Phenylpropanol reductiereactie tot fenylaceton

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
31
Points
28
Synthese methode

Neem chroomtrioxide en voeg dit langzaam toe aan geconcentreerd zwavelzuur en voeg vervolgens water toe om een oplossing van chroomtrioxide in zwavelzuur te bereiden. In het reactievat wordt aceton gebruikt als oplosmiddel en de chroomtrioxidesulfaatoplossing wordt gebruikt om te reageren met het fenylpropanol dat in de vorige stap is bereid om fenylaceton te maken.

Gereduceerd amine

Reactievergelijking

De reactievergelijking van reducerende aminering

Al

NHCH

+ CH,NH,

CH,

CH,

De reactie van reducerend amine

Synthese methode

Voeg methylamineoplossing toe aan de reactiecontainer, voeg aluminiumplaat geactiveerd met natriumhydroxide toe en voeg dan langzaam fenylacetonoplossing toe vanuit de voedingspoort, houd de temperatuur op 70~100C en roer. Dan wordt het geëxtraheerd met ether, en een overmaat zoutzuuroplossing wordt toegevoegd om kristallisatie te produceren, totdat de kristallisatie niet meer neerslaat, gefiltreerd, en de ether wordt verdampt, en het gevormde product is het eindproduct.
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
31
Points
28
Dit is gestuurd door een chef-kok. Ik weet niet of het waar is of niet. Kijk maar even. Vrienden die reagentia hebben, kunnen het proberen. Als dit de manier is om P2P te bereiden, dan is het gewoon te simpel.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,737
Points
113
Deals
1
Ik denk dat CrO3+H2SO4 conc 1-fenyl-2-propanol zal oxideren tot een teer. Dat is alles wat je krijgt =) Dit lijkt op AI-gelul, tbh.
 
Top