- Reaction score
- 148
Allereerst de groeten aan alle forumleden .
Ik zal wat vertellen over mezelf en de problemen die ik had tijdens het leren en toepassen van sommige syntheses op het forum. Ik denk dat de professionele ondergrondse chemici hier mijn problemen zullen oplossenIk heb alle syntheses die op dit forum worden gedeeld en sommige punten waar mensen problemen hebben ongeveer 1 maand lang bestudeerd en ik heb rustig de mogelijke problemen ervaren die zij tegenkomen. Ik ben erg geïnteresseerd in amfetamine en zijn derivaten vanwege de afdeling die ik heb gestudeerd aan de universiteit. Daarom probeer ik onderzoek te doen vanuit buitenlandse bronnen en de informatie te krijgen die ik wil, in plaats van te leren van idioten die in mijn land een diploma hebben en niets weten.
Ik woon in Turkije. Daarom is mijn moedertaal Turks. De termen die jullie hier bij sommige transacties gebruiken, zijn heel anders dan bij ons. Ik begrijp niet wat je probeert te doen in sommige syntheses. Het is bijna onmogelijk om op internet of op het forum te zoeken naar een term of woord dat ik niet begrijp.
Ik vond de synthese die ik hieronder schreef op dit forum. Helaas deelde het lid dat deze synthese deelde niet veel verklarende informatie voor jonge chemici
Zonder verder oponthoud schrijf ik jullie, mijn gewaardeerde professionele leraren, vragen naast de regels hieronder / door de delen die ik heb gezet te nummeren. Ik zou het op prijs stellen als u de vragen zou kunnen beantwoorden zoals ik ze genummerd heb.
4,8g PseudoE /1
2,5g RP
6g I2 /2
1,5ml H3PO4
oliebad
4 Uur Reflux
na reactie:
150ml DH2O /3
NaOH PH 12+ /3-1 toevoegen
100ml Xyleen /3-2
wassen met warm, koude DH2O /4
aparte trechter /5
+20ml DH2O /6
+20ml DH2O /6-1
35%HCL PH 7 /6-2
verdampen in warmte /7
gewassen met koude Aceton /8
herkristallisatie in Isopropylalcohol met aceton /9
12 uur in de vriezer gelaten
gefiltreerd
MIJN VRAGEN
1: Is het pseudo-efedrine dat we eruit halen en direct in de pseudo-efedrine drugs stoppen die hier vermeld staan, of is het puur (pillen die we uit het doosje hebben gehaald en zonder enige actie hebben geplet)? Als het een medicijn is, welk medicijn raad je dan aan en maakt het uit hoeveel mg het is? Pseudoephedrine (PEH) staat op sommige medicijndoosjes in ons land. Ik denk dat het typen van PEH betekent dat het nutteloos is voor dit proces.
2: Jodium wordt hier genoemd, maar het schrijven van I2 verwarde me. Toen ik het aan mijn leraar vroeg, zei hij dat het een jodiumverbinding is, maar zelf weet hij het niet. Wat betekent de 2?
3: Gaan we na de reactie de handelingen die we hier hebben gedaan uitvoeren in de luchtbel waar de reactie heeft plaatsgevonden, of moeten we dit apart in een glas doen?
3-1: Voor zover ik heb begrepen, werd ons gevraagd de pH-waarde boven de 12 te brengen met behulp van natriumhydroxide. Als ik het goed begrepen heb, zeg dan gewoon JA, jij dwaas.
3-2: Als we de pH-waarde in het vorige artikel hebben verhoogd, waarom voegen we dan opnieuw zuur toe en verstoren we de pH-balans? Wat is het doel van deze toevoeging?
4: Ik begrijp niets van wat er in dit artikel wordt gedaan, leg het alsjeblieft duidelijk uit of plaats een artikel of video waarin ik het kan leren.
5: Ik begrijp niets van wat er in dit artikel wordt gedaan, leg het alsjeblieft duidelijk uit of plaats een artikel of video waarin ik het kan leren.
6: Waar voegen we
6-1: Waar voegen we
6:2: Ik denk dat we hier proberen het mengsel te neutraliseren met HCl. (maar ik weet nog steeds niet welk mengsel we hier moeten toevoegen)
7: wat is ons doel om dit te doen en welk mengsel proberen we te verdampen
8: wat is het wasproces met koude aceton? en waarom wordt dit gedaan? (Ik heb een duidelijke uitleg nodig over hoe dit gedaan wordt omdat het een situatie is die ik voor het eerst ga leren.)
9: Dit is de vraag waar ik het meest opheldering over wil. Ik weet er niets van. Ik heb een duidelijke uitleg nodig over hoe het moet en waarom.
Ik denk dat dit alle vragen zijn die ik nodig heb. Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden. En ik wil er ook op wijzen dat ik bijna alle syntheses die door onze docent G.Patton zijn gedeeld, probeer te begrijpen door aantekeningen te maken in mijn notitieblok en eraan te werken. Ik heb op de eerste pagina van mijn notitieboek geschreven dat jij mijn geheime held bent.
Als ik op een dag word gearresteerd, zal ik in de gevangenis al mijn vrienden over jou vertellen.