Pharmahuasca

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
98
Ik weet niet zeker waar ik dit moet posten, want dit is meer een vraag dan een beschrijving. Ik heb een tijdje nagedacht en het internet afgezocht, maar ik heb nooit betrouwbare gegevens gevonden over `echte` Pharmauasca in de zin dat DMT wordt gegeven met daadwerkelijke medicatie van een bekende dosis. DMT plus MAO-medicatie. Er is een klasse antidepressiva die MAOI wordt genoemd (hoewel het efficiënte medicijnen zijn, worden ze niet al te vaak gebruikt vanwege de bijwerkingen en strenge dieetvoorschriften. Er zijn onomkeerbare MAOI's en omkeerbare, ik denk dat de omkeerbare de beste optie zou zijn vanwege de veiligheid en de meer gecontroleerde duur van de sessie.

Laat het me weten als je onderzoek of gegevens kent over medicatie/vorm/dosis, vooral in vergelijking met een gebruikelijke dosis traditionele sessie. Heeft iemand ooit geprobeerd om een soort doseringsschema op te stellen van een MAOI antidepressivum dat momenteel beschikbaar is en dat samen met DMT kan worden toegediend ter vervanging van de caapi wijnstokken? Dit idee zal je misschien niet bevallen, ik heb veel ruzie gehad over zulke dingen met mijn maatje die helemaal into de natuurlijke teelt van personeel is en hij zei dan `je hebt de andere alkaloïden ook nodig, ze zijn er niet voor niets in gestopt`. Voor mij zijn de `andere dingen` gekoppeld aan bijwerkingen en overgeven, bijvoorbeeld rillen als je een dicht peyote brouwsel drinkt.

Als iemand het geduld zou hebben om langzaam te titreren (beginnen met een lage dosis MAOI-medicatie en dan heel kleine stapjes in de daaropvolgende sessies) denk ik dat het heel handig en toegankelijk zou zijn en ook makkelijker te bewaren omdat de caapi-wijnstok beperkt houdbaar is.

tryptaminelover

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Hier zijn twee artikelen met mogelijk nuttige gegevens over het doseren van farmahuasca die ik had opgeslagen:

Pharmahuasca: Menselijke farmacologie van orale DMT plus Harmine
Jonathan Ott
sci-hub link: https://sci-hub.st/https://doi.org/10.1080/02791072.1999.10471741

Risicobeoordeling van ritueel gebruik van orale dimethyltryptamine (DMT) en harmala alkaloïden
Rober S. Gable
https://doi.org/10.1111/j.1360-0443.2006.01652.x
sci-hub link: https://sci-hub.st/https://doi.org/ 10.1111/j.1360-0443.2006.01652.x

Je kunt waarschijnlijk meer literatuur over dit onderwerp vinden door google scholar door te spitten - of een andere zoekmachine - en sci-hub te gebruiken om toegang te krijgen tot alles wat achter een betaalmuur zit.

Een andere goede plek om te zoeken is de dmt-nexus. Er zijn daar waarschijnlijk een paar mensen die hun eerstehands ervaringen met pharmahuasca willen melden.

P.S. Als je van plan bent om DMT oraal in te nemen, heb ik gehoord dat het omzetten van de vrije base naar een zout voor inname een veel aangenamere smaak en ervaring oplevert.

Proost,
tryptamineliefhebber

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
98
Hallo tryptaminelover,

Bedankt voor de informatie en de tip over de vrije base. Mijn vraag had echter betrekking op `eigenlijke`, farmaceutische medicijnen die door de reguliere geneeskunde worden gebruikt om depressies te behandelen. Mijn beste kandidaat zou Moclobemide zijn, een omkeerbare MAO-A-remmer die in de meeste delen van de westerse wereld op de markt wordt gebracht. Waarom gebruiken mensen het niet vaker dan kruiden met wisselende, onzekere hoeveelheden actieve ingrediënten?

tryptaminelover

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Helaas heb ik geen goed antwoord voor je en kan ik alleen maar speculeren. Misschien kan iemand met meer kennis over dit onderwerp je helpen.

Vanuit het perspectief van iemand in de Verenigde Staten zijn RIMA's niet gemakkelijk verkrijgbaar. Bovendien zijn veel mensen in de VS bang voor RIMA's vanwege hun nadelige interacties met andere medicijnen en de welbekende bijwerkingen van hun verouderde tegenhangers - onomkeerbare MAO-remmers.

Bovendien speculeer ik dat veel van de psychonauten die hun ervaringen met pharmahuasca online delen hun eigen DMT extraheren. Dus ook het extraheren van harmaline en harmine uit de makkelijk verkrijgbare wijnruitzaden is niet erg moeilijk - en maakt nog steeds een nauwkeurige dosering van medisch bekende RIMA's mogelijk.

Dan zijn er nog mensen zoals je vriend, die de voorkeur geven aan 'natuurlijk spul'. Deze mensen kiezen waarschijnlijk voor de meer traditionele ayahuasca ceremonies, die soms legaal en bekender zijn dan pharmahuasca.

Wat onderzoek betreft, de wettelijke bescherming voor sacramenteel gebruik van ayahuasca en de samenwerking van ayahuasca religies maakt het makkelijker om het te bestuderen dan zijn illegale en minder mainstream tegenhanger - farmahuasca.

Proost,
tryptamineliefhebber