Mijn referentiemateriaal is 10.1007/s00044-016-1585-z en de kleinschalige alprazolamsynthese die ik hier vond - ik begrijp het basisproces.
Ik heb echter een paar vragen en kan daar elders online niet echt antwoorden op vinden.
Al het andere dat nodig is voor deze synthese is te verkrijgen, hoewel ik wel wat vragen heb over het opschalen van de reactie. Mijn grootste zorg is de laatste stap, waar 25 ml AcOH werd gebruikt. Is dit een willekeurige hoeveelheid?
De kleinschalige synthese hier stelde voor om peervormige kolven te gebruiken voor deze hele reactie - ik neem aan dat een kookkolf prima werkt?
Excuses voor de ogenschijnlijk domme vragen en bedankt! Ik ben een beetje uit mijn comfortzone met deze, dus elk leesmateriaal over het onderwerp zou net zo goed volstaan
Ik heb een synthese opgesteld (met ethylchlooracetaat, acetylchloride en hydrazine sulfaat - ik weet niet of hydrazine sulfaat zal werken, maar de rest lijkt prima). Hydrazinehydraat is waarschijnlijk verkrijgbaar, dus dat is niet het moeilijkste deel van deze synthese.
Ik heb echter een paar vragen en kan daar elders online niet echt antwoorden op vinden.
- De precursor van 2-amino-5-chloorbenzofenon is voor alprazolam, maar ik neem aan dat dit kan worden vervangen door 2-amino-5-chloor-2'-fluorbenzofenon voor flualprazolam? Of is het een andere substitutie?
- Kan de chlooracetylchloride vervangen worden door ethylchlooracetaat?
- Is azijnzuuranhydride de enige optie? Ik dacht dat acetylchloride hier ook zou kunnen werken, maar dan zou het HCl als gas vrijkomen (uiteraard moeilijker om mee te werken). Maar het is nog steeds gemakkelijker dan AA.
- Is het hydrazinehydraat direct te vervangen door hydrazine-sulfaat? Dat is gemakkelijker te verkrijgen, veiliger om mee te werken en het product wordt aan het eind toch schoongemaakt. Zo niet, dan denk ik dat het kan worden omgezet in hydrazinehydraat, dus het is in ieder geval nog steeds gemakkelijker te verkrijgen.
Al het andere dat nodig is voor deze synthese is te verkrijgen, hoewel ik wel wat vragen heb over het opschalen van de reactie. Mijn grootste zorg is de laatste stap, waar 25 ml AcOH werd gebruikt. Is dit een willekeurige hoeveelheid?
De kleinschalige synthese hier stelde voor om peervormige kolven te gebruiken voor deze hele reactie - ik neem aan dat een kookkolf prima werkt?
Excuses voor de ogenschijnlijk domme vragen en bedankt! Ik ben een beetje uit mijn comfortzone met deze, dus elk leesmateriaal over het onderwerp zou net zo goed volstaan
Ik heb een synthese opgesteld (met ethylchlooracetaat, acetylchloride en hydrazine sulfaat - ik weet niet of hydrazine sulfaat zal werken, maar de rest lijkt prima). Hydrazinehydraat is waarschijnlijk verkrijgbaar, dus dat is niet het moeilijkste deel van deze synthese.