LSD Legende: De man achter de LSD-revolutie in de jaren '60 sterft op 75-jarige leeftijd - Hij maakte 250 miljoen dosissen 'Orange Sunshine'.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
  • Nicholas Sand stierf op 24 april op 75-jarige leeftijd aan een hartaanval in zijn huis in Californië.
  • Hij was een onwettige chemicus die in de jaren 60 berucht werd door het maken van grote hoeveelheden van zijn LSD-merk 'Orange Sunshine'.
  • Sand was verantwoordelijk voor de productie van meer dan 250 miljoen doses LSD
  • Hij geloofde dat hij de wereld vredig kon maken als iedereen psychedelica nam
  • Sand werd geboren in New York maar verhuisde later naar San Francisco waar hij een LSD lab runde met zijn partner in crime Tim Scully.
  • Ze werden beiden gevangen gezet in 1973 en Sand was later 20 jaar op de vlucht.
Nicholas Sand, een scheikundige die in de jaren '60 berucht werd door het maken van grote hoeveelheden LSD, is op 75-jarige leeftijd overleden in Californië.

De in New York geboren zoon van een Sovjetspion zou verantwoordelijk zijn geweest voor de productie van meer dan 250 miljoen doses pure LSD in de Verenigde Staten tijdens zijn beruchte en lange carrière.

Hij overleed in zijn slaap na een hartaanval in zijn huis in Lagunitas, Californië op 24 april, volgens de New York Times.

Sand was eind jaren 1960 een cultfiguur geworden met zijn zeer populaire acidmerk 'Orange Sunshine'.

OKYdvjVA4y

Nicholas Sand, een chemicus die berucht werd door het maken van grote hoeveelheden LSD in de jaren 1960, stierf vorige maand op 75-jarige leeftijd in zijn huis in Californië.

Hij had zichzelf scheikunde geleerd en begon zijn chemische carrière met het maken van de hallucinogene drug dimethyltryptamine in een zelfgebouwd lab op de zolder van zijn moeder in New York toen hij nog maar 20 was.

Na het nemen van zijn eerste dosis LSD in New York, toen het nog legaal was, was Sand gaan geloven dat hij de wereld kon veranderen en redden met psychedelica.

Mijn eerste ervaring met LSD veranderde alles... Ik zweefde in een immense zwarte ruimte", zei hij in een documentaire uit 2015 over zijn leven, The Sunshine Makers.

Ik zei: "Wat doe ik hier? En plotseling klonk er een stem door mijn lichaam die zei: 'Jouw taak op deze planeet is om psychedelica te maken en de wereld aan te zetten.

Sand verhuisde later naar San Francisco waar zijn partner in crime, Nick Scully, hem leerde hoe hij LSD moest maken.

Vanaf 1967 runden ze samen hun productie in een laboratorium in Windsor, ten noorden van San Francisco. Ze planden de productie van 750 miljoen doses LSD - de exacte hoeveelheid waarvan ze dachten dat die een psychedelische revolutie teweeg zou brengen en de wereld ten goede zou veranderen.

LxsdKFL6cW
EhLB0j3UHm

Sand (links in 2009 en rechts in de jaren 60) was verantwoordelijk voor de productie van meer dan 250 miljoen doses pure LSD in de Verenigde Staten tijdens zijn beruchte en lange carrière.
ZNOwIlbkXa

Sand verhuisde aan het eind van de jaren 60 van New York naar San Francisco, waar zijn misdaadpartner Nick Scully hem leerde hoe hij LSD moest maken. Ze runden hun productie samen in een lab van 1967 tot ze beiden gearresteerd werden in het begin van de jaren 70.

De man achter de LSD-revolutie in de jaren '60 sterft op 75-jarige leeftijd: Zoon van een Sovjetspion maakte 250 miljoen doses 'Orange Sunshine' nadat een stem hem vertelde 'jouw taak op deze planeet is om de wereld te veranderen'.

