Question P2P en silicagelballetjes. :S

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Ik heb de p2p in silicagelbolletjes gedaan om de p2p te drogen, zoals vermeld op nabh4 methord op deze site.
Ik heb de P2P gemaakt van BMK-zout en het ziet er net als de andere keren schoon uit. Ik heb echter voor het eerst geprobeerd om ze te drogen in silicagelballetjes.
Is het normaal dat het melkachtig/ troebel wordt?

Ik heb een foto bijgevoegd, de voorkant is de p2p en in de trechter zitten de silicagel/p2p die vreemd ging. Silicagel wordt roze als het nat is .... Heeft iemand dezelfde reactie of is het bmk zout nep of zo?

Attachments

• J8MwTR3ivK.jpeg
    J8MwTR3ivK.jpeg
    508.3 KB · Views: 18

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Laat me de voor de hand liggende eerste vraag stellen: zijn jullie siliciumdioxidebolletjes indicatorbolletjes die roze kleuren als ze verzadigd zijn?

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Ze zijn gloednieuw, net in gedaan. Nooit iets anders aangeraakt. Ja, van blauw (droog) worden ze roze (nat).

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Misschien heb ik het de eerste keer niet goed gelezen, maar ik denk dat het normaal is omdat ze er talk of een ander poeder op doen zodat ze niet aan elkaar plakken. Het spoelt eraf en de silica is niet meer zo kleverig als het eenmaal gebruikt is.

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Yep, dat moet het zijn, maar nu kreeg ik gele p2p nadat ik het eruit had gehaald met meer water. Hopelijk verwijdert destillatie die gele troep.

Iedereen die erover denkt om blauwe silicagel te gebruiken, gebruik deze niet voor nabh4. Het vermindert het kobaltchloride in de blauwe silicagelbolletjes en is alleen goed voor het verwijderen van water. Natuurlijk moet je, nadat je ze hebt gewassen voor gebruik, niet doen wat ik heb gedaan :). Blijf in feite gewoon bij de standaard witte silicagel.