeistof die behandeld is met calciumhydroxide (kalk)? En ook, als je de morfine verwijdert, is er een bepaalde ph waar je op moet mikken toch? Of is het misschien meer een verhouding? 3 delen water, 1 deel opium, 1 deel ammoniumchloride?
Sorry dat ik zo lang doorga!
Dus nadat je de vaste morfinebasis hebt laten neerslaan, gewassen met water en gedroogd, hoe zet je het dan om in morfine hcl? Is het oplosbaar in een niet-polair product zoals xyleen of tolueen, waar je hcl-gas doorheen kunt laten borrelen om de hcl-vorm te verkrijgen?
Ok, dat was het...Ik kijk uit naar je antwoord!