Farmacologie van pyrovaleronen. Waarom veroorzaakt het psychose?

RWG13

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Mar 26, 2024
Messages
15
Reaction score
7
Points
3
Hallo, ik ben zeer geïnteresseerd in het onderwerp pyrovaleronen vanuit wetenschappelijk oogpunt. Waarom zijn badzoutgebruikers zo anders dan andere stimulerende middelen? Methamfetamine is bijvoorbeeld heel geschikt als gevechtsstimulans, sportdoping (op mezelf getest), en het is heel goed mogelijk om productieve intellectuele activiteiten te ontplooien terwijl je het gebruikt. Maar ik heb nog nooit a-pvp gebruikers ontmoet of gehoord die iets anders zouden doen dan dwangmatig overdoseren en zoeken naar insecten onder hun huid. Dit geldt natuurlijk ook voor methamfetamineverslaafden, maar dan specifiek voor verslaafden en niet alleen voor incidentele of redelijke gebruikers. Ik heb de farmacologische werking van deze stoffen bestudeerd, en kwam erachter dat ze net als NDRI's bijzonder selectief zijn, je zou kunnen aannemen dat psychose wordt veroorzaakt door overmatige dopaminestimulatie, zonder het verzachtende effect van serotonine (zoals bijvoorbeeld gebeurt bij dezelfde meth of cocaïne). Maar er is bijvoorbeeld hetzelfde methylfenidaat, met een identiek werkingsprincipe, maar Ritalin-gebruikers hebben ook geen vergelijkbare symptomen. Wat zou volgens jou het probleem kunnen zijn?
 
Top