Gewoon benieuwd: nieuwe techlogies vs Zuid-Amerikaanse kartels

delkibrother

Don't buy from me
Resident
Reaction score
2
Dit is slechts mijn algemene verwondering over dit onderwerp.
Ik heb veel films en youtube-documentaires bekeken over kartels en wat daar allemaal gebeurt. Ze zijn zo rijk en kunnen allerlei spullen (wapens/drugs) via de grens vervoeren.

Bijvoorbeeld:
neem een drone (UAV's), maak hem klaar voor een groter bereik, installeer extra apparatuur en vlieg er gewoon heel dicht bij de grond mee - alleen hoger kiezen waar het hek staat. zelfs als ze US border zullen zien dat er iets vliegt, is de tijd die nodig is om actie te ondernemen te lang. Hetzelfde geldt voor onderzeeboten: kleine onderzeeërs met veel batterijen + GPS + vastgecodeerd pad met de bestemming .....

Dus waar ligt het probleem?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,078
Deals
1
Ook al kunnen ze er niet bij om een drone te stoppen, ze zien wel waar hij heen is gegaan. Onderzeeërs zijn niet snel genoeg om boten voor te blijven. Deze dingen zijn duur menselijke ezels zijn goedkoop. Een drone of onderzeeër van een miljoen dollar en 1 miljoen dollar aan drugs verliezen is moeilijk, zelfs voor de rijken. Het is beter om 5 muilezels te verliezen die elk 2 kilo vervoeren en 10 die erdoor komen.

delkibrother

Don't buy from me
Resident
Reaction score
2
? 1m$ voor een UAV? Nee, ik heb het over gewone drones - gewone high-end, iets voor 10k-20k$ max; en ja: ze kunnen volgen waar het heen ging, maar ze kunnen niet volgen waar het de lading liet vallen :D Dus je laat de lading vallen op positie X en vliegt dan nog 1 mijl verder, veel succes met het vinden ervan. Het ophalen van het gedropte pakket kan de volgende dag/week etc. gebeuren.
En die onderzeeërs: ik heb het ook over kleine onderzeeërs, zoals een klote boot met max 30-50kg lading, zonder mensen.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,078
Deals
1
De grenspatrouille is niet de sheriff van de provincie. Ze beschikken over serieuze middelen. Het bewijs zit in de pudding. Denk je dat je slimmer bent dan de groepen die de kartels leiden? De mensen met alle ervaring? Die verdomde kartels, ze verslappen... 🤷

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Reaction score
684
Deals
65
Stel je eens voor hoeveel UAV's ze nodig zouden hebben om het hele volume dat ze dagelijks exporteren te vervoeren :D Samen met de vele UAV-operators...