Synthese van methamfetamine uit P2P door reductie met NaBH4. Middelgrote schaal.

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1

Inleiding

Ik stel voor aan BB publiek Methamfetamine synthese methode van 1-fenyl-2-propanon (P2P) reductieve aminering door NaBH4. Met deze methode kunnen grote partijen product worden verkregen. Het moeilijkste probleem van deze methode is de warmte die vrijkomt tijdens de exotherme reactie van iminereductie. Het is uiterst belangrijk om de temperatuur binnen de beschreven grenzen te houden en alle reagentia en de reactieatmosfeer droog te houden (gebruik droogbuizen met CaCl2). Het werken met NaBH4 is gevaarlijk en vereist veel aandacht omdat dit reagens toxische effecten heeft, reageert met water en alcoholen waarbij een enorme hoeveelheid waterstof vrijkomt en het bijbehorende boraat wordt gevormd. Je moet chemisch glas, handschoenen, een chemische jas en een ademhalingstoestel gebruiken.

Apparatuur en glaswerk.

  • Keramische mortier.
  • Bekers van 2 L (x2), 0,5 L (x2) en 200 ml (x2).
  • Erlenmeyer van 2 L (x2) en 10 L.
  • Maatcilinder voor 100 ml.
  • Rondbodemkolf van 2 liter met drie hals met pluggen.
  • Rondbodemkolf van 2 liter met vacuümsnelkoppeling of Schlenkolf.
  • 0,5 L eenvoudige druppeltrechter met Claisen-kolf en droogbuis of 0,5 L druppeltrechter met gelijke druk.
  • 1 L Scheitrechter.
  • 2 L Verdampingskolf.
  • Pyrex schaal 0,5 L.
  • Magneetroerder met verwarmingsplaat.
  • Silicone-oliebad.
  • Ijsblokjes/methanolbad (-10 °C) of gepureerd ijs met zout (-10 °C).
  • Laboratoriumweegschaal (1 g-1 kg is geschikt).
  • Oven.
  • Laboratoriumthermometer (-20 °C tot 200 °C) met adapter voor driehalskolf.
  • Aspirator.
  • Droogbuis x2.
  • Rotavapmachine met waterbad.
  • filtreerpapier.

Reagentia.

  • 138 gram P2P (1 mol) (1-fenyl-2-propanon).
  • 10% Methylamine in Methanol (m/m) - 1000 ml met 100 g MeNH2 (~3 mol).
  • Magnesiumsulfaat - 36 g (MgSO4-7H2O, ovendroog bij 300 °C gedurende 2 uur MgSO4-1H2O) [Voor het drogen van MeOH/MeNH2 oplossing].
  • Silicagel (3-5 mm bolletjes) - 200 ml (droog bij 300 °C/2 uur, ze worden donkerder!) [Voor het absorberen van 2 mol H2O tijdens rxn].
  • 15 gram NaBH4 als reductiemiddel voor de gevormde (watervrije!) imine.
  • 5-7 L gedestilleerd water + ~5 L gedestilleerd water voor het vullen van het bad van de rotavapmachine.
  • 1 L Dichloormethaan (DCM).
  • 0,5 L aceton.
Belangrijk: de reactie is zeer gevoelig voor water (vloeistof of damp in de lucht!).

Opmerking: houd alle manipulaties in een uittrekbare sonde of onder een afzuigkap; methylamine is een vrij giftige stof, laat de dampen ervan niet in de luchtwegen komen. Het gebruik van een ademhalingsmasker is vereist. Inademing van methylamine veroorzaakt ernstige irritatie van de huid, ogen en bovenste luchtwegen. Het leidt eerst tot opwinding en vervolgens tot depressie van het centrale zenuwstelsel. De dood kan optreden door ademhalingsstilstand.

