Kwalitatieve bepaling van cafeïne met Wagner's reagens

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Ik heb het fotorapport opgesteld over de kwalitatieve analyse met Wagners reagens (waterige oplossing van jodium en kaliumjodide) om twee amfetaminemonsters te controleren op de aanwezigheid van cafeïne. Het eerste monster bevat cafeïne, maar het tweede niet. Deze methode werkt ook met andere PAS (psychoactieve stoffen).

Experiment #1 (monster met cafeïne)
1.
Om Wagner's reagens te maken, heb je water nodig (het is niet nodig om gedestilleerd water te gebruiken) en een alcoholoplossing van jodium en kaliumjodide (je kunt het in de apotheek kopen). Je kunt een meer geconcentreerde jodiumoplossing gebruiken. Voeg 10-15 druppels jodium toe aan 10 ml water (de kleur van de oplossing moet zijn zoals op de foto).
1

2


2. Los 100 mg (100 mg is genoeg, maar meer is beter) van het amfetaminemonster op in 10 ml water. Voeg 1-2 ml Wagner's reagens toe aan de amfetamineoplossing.
3

4



3. Roer de verkregen oplossing. Na een minuut kun je neergeslagen zwarte vlokken waarnemen die wijzen op de aanwezigheid van cafeïne in het monster.
6
7
Dit monster bestaat uit ~60% cafeïne en ~27% amfetamine + 13% onzuiverheid.

Experiment #2 (amfetaminemonster zonder cafeïne)
Ter illustratie voerde ik een vergelijkbaar experiment uit met het pure amfetaminemonster (zonder cafeïneverontreinigingen). Zoals je op de foto kunt zien, zijn er geen zwarte vlokken als resultaat.
10
13
 
Last edited by a moderator:

Cocojamba

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 14, 2021
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
Hoe heb je de concentratie van deze test bepaald?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Het werd gemeten door GC-MS analyse.
 
Top