Question Nitroethane

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
61
In de context van de bereiding van industriële nitroethanen wordt propaan behandeld met salpeterzuur bij 350-450 °C. Als gevolg van deze exotherme reactie worden vier industrieel belangrijke nitroalkanen geproduceerd: nitroethanen, nitroethanen, 2-nitropropaan en 1-nitropropaan.

Weet iemand van jullie hoe je dit experiment moet uitvoeren?

Wendy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
3
Nou, heet salpeterzuur, propaan en hoge temperaturen klinkt leuk, nietwaar?

Het is bijna onmogelijk om te doen. Er was een jongen op het science madness forum die het hele ding had gemaakt, maar op dat moment gewoon engeneer was geworden.

HIGGS BOSSON

Expert
Solutions
1
Reaction score
803
Het is onmogelijk om een dergelijke synthese in een laboratorium uit te voeren.
Ik observeer al 20 jaar de pogingen van vele enthousiastelingen om een nitratie in gasfase uit te voeren, die in alle gevallen op een mislukking uitdraaien.
Het is eenvoudiger, maar veel duurder, om de synthesepaden te gebruiken die we op het forum hebben geplaatst.
Of kant-en-klaar nitroethaan te kopen, nu het nog op de markt is voor $ 100+ per kg.
Wie nitroethaan nodig heeft, kan me DM schrijven, ik zal geverifieerde contacten in verschillende landen delen.

mg_gilandoust

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Bereiding van nitroethaan uit ethylbromide en natriumnitriet
32,5 gram ethylbromide (0,3 mol) werd in een geroerde oplossing van 600 ml dimethylformamide en 36 gram droge NaNO2 (0,52 mol) gegoten in een bekerglas dat in een waterbad stond, waarbij de oplossing op kamertemperatuur werd gehouden omdat de reactie licht exotherm is. Houd de oplossing altijd uit direct zonlicht. Het roeren werd zes uur lang voortgezet. Daarna werd het reactiemengsel overgegoten in een bekerglas of kolf van 2500 ml met 1500 ml ijswater en 100 ml petroleumether. De petroleumetherlaag werd afgegoten en bewaard, en de waterige fase werd nog vier keer geëxtraheerd met telkens 100 ml petroleumether, waarna de organische extracten werden samengevoegd en op hun beurt werden gewassen met 4x75 ml water. De overgebleven organische fase werd gedroogd boven magnesiumsulfaat, gefiltreerd en de petroleumether werd verwijderd door destillatie onder verminderde druk op een waterbad, waar de temperatuur langzaam opliep tot ongeveer 65°C. Het residu, bestaande uit ruw nitroethaan, werd gedestilleerd onder gewone druk (bij voorkeur met een kleine destillatiekolom) om 60% van het product te verkrijgen, met een kooktraject van 114-116°C.
Ethyleenglycol werkt ook als oplosmiddel, maar de reactie verloopt vrij traag in dit medium, waardoor nevenreacties mogelijk zijn, zoals
CH3CH2-NO2 + CH3CH2-ONO -> CH3CH(NO)NO2 + EtOH.
KNO2 kan ook worden gebruikt in plaats van NaNO2.

Als NaNO2 wordt gebruikt in DMF, kan ook 30 g ureum worden toegevoegd als nitrietvanger om nevenreacties te minimaliseren en tegelijkertijd de oplosbaarheid van NaNO2 te verhogen en zo de reactie aanzienlijk te versnellen.

Als het ethylbromide wordt vervangen door ethyljodide, wordt de benodigde reactietijd gereduceerd tot slechts 2,5 uur in plaats van 6 uur. De samengevoegde petethyletherextracten moeten worden gewassen met 2x75 ml 10% natriumthiosulfaat, gevolgd door 2 toevoegingen van 75 ml water, in plaats van vier van 75 ml water zoals hierboven, om restjes I2 te verwijderen.

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
61
Kent iemand deze methode?

sweettooth

Don't buy from me
New Member
Reaction score
8
Ben je gek? Koop gewoon p2np of p2p zijn fucking goedkoop uit china en stop met het willen proberen van methoden op zulke hoge graden en druk omdat je nog nooit zoiets gebruikt. Wat denk je dat er zal gebeuren met propaan op 400 grad celsius als je een klein foutje doet ...... verdomme je verhoogt gewoon je leven en iedereen die om je heen leeft.

sweettooth

Don't buy from me
New Member
Reaction score
8
en het maken van nitroethan gemakkelijkste methode is de natrium methode niet zilver te duur, maar je moet kaliumhydride of iets dergelijks nog steeds opbrengst en werk is te veel p2p en p2np zijn fucking goedkoop 50 dollar de kg uit china binnen europa usa rusland verdomme gewoon overal op de wereld. de Chinezen niet schelen fuck ze zijn in china voor hen zijn legale zaken met behulp van post systemen en onderneming over de hele wereld zelfs niet weten wat ze tonnen p2p en andere precursoren op te slaan

MisterAnonymous

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
56
Waar kun je P2NP kopen voor 50 dollar per KG?
Als je me dat vertelt, maak je me heel blij 😊

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
61
Wie heeft je verteld dat de prijzen $50 zijn?
Als je een verkoper hebt, deel dan je informatie met ons

Er zijn ook landen die al deze reagentia verbieden.

Dus ik moet oplossingen vinden en manieren vinden om te produceren.

HIGGS BOSSON

Expert
Solutions
1
Reaction score
803
Veel mensen waren geïnteresseerd in de productie van nitroethaan, maar tot nu toe is niemand erin geslaagd om de productie op eenvoudige wijze of tegen lage kosten te realiseren.

We blijven ook in deze richting werken, want er is wel degelijk een vraag van onze gebruikers. Nitroethaan is voor velen heel hard nodig, het is nodig om alles Pihkal, p2np te laten zijn.

Maar in de huidige omstandigheden is het echt gemakkelijker om kant-en-klaar nitroethaan te kopen, of p2np, of designer precursors die leiden tot p2p.

Totdat we een adequate synthese bieden, is het onwaarschijnlijk dat iemand in staat zal zijn om dit probleem zelf op te lossen.

Er worden veel wetenschappelijke artikelen gepubliceerd waarin de reactieschema's er eenvoudig uitzien, bijvoorbeeld salpeterzuur + propaan (ethaan) geven nitroethaan. Maar de omstandigheden van zulke reacties zijn industrieel, of met een lage opbrengst.