Procedure

Precursoren drogen
Stamp eerst snel je voorgedroogde (oven, 300 °C, 3 uur) droge MgSO4 tot popcornvormige stenen in een vijzel, zeef het poeder eruit en doe de stenen direct onder maximaal mengen in de Methanol/Methylamine mix (1000 ml) en sluit de pot om geen water uit de lucht binnen te laten. Blijf 10 minuten mengen, dan is al het water opgenomen door het MgSO4. Laat staan en wacht tot al het MgSO4 op de bodem ligt. Tap nu snel het nu droge MeOH/methylamine (MA) mengsel af in een rondbodemkolf van 2 liter met driehals en sluit die af. Was direct je lege kolf met veel water, om de geur van methylamine te verwijderen, zodat je hem veilig kunt bewaren.

Synthese
Voeg nu de 200 ml (afmeten in bekerglas, let op de vrije ruimte) droge Silicagel-korrels (2-5 mm) en een magnetische mengstaaf ook toe in de 2 L kolf en sluit die weer. Houd de 2 L-kolf in een bad van 20 °C met silicone-olie. Siliconenolie wordt slechts langzaam warm! Pas nu geen warmte toe, het is in dit stadium alleen bedoeld als koelmedium. Voeg nu langzaam via een druppeltrechter de 138 g P2P toe aan de 2 L-kolf onder krachtig mengen. De temperatuur stijgt tot 23 °C tijdens de (watervrije) vorming van de imine. Het water uit deze reactie wordt opgenomen door het gedroogde Silicagel! Dit duurt 30 minuten. Laat dan nog een uur mengen. De kleur van het reactiemengsel verandert van lichtgeel naar koffie+melkkleur. Temp 23 °C.
9h4I5PlUn2
Stop na dit uur met mengen en giet de vloeistof af in een glazen erlenmeyer van 2 liter met vlakke bodem en voeg een mengstaaf toe. De overgebleven Silicagel wordt 3 keer gewassen met 50 ml gedroogde (silicagel gebruiken) methanol, om de overgebleven Imine op te vangen, en die 2 x 50 ml wordt ook in de 2 L erlenmeyer gegoten. Zet nu de 2 L erlenmeier op magn.mixer, in een ijsblokjes/methanolbad (-10 °C) (of gestampt ijs met zout) en begin stevig te mixen. Zet een druppeltrechter bovenop de 2 L erlenmeier, in een rubberen ring. Begin nu elke 5 minuten een theelepel NaBH4 (plat eraf!) toe te voegen in minimale hoeveelheid methanol, spoel het uit de trechter met minimale hoeveelheid methanol. Sluit na elke lepel de trechter losjes af met een rubberen stop. Dit duurt 2,5 uur. Overschrijd de temperatuur niet met meer dan 20 °C! Je kunt de volgende lepel toevoegen bij ±8 °C. De kleur van de oplossing is licht helder oranje/bruin. Laat in totaal 8,5 uur mengen (kan misschien veel korter).
BSqDI18lUA
Het totale volume is ~1900 ml. Voeg dan het mengsel toe aan 5 L gedestilleerd water in een 10 L kolf, onder magn.mengen. De pH=12. Voeg vervolgens 500 ml DiChloormethaan (DCM) toe en meng krachtig gedurende 30 minuten. Laat olie neerslaan en een donkere, honingkleurige laag DCM+olie op de bodem neerslaan. Decanteer het watergedeelte met een aspirator + siliconenslang. Vul de rest (water+DCM+olie) in een scheitrechter en tap alleen de DCM+olie af = 550 ml. (DCM b.p. 40 °C). De overgebleven MgSO4 en borozouten bleven netjes in het watergedeelte. Droog vervolgens de DCM+olie met wat droge MgSO4 en decanteer in 2l erlenmeier. Was deze MgSO4 met wat verse, DROGE DCM en voeg de DCM-spoelingen toe aan de nu droge DCM+olie. Totale volume DCM+olie =1000 ml, kleur is honingrood.