  • Nicholas Sand stierf op 24 april op 75-jarige leeftijd aan een hartaanval in zijn huis in Californië.
  • Hij was een onwettige chemicus die in de jaren '60 berucht werd door het maken van grote hoeveelheden van zijn LSD-merk 'Orange Sunshine'.
  • Sand was verantwoordelijk voor de productie van meer dan 250 miljoen doses LSD
  • Hij geloofde dat hij de wereld vredig kon maken als iedereen psychedelica nam
  • Sand werd geboren in New York maar verhuisde later naar San Francisco waar hij een LSD lab runde met zijn partner in crime Tim Scully.
  • Ze werden beiden gevangen gezet in 1973 en Sand was later 20 jaar op de vlucht
Door Emily Crane Voor Dailymail.com
Gepubliceerd: 05:05 BST, 13 mei 2017 | Bijgewerkt: 06:44 BST, 13 mei 2017




  • e-mail

314 aandelen

207

Reacties bekijken



  • e-mail

Top
+99
Home


207

Reacties bekijken




Nicholas Sand, een onwettige chemicus die in de jaren '60 berucht werd door het maken van grote hoeveelheden LSD, is op 75-jarige leeftijd overleden in Californië.
De in New York geboren zoon van een Sovjetspion zou verantwoordelijk zijn geweest voor de productie van meer dan 250 miljoen doses pure LSD in de Verenigde Staten tijdens zijn beruchte en lange carrière.
Hij overleed in zijn slaap na een hartaanval in zijn huis in Lagunitas, Californië op 24 april, volgens de New York Times.
Sand was eind jaren 1960 een cultfiguur geworden met zijn zeer populaire acidmerk 'Orange Sunshine'.
Scroll naar beneden voor video
Nicholas Sand, an outlaw chemist who rose to infamy creating large batches of LSD in the 1960s, died last month at his home in California aged 75


Nicholas Sand, een onwettige chemicus die in de jaren '60 berucht werd door het maken van grote hoeveelheden LSD, stierf vorige maand op 75-jarige leeftijd in zijn huis in Californië.
Hij had zichzelf scheikunde geleerd en begon zijn chemische carrière met het maken van de hallucinogene drug dimethyltryptamine in een zelfgebouwd lab op de zolder van zijn moeder in New York toen hij nog maar 20 was.





Na het nemen van zijn eerste dosis LSD in New York, toen het nog legaal was, was Sand gaan geloven dat hij de wereld kon veranderen en redden met psychedelica.

Mijn eerste ervaring met LSD veranderde alles... Ik zweefde in een immense zwarte ruimte", zei hij in een documentaire uit 2015 over zijn leven, The Sunshine Makers.

Ik zei: "Wat doe ik hier? En plotseling klonk er een stem door mijn lichaam die zei: 'Jouw taak op deze planeet is om psychedelica te maken en de wereld aan te zetten.

Sand verhuisde later naar San Francisco waar zijn partner in crime, Nick Scully, hem leerde hoe hij LSD moest maken.

Vanaf 1967 runden ze samen hun productie in een laboratorium in Windsor, ten noorden van San Francisco. Ze planden de productie van 750 miljoen doses LSD - de exacte hoeveelheid waarvan ze dachten dat die een psychedelische revolutie teweeg zou brengen en de wereld ten goede zou veranderen.

4041B26B00000578-4501794-image-a-26_1494647486220.jpg


4041B25A00000578-4501794-image-m-25_1494647480573.jpg



Sand (links in 2009 en rechts in de jaren 60) was verantwoordelijk voor de productie van meer dan 250 miljoen doses pure LSD in de Verenigde Staten tijdens zijn beruchte en lange carrière.
Sand moved from New York to San Francisco in the late 60s where his partner in crime, Nick Scully, taught him how to make LSD. They ran their manufacturing operation together in a lab from 1967 until they were both arrested in the early 70s


Sand verhuisde aan het eind van de jaren 60 van New York naar San Francisco, waar zijn misdaadpartner Nick Scully hem leerde hoe hij LSD moest maken. Ze runden hun productie samen in een lab van 1967 tot ze beiden gearresteerd werden in het begin van de jaren 70.

