Afmetingen laboratoriumgerei voor kleinschalige persoonlijke synthese-experimenten

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
28
Points
18
Ik ben er niet op uit om rijk te worden en geld te verdienen, maar om kennis na te streven. Ik ben alleen van plan om kleinschalige synthese te doen voor dingen als amfetamine, mdma, ghb, misschien mephedrone en wat tryptamines. Alles voor persoonlijk gebruik, dus mijn experimenten zullen kleinschalig zijn.

Ik zal deze synthese in eerste instantie proberen met slechts 5 g P2NP:


Is 500 ml voldoende? Moet ik groter glaswerk kopen? Is 500 ml te groot? Moet ik lager gaan? Ik zal alleen kleine experimenten zoals deze doen, dus ik wil niet te veel glaswerk hebben.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Je wilt je erlenmeyer nooit meer dan halfvol hebben, dus als je zegt dat je 5 g p2np wilt reduceren, betekent dit dat we 200 ml oplosmiddel nodig hebben, dus 500 ml is op zijn plaats.

In een laboratoriumomgeving is het goed om alle maten van 10 of 20 - tot 2000 ml bekers te hebben, erlenmeyers minstens 1 van elk en meer van wat gebruikelijk is. Dit is ideaal, op geen enkele manier verplicht.
 

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
28
Points
18
Ik heb er gelukkig al een paar voor het meten van oplossingen die ik gebruikte voor krachtige chemische stoffen.

Ik wil uiteindelijk graag een destillatieapparaat hebben, maar ik wil eerst een paar syntheses proberen waarvoor dat niet nodig is, zodat ik wat ervaring kan opdoen.

Ik weet dat de video niet vraagt om een refluxcondensor, maar veel mensen op deze pagina lijken een reflux te gebruiken. Wat zijn enkele goede types confessor die voor meerdere doeleinden kunnen worden gebruikt? Welke maat moet ik kiezen voor mijn kleine schaal?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Het enige waar je echt naar moet kijken zijn de vevor destillatiekits, het zijn eigen gemalen glazen gewrichten of een Amerikaanse standaard, dus ze zijn niet compatibel met andere producten, maar het is een goede prijs voor een goede smaak met weinig gedoe.
Verder heb je een paar bekers, een trechter van 1-2 liter, een kristallisatieschaal voor een bad, een paar pp voedseltrechters in verschillende maten, een kleine aquariumpomp om een emmer ijskoud water te recirculeren, en dat is het wel zo'n beetje.
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Wow, die prijzen zijn bodemprijzen. Ik heb gelezen over problemen met hun bedrading. Vertrouw je hun elektronica of denk je dat het de moeite waard is om elders warmte te kopen?
 

Mr Gonzo

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 13, 2023
Messages
75
Reaction score
30
Points
18
Al mijn glas is klein en ik ben er dol op, koop bij AliExpress voor glas en ik ben nog nooit teleurgesteld.
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Kun je een verkoper aanbevelen? Ali, Amazon en eBay hebben allemaal vergelijkbare kopers, maar sommige zijn veel duurder, zoals Vevor.
 

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
28
Points
18
Waarschijnlijk goedkoper om rechtstreeks bij vevor .com te kopen dan bij Amazon of Ali of andere derden.
 

Mr Gonzo

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 13, 2023
Messages
75
Reaction score
30
Points
18
Mijn distillatiekop met kort pad kostte maar £40 van ebay, wat goedkoop is. Ik heb op vevor gekeken en daar verkopen ze deze niet eens. Wat betreft aanbevelingen kan ik alleen maar zeggen dat bijna al mijn glaswerk van Amazon, ebay of Ali komt. Op mijn eerste glaswerk na, heb ik het gekregen van de universiteit waar ik op zat. Ze gaven me een toon glas toen ze de scheikundeafdeling sloten, ze gooiden alles in een container en ik vroeg of ik wat kon bewaren. Ik heb een paar geweldige organische chemieboeken, ze zijn oud en vertellen je hoe je de meeste chemische stoffen maakt, oud genoeg om te zeggen met behulp van asbestgaas!
 
Top