Methamfetaminehydrochloride maken
Begin nu deze 1000 ml met HCl-gas te borrelen via een 2 L Schlenk kolf (of rondbodemkolf met vacuümsnelkoppeling), terwijl deze 2 L kolf in een ijsbad op magn. mixer staat en krachtig mengt. Controleer regelmatig de pH, ga door tot pH 6. Giet de nu aangezuurde 1000 ml in een 2 L indampkolf en zet op Rotavap machine. Toerental ~ 100 rpm, t° = 80 °C, beetje vacuüm = 0,8 bar (waterstraalafzuiging is voldoende), om de kolf vast te houden. Nadat bijna al het DCM is gedestilleerd, verandert de inhoud van de erlenmeyer plotseling van donkere honingkleur naar romige melkkleur en droogt hij op tot een ronde koek op de bodem. Verwijder de ~0,5 L DCM, nu in de opvangkolf, en hang die lege kolf er weer aan. Zet nu het volledige vacuüm erop om de laatste restjes water te verwijderen.

Reiniging door 3 x herkristallisatie: doe een minimale hoeveelheid hete (40 °C) droge DCM (of droge 98%+ ethanol) in de kolf tot de laatste resten van het droge spul zijn opgelost, en voeg 4x deze DCM-hoeveelheid toe in de vorm van droge aceton. Sluit af met een stop en zet 1 uur in de vriezer. Er ontstaat een vaste vuilwitte kristalmassa met daarop een laag donkerrode vloeistof. Giet de vloeistof af en herhaal deze stap nog 2x en 2 uur. Je hebt, de laatste keer, sneeuwwitte kristallen van racemisch methamfetaminehydrochloride. Drooggewicht = 141,5 g, bijna kwantitatieve opbrengst.

Methamfetaminezuivering.
Je kunt deze techniek gebruiken of de volgende adviezen opvolgen om ICE meth te maken: smelt deze kristalmassa in een alu pot met platte bodem op een verwarmingsplaat bij 170-175 °C. Laat dit dan heel langzaam smelten. Laat dit dan smelten, heel langzaam, en ga niet hoger dan nodig om het te smelten, anders begint het te roken (je hebt dan je eerste sneltest: geniet ervan!). Koel weer heel langzaam af tot 150 °C, 1 °C/30 min. (regel met je temp-regelaar!), en je hebt ICE, nadat je het heel langzaam weer hebt laten afkoelen tot kamertemperatuur (met een gesloten deksel erop!, het is hygroscopisch!). Voordeel: je hebt al het water verwijderd in dit proces!

Je kunt het sulfaatzout beter maken volgens een logische methode: Laat 10% H2SO4/Ethanol mengen door een 1:4 mix van freebase Meth/Ethanol aan te zuren. Dit is niet zo hygroscopisch. Filter en droog de kristallen.

 
Last edited:

Hans-Dietrich

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 4, 2021
Messages
47
Reaction score
44
Points
18
Variatie op het thema Barium uit de Bijenkorf.

In de eerste stap wordt te veel nadruk gelegd op temperatuurbeheersing. Er zal niets gebeuren als de temperatuur stijgt tot 30 graden Сelsius ... maar als het hoger is, zullen allerlei wonderen beginnen. Je moet er alleen voor zorgen dat de reactiemassa niet te heet wordt. Het glycerinebad kan te veel traagheid hebben. Het is heel goed mogelijk om IPA als oplosmiddel te gebruiken. Alkali kan worden gebruikt om het reactiemengsel te drogen. Je kunt ook een waterige oplossing van methylamine of een oplossing in IPA gebruiken. Je moet de reactiemassa in elk geval drogen )
 
Last edited:

Sentinel

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 7, 2022
Messages
5
Reaction score
2
Points
3

