morfine uit codeïne synthese

hockey34

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 9, 2023
Messages
21
Reaction score
1
Points
3

zal deze methode werken?

Een oplossing van 3,00 gram (10 mmol) codeïne in 60 ml droge dimethylformamide werd ontgast onder stikstof door herhaaldelijk te roeren onder vacuüm, gevolgd door het inlaten van stikstof. Na toevoeging van 3,00 gram (26,7 mmol) kaliumtert-butoxide werd het ontgassingsproces herhaald en werd 3,0 ml (32,7 mmol) n-propanethiol geïnjecteerd met een injectiespuit. Het mengsel werd geroerd bij 125 °C onder stikstof gedurende 45 minuten (vergelijkbare resultaten bij 110 °C gedurende 3 uur), afgekoeld en geblust met 3,0 ml azijnzuur. Het oplosmiddel werd onder hoog vacuüm verwijderd en het residu werd opgelost in 30 ml 1N zoutzuur. De zuuroplossing werd gewassen met verschillende porties ether, behandeld met 5 ml 20% natriumbisulfiet en gealkaliseerd tot pH 9 met ammoniumhydroxide. De neergeslagen vaste stof werd verzameld, gewassen met water en gedroogd in vacuo (100°C) om 2,30g (80%) morfine als bruine kristallen over te houden.

hoe en waarom wordt het n-propanethiol met een injectiespuit ingespoten?
 

hockey34

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 9, 2023
Messages
21
Reaction score
1
Points
3
Kan iemand hier commentaar op geven?
 

hockey34

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 9, 2023
Messages
21
Reaction score
1
Points
3
Kan voor het toevoegen van n-propanethiol een vultrechter worden gebruikt in plaats van een injectiespuit?
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
het punt van de spuit is om je stikstofatmosfeer intact te houden.
 

hockey34

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 9, 2023
Messages
21
Reaction score
1
Points
3
dank u. wat voor soort hals is er nodig om met een injectiespuit te injecteren? heb je een speciale stop nodig?

wat voor soort spuit moet worden gebruikt?
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Hals is niet belangrijk, je hebt alleen 'rubberen septa' nodig waarmee je het kunt afsluiten. Spuit maakt niet uit zolang hij maar groot genoeg is, glas heeft de voorkeur omdat het niet smelt als het in aanraking komt met het verkeerde oplosmiddel.
 

hockey34

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 9, 2023
Messages
21
Reaction score
1
Points
3
Moet de injectiespuit niet een injectienaald hebben om door de rubberen septa te dringen? En moet de naald in de rubberen septa blijven in plaats van deze te verwijderen, zodat er geen gas uit de kolf ontsnapt door het gat dat de naald heeft gemaakt?
 
Top