Question Help alstublieft, ik heb vragen

Blondyna

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
6
Hallo allemaal, ik heb vragen en dank jullie bij voorbaat voor jullie hulp. Waar kan ik droge aceton krijgen of hoe maak ik het watervrij? Welk percentage zwavelzuur, waar kan ik het krijgen? Of kan het vervangen worden door een ander zuur? Waarom IPA? Het stinkt verschrikkelijk en het verdampen duurt erg lang. Bedankt

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Ik weet niet waar jij woont, maar in de VS verkopen ze 100% aceton bij elke dollarstore kruidenier of supermarkt. Omdat het 100% aceton is, is het droog. Geconcentreerd zwavelzuur op volle sterkte is 98,3% geloof ik. 18,4 mol. Als je een zuur maakt, is het "recept" daarop gebaseerd. Je kunt het vinden bij industriële leveranciers van chemicaliën, online of je kunt rioolreiniger op verschillende manieren zuiveren. Het is vaak 90%. Waarom IPA hangt af van wat je doet. Vaak is de reden dat het kan worden gekocht of gemakkelijk 100% zuiver kan worden gemaakt.

xoxo2.0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
163
In Amerika kun je aceton kopen in de verfafdeling van elke bouwmarkt. (Buiten Amerika in je plaatselijke verf- of monteurswinkel).
Om het droog te maken moet je het destilleren met een droogmiddel zoals caso4. (kookpunt 56 C)
H2SO4, ook weer in de ijzerhandel, kun je voor 35-63% kopen en dan concentreren. (Andere minerale zuren zijn mogelijk, maar dat hangt af van je synthese).
IPA duurt niet lang om te verdampen (als het droog is), als je denkt dat IPA stinkt moet je chemie gewoon laten staan. (gebruik een zuurkast of een afgelegen open ventilatie).

Wees niet dom en ga dood. Neem een paar videocolleges van Chemplayer of er zijn 1000 video's op youtube en lees een paar organische chemie lab handleidingen.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Je bent in de Verenigde Staten? Dan is natuurlijk alles wat je zegt niet onwaar. Is er een voordeel aan het kopen van verfverdunner aceton en het drogen ervan ten opzichte van het kopen van 100% aceton nagellakverwijderaar? Dezelfde vraag geldt voor zwavelzuur. Tenzij je het bij Grainger Grizzly of andere industriële leveranciers of chemische leveranciers koopt, moet het misschien worden geconcentreerd (vaak niet, afhankelijk van de molsterkte die je nodig hebt), is er een voordeel om met een minder geconcentreerde vorm te beginnen? Isopropanol moet meestal drogen, maar je kunt het uitzouten, wat supergemakkelijk is. Ik vraag dit omdat ik de beste producten wil gebruiken die beschikbaar zijn en misschien doe ik dat momenteel niet.

xoxo2.0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
163
wat is je punt hier door mij te taggen.
  1. je koopt geen liters nagellakverwijderaar en het is vrij duur (het is ook niet 100%) in vergelijking met ijzerwarenwinkel een kan worden gekocht in bulk en is vrij goedkoop.
  2. niemand gaat je 99,3% H2SO4 verkopen en als iemand dat wel doet, neem dan voldoende afstand. er zijn niet veel toepassingen voor die concentratie. en zelfs in de synthese van medicijnen heb je dat niet nodig.
Verspil geen tijd door geforceerd antwoorden te schrijven. Werk aan antwoorden van goede kwaliteit en niet alleen maar aan BS.

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
Het kopen van volledig droge aceton is ongeveer net zo dom als het kopen van absolute ethanol. Zelfs als je wat vindt is het nog steeds hygroscopisch, dus dat blijft zo totdat je het opent.