Dit is echt een goede en nuttige gids, maar als het mogelijk is, kan er dan wat beeldmateriaal worden toegevoegd. En hoeveel zou dit opleveren?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
~74,1% van 138 g (1,0285 mol) P2P
 

primitiveintelectual

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 12, 2022
Messages
88
Reaction score
91
Points
18
dus 2 L rondbodemkolf met vacuüm quickfit of Schlenk kolf is het de hoofdbank waar HCL-gas wordt geproduceerd? via deze bank kan ik gas regelen?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo. Nee, het is een vat met reactiemassa, dat wordt gebruikt voor het borrelen van HCl-gas via DCM+olie( =1000 ml) reactiemassa.
Kijk daar eens naarHCl laboratorium generator;
 
Last edited by a moderator:

primitiveintelectual

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 12, 2022
Messages
88
Reaction score
91
Points
18
Ok HCL generator gas overbrengen naar deze Schlenk bank waarin zich een mengsel van DCM+olie bevindt Hoe zal deze Schlenk bank gebruikt worden? Zou het niet voldoende zijn om DCM+olie in een bekerglas te doen en HCL generatoren om gas over te brengen naar deze kit?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Ja, maar je product zuigt vocht uit de lucht en HCl-gas vergiftigt de lucht om je heen. Wees voorzichtig.
 

primitiveintelectual

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 12, 2022
Messages
88
Reaction score
91
Points
18
Daarom gebruiken we bij voorkeur de Schlenk-bank
Dus het vergast tot PH6. Kan ik PH6 overschrijden door over te gassen? En als ik het overschrijd, kan het dan hersteld worden?
 

primitiveintelectual

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 12, 2022
Messages
88
Reaction score
91
Points
18
ok en begrijp ik dit goed: 10% Methylamine in Methanol (w/w)
Betekent dit dat we 100 g methylamine in 1000 ml methanol doen?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
100 g methylamine wordt op 1000 g gebracht met methanol
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Is het mogelijk om die synthese rechtstreeks met methylamine HCL te maken?
Hoe verloopt het proces in dat geval?
Bedankt.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Nee, je moet alleen een vrije basis maken.
 
Last edited:

Tweaker

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Hoe heb je de methylaminevrijbase/methanoloplossing bereid?
 

masterpell

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
13
Reaction score
2
Points
3
bro, kun je een p2p grootschalige video maken plz! inclusief gegoten onderdelen bedankt
 

malayboy

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 15, 2022
Messages
58
Reaction score
35
Points
18
@G.Patton

Vragen:

*1. Een van de reagentia, Magnesiumsulfaat, wordt voorgesteld om watervrij Magnesiumsulfaat te gebruiken? of MgSO4-7H2O, bekend als Epsomzout, epsomzout is gemakkelijker te verkrijgen, maar met watervrij (CAS 7487-88-9), zou het minder stappen zijn? of zijn ze eigenlijk hetzelfde?

*2. Siliconenoliebad - ik heb een leverancier in China gevonden die het onder de juiste naam verkoopt, maar niet op voorraad, hebben we een alternatief? En hoe wordt dit gebruikt in de synthese?

*3. Eenvoudige druppeltrechter met claisen kolf - op dit punt proberen we lab apparatuur zoals onderstaande afbeeldingen te monteren?

COyMeoEt0a
MdIpQXYPyU


en zou de "druppeltrechter met gelijke druk van 0,5 L" nodig zijn?

*4. De laboratoriumthermometer met 3-hals kolfadapter lijkt op een glazen stop met een gat voor de thermometer of temperatuursonde in een reageerbuis met een rubberen stop, zoals op de afbeelding hieronder:

QBRDgEtjI9



*5. Een aspirator vacuümpomp die ik heb bestaat niet uit chemische oplosmiddel dampbestendig, en die met teflon of PTFE afdichting, chemisch bestendige aspirator zijn te duur

a. is het de reden van de noodzaak van HCl Laboratorium Generator door @William Dampier komt?
b. zo niet, meneer neem dan de ruimte paar minuten om te gaan door middel van de onderstaande video die op maat aspirator getoond zal het werk doen? zo ja, wat passende neutraliserende chemische stof die we moeten toevoegen in het water?


