Syntheseprocedure voor muscimol

mp_

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 1, 2023
Messages
13
Reaction score
6
Points
3
Vliegenzwam, ook bekend als Amanita Muscaria, is een paddenstoel die een deliriant bevat dat bekend staat als Muscimol. Het werkt in op de GABA-A receptor en slechts 8-15 mg kan al genoeg zijn voor een goede trip.
Over het algemeen wordt muscimol bereid uit een extractie van de paddenstoel zoals hierboven beschreven. De paddenstoel is echter niet inheems op de meeste plaatsen, en wordt over het algemeen gevonden in noordelijke template en boreale bossen
over de hele wereld. Daarnaast zijn er talloze paddenstoelen die er identiek uitzien, waarvan sommige giftig zijn.

Dus overweegt de chemicus een chemische synthese. Vandaag zal ik een methode voor de synthese presenteren, met referenties.

De procedure van McCarry

Deze procedure bestaat uit 3 stappen en begint met (3-chloorprop-1-yn-1-yl)lithium (3).

VgyFdI3vE9


(3) wordt opgelost in ether, afgekoeld tot -40C/-40F en behandeld met een overmaat ethylchloroformaat, wat ethyl-4-chloortetrolaat (4) oplevert. (4) wordt toegevoegd aan een oplossing van water, hydroxylamine en methanol bij -35C/-31F.
Bij een pH van 8,5-9 werd het isoxazool (5) teruggevonden in 41% opbrengst. Ten slotte wordt (5) opgelost in een verzadigde oplossing van methanol en watervrije ammoniak en verwarmd van 0C tot 50C. De totale opbrengst is 18,7%.

Bronnen:
deze

McCarry BE, Savard M (januari 1981). "A facile synthesis of muscimol". Tetrahedron Letters. 22 (51): 5153–5156. doi:10.1016/S0040-4039(01)92445-1
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Muscimol maakt je kotsmisselijk. Het wordt gedecarboxyleerd tot iboteenzuur door het te drogen voor consumptie. Er zijn 100 soorten Amanita die muscimol bevatten en ze kunnen in elk klimaat gevonden worden. Je kunt de mycelia ook overal kweken, ik geloof in rig veda, het "wollen vlies" of iets dergelijks.
Iboteenzuur is een delirant en lijkt helemaal niet op hallucinogene paddenstoelen.
 
Top