Ze maakten vier miljoen doses van het zuur in slechts één maand en een hippie, drugsgebruikende groep bekend als The Brotherhood of Eternal Love hielp bij de distributie.

Sand was zo betrokken bij zijn zogenaamde zaak dat hij er zelfs voor zorgde dat zijn beroemde Orange Sunshine beschikbaar was voor Amerikaanse soldaten die in Vietnam vochten, in de hoop dat hij hen zou aanzetten tot geweldloosheid.

Als we ons tegen iedereen in de wereld konden keren, zouden we misschien een nieuwe wereld van vrede en liefde hebben," herinnert Sand zich in de documentaire.

Maar hun tijd was van korte duur nadat federale agenten onderzoek naar hen begonnen te doen. In april 1973 werden ze door een federale jury in San Francisco aangeklaagd wegens de LSD-operatie.

Sand werd veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf en Scully tot 20 jaar.

Nadat Sand in 1976 kort uit de gevangenis was vrijgelaten, vluchtte hij naar Canada waar hij 20 jaar op de vlucht was en nog steeds LSD maakte. Hij was te zien in een documentaire uit 2015, The Sunshine Makers, over zijn beruchte carrière.

SUdVk5cDnI

Ze maakten vier miljoen doses LSD in slechts één maand en een hippie, drugsgebruikende groep bekend als The Brotherhood of Eternal Love hielp bij de distributie.

QBvVRf82YX

Toen Tim Scully (hierboven) begin jaren '80 uit de gevangenis kwam, kreeg hij een baan in Silicon Valley in computerwerk. Hij ging begin jaren 2000 met pensioen
Sand gebruikte zijn tijd in de gevangenis om LSD binnen te smokkelen voor andere gevangenen.

Het tweetal werd in 1976 korte tijd op borgtocht vrijgelaten terwijl hun zaken werden behandeld in een hof van beroep, maar Sand vluchtte snel naar Canada nadat ze verloren.

De volgende 20 jaar was hij op de vlucht onder een schuilnaam terwijl hij LSD bleef maken. Sand werd in de jaren 90 gearresteerd voor drugsproductie, maar de autoriteiten slaagden er niet in om hem te identificeren als de beruchte Nicholas Sand.

Zijn ware identiteit werd uiteindelijk onthuld en hij zat zes jaar in de gevangenis in de Verenigde Staten. Sand werd in 2000 vrijgelaten en verhuisde naar Ecuador.

Toen Scully begin jaren '80 uit de gevangenis kwam, kreeg hij een baan in Silicon Valley in computerwerk.

Het tweetal was beiden te zien in de documentaire The Sunshine Makers over hun leven als ondergrondse chemici.
 

Gayfag

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2021
Messages
5
Reaction score
1
Points
1
Geweldige draad. Legendarisch persoon inderdaad. Ik heb de documentaire gezien. Ongelooflijk hoe iemand het nodig kon vinden om deze twee te achtervolgen en op te jagen. RIP!
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Zeker weten! Ik vond het grappig om te lezen dat hij opnieuw werd gearresteerd in Canada en dat ze er niet in slaagden om hem te identificeren. :D
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Hij is een voorbeeld voor me geweest, zoals Sasha, A. Hoffmann, D. Nichols en vele anderen... Mijn enige legendarische moment was toen ik op een brutale manier en met volledige rechten de plaatselijke drugshandhavers wist te dwingen om me mijn speelgoed terug te geven (2800+ verzameling chemicaliën)... ze slaagden erin om vier onbeduidende spullen die ik diezelfde week nieuw had gekocht in beslag te nemen. Ik heb het gevoel dat ik dezelfde missie deel als Mr. Sand, maar ik heb wat moeite met het reorganiseren van mijn lab. Ik wil het hele proces vastleggen in een goede video, zodat ik vredig kan sterven.
 
Top