*6. De Rotovap Machine die nodig is in deze synthese zijn 5L of 10L capaciteiten?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Er zijn 7 moleculen water per één molecuul MgSO4, zoals je hierboven schrijft. Het is niet geschikt voor gebruik. Je kunt het (MgSO4-7H2O) drogen in een oven op 250 graden gedurende 5-6 uur en gebruiken.
Je kunt het gebruikelijke bad met minerale olie gebruiken. Het wordt gebruikt als verwarming. Leer deze onderwerpen eerst.
Nee, ik stel voor dat je een trechter met gelijke druk vervangt. Gebruik gewoon een Claisen-kolf en een druppeltrechter in plaats van een trechter met gelijke druk (als je deze niet hebt).
3sc7HmqLVC

Het is gewoon een kolfadapter voor thermometer, die wordt ondergedompeld in de reactiemassa.
Je kunt oplosmiddelval gebruiken. Lees het onderwerp over vacuüm in Laboratory FAQ.
Je hebt in elk geval HCl-gas nodig

Ja, waterstraalafzuiging is geschikt.
Je kunt 5 L gebruiken. Hangt van jou af
 
Last edited by a moderator:

malayboy

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 15, 2022
Messages
58
Reaction score
35
Points
18
dank u meneer, ik zal ervoor zorgen in de praktijk
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Hallo,

Na vele tests met Methylamine HCL op basis van deze methode zal ik de beste manier delen die ik heb gevonden om Methamfetamine freebase op grote schaal te verkrijgen:

  • 966 gr P2P
  • 14 liter Methanol
  • 1183 g Methylamine HCL
  • 638 g NaOH
  • 452 gr Watervrij natriumsulfaat
  • 105 gr NaBH4
  • 35 L gedestilleerd water
  • 7 liter DCM

- Vul de reactor met 14 liter Methanol
- Los al roerend de Methylamine HCL op
- Zet de reactortemp op 0C(niet de temp van het mengsel) en voeg NaOH toe, de temp zal stijgen
- Zodra de temp terug is bij 20C voeg de P2P toe, de temp zal toenemen roer het gedurende 45min-1 uur
- Voeg 252gr watervrij natriumsulfaat toe
- Als de temperatuur van het mengsel op 8C is gekomen, voeg dan portiegewijs NaBH4 toe, maar niet meer dan 20C.
- Zodra alle NaBH4 is toegevoegd laat het mengen onder 20C gedurende ongeveer 2 uur totdat het mengsel stopt met borrelen.
- Voeg het water toe en blijf mengen gedurende 5 minuten
- Voeg de DCM toe en meng gedurende 10 minuten
- Stop met roeren en laat de lagen zich scheiden
- Bewaar de onderste laag en gooi de bovenste weg (niet rendabel om deze waterige fase te extraheren)
- Voeg 200 g watervrij natriumsulfaat toe aan de bewaarde laag en meng het.
- Filtreer het in een Buchner trechter
- Damp de DCM in
- Schone en stinkende Methamfetamine vrije base verkregen

;-)
 
View previous replies…

chef learner

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 9, 2024
Messages
43
Reaction score
3
Points
8
Ik wil graag iets vragen over de methylamine HCL in de lijst. Moet ik methylamine HCL direct toevoegen of moet ik het omzetten in methylaminevrije base (methanoloplossing) en het dan toevoegen?
 

chef learner

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 9, 2024
Messages
43
Reaction score
3
Points
8
Is er bij deze BOSS-methode, afgezien van het waterprobleem, nog iets anders dat de opbrengst beïnvloedt?
Waarom is de opbrengst van methylvrije base die overblijft na verdamping van DCM slechts 50%?
Is er iets waar ik op moet letten dat ik nog niet heb opgemerkt? Help me alsjeblieft~~

@G.Patton
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hoe zit het met de productopbrengst?